Weer wat gespeeld, nog steeds een toffe game, maar zoveel problemen.. deze hadden ze echt nog een half jaar mogen uitstellen voor verbeteringen:
- Kwalificatie online? vergeet het maar.. sessie bevriest of iedereen crasht uit de lobby.
- online is qua rijden leuk, maar teveel disconnecties.
- De AI is waanzin online.. het lijkt wel of ze geen idee hebben dat wij ook meerijden, ze proberen dwars door je heen te gaan en rammen je zonder pardon van de baan, het is meer een gevaar dan een toevoeging, belachlijk en dit moeten ze fixen.
- Geen pitcrew.. je auto wordt maar in de lucht gehesen door een onzichtbaar mannetje en plotseling heb je nieuwe banden en benzine.
- er staan overal marshalls met gele vlaggen, deze gebruiken ze nooit.. het is gewoon beeldvulling, ik had een crash in een bocht waar er 3 mannetjes met gele vlaggen stonden, in het beeld kreeg ik de melding dat het een gele vlag situatie was, maar zij staan daar maar statisch voor zich uit te loeren.. slecht.
- time trials zijn nu al nutteloos, er staan tijden die zeer onrealistisch zijn en waar je nooit aan kunt komen tenzij je glitched.
- de pit window is totaal niet dynamisch.. je kunt dus niet een race opzetten waarin je wilt dat iedereen in ieder geval 1 keer in de pits moet, nee... je moet altijd een race opzetten van zo'n 15 rondes, want alleen in ronde 10-12 komt de AI binnen en wordt jij ook aangemaand om binnen te komen, dus je moet altijd vrij lange races opzetten, vooral online zullen mensen dan gewoon vertrekken na een ronde of 3.
-
een indicator van je schade, benzine peil en je banden toestand.. nu zie je niks buiten de cockpit view, beetje raar.
- onzichtbare muren, bijvoorbeeld op macau pit entree.
- regen heeft geen nut, niet alleen is het niet dynamisch (wat ze hadden beloofd tijdens E3 0
het doet haast niks.. je bent niet trager, je rijdt vrijwel hetzelfde als in het droog.
Dit zijn allemaal punten die ze kunnen verbeteren.. de game is erg tof nogmaals, het rijdt echt heel goed en qua handling overtreft het elke racegame die ik op de consoles heb gespeeld, maar alle bovenstaande punten moeten gewoon beter, het voelt nu een beetje alsof de game maar snel naar buiten is gebracht.
Klik om te vergroten...