1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om voor volgend wintersportseizoen een helm te kopen.
    Je ziet steeds meer mensen met zo'n ding en het is gewoon echt veilig met springen enzo.
    Probleem is dat je daar ook weer 100 euro voor neerlegt :mad:

    Ik wil dan ook gelijk een nieuw board kopen, en dat gaat eerlijk gezegd toch voor een helm (als ik niet genoeg geld heb) :D
     
  2. Remco

    Remco Guest

    Ik wil binnenkort toch wel een backflip/frontflip proberen. Dus misschien is het toch wel handig:cool:
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel mensen hebben ook van die backprotectors, die schijnen ook wel lekker te zijn als je liever je rug niet breekt :cool:
     
  4. Remco

    Remco Guest

    Dat schijnt ook wel te werken he:cool:
     
  5. Pitakaas

    Pitakaas Guest

    Dat wilde ik net gaan aankaarten hier! Vooralsnog vind ik het lastig, als de zon schijnt is zo'n ding gewoon veeeel te heet. Ooit eens gehuurd. Je ziet ze wel meeegaa veel op de piste, maar ik hou het voorlopig bij m'n beanie. Zou het ooit verplicht worden, vind ik die Bern Baker helmpjes wel grappig :D.

    En waar ik btw echt een hekel aan heb, zijn die peruvians. Jezus, wat een achterlijke dingen.

    Board kopen is ook altijd lastig hoor! Ik huur toch liever, als je hem koopt ga je voorzichtiger doen, en voor de 2/3 weken per jaar is kopen wel duur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2009
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    op den duur ben je meer geld kwijt met huren. Als je een paar jaar met een board doet, en je kunt hem daarna weer verkopen als je erop uitgekeken bent. Dan ben je veel goedkoper uit :)
     
  7. Remco

    Remco Guest

    Met ski's zou ik nooit huren, ik vertrouw alleen m'n eigen bindingen: ze staan knetterstrak afgesteld, zodat ze tenminste niet uitvallen als ik achteruit land. Toch zou ik lekker je eigen board halen, Flow bindinkjes erop en knallen maar!
    Amen. Ik ga ook zo'n 4 keer per jaar, dus ik zou niet zonder eigen troep kunnen.
     
  8. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ben gister terug gekomen uit zwitserland, was vet :D alleen laatste dag zwaar hard gevallen, ik dacht dat ik alles kon:p en ging bij zo'n jump recht omhoog en viel van 4 meter op m'n rug en heb nu pijne borstbeen.

    Map: Wij zaten in sector 1, dit is nog een ouwe map er zijn een paar pistes bij gekomen.
    [​IMG]

    Heb een leuk filmpje gemaakt en heb daar een gif van gemaakt.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2009
  9. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Gisteravond teruggekomen uit Kaprun. We gingen met school op ski kamp dus het was echt heel gezellig. Elke avond ons klemzuipen en om half 6 weer opstaan omdat we weer vroeg gingen boarden/skiën. Veel off piste geweest omdat het niveau van het groepje waar ik mee ging aardig hoog lag. Ben maar een keer hard op me bek gegaan toen we off piste gingen omdat ik toen tegen een boomstronk/rots onder de sneeuw knalde. Beetje last van mijn knie nu maar verder is er niets aan de hand. Echt de beste wintersport van mijn leven tot nu toe.\o/\o/
     
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben skileraar en ik ski altijd met een helm. Ik heb een witte helm dus ik heb totaal geen last van een warm hoofd, en het is ook heerlijk warm. :)
    85% van de hoofdletsels had voorkomen kunnen worden met een helm, nou dan is het voor mij snel beslist of ik een helm draag of niet. Ik heb geen zin om verlamd door het leven te gaan eerlijk gezegd.
     
  11. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ben een paar keer aardig hard gevallen. En onze groep gebruikt (eerst met tegenzin) sinds 2 jaar ook helmen. Moet zeggen, echt heel erg chill als je valt.

    Zo was bij het off-pist iemand gevallen op een stuk steen, en had hij gelukkig die helm op.


    (elk jaar komen er nieuwe mensen bij het groepje, en die hebben eerste jaar ook nooit een helm, zeggen dat het gay is en alles. En het tweede jaar dat ze meegaan hebben ze ook een helm :p)
     
  12. Remco

    Remco Guest

    Lekker strak broekje, tof gifje hoor:)

    Over die helmen, het is niet dat ik geen helm wil, heb alleen nog geen vette originele kunnen vinden:+
     
  13. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ja, broek is inderdaad te strak:p volgend jaar een nieuwe. Volgend jaar heb ik ook een helm + rugbeschermer, dat moet als je snowboard leraar wilt worden van school.
     
  14. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien ik komende vrijdag een week weg ga, een snowboard. Mijn oude verjaarde forum JP walker is kapot.
    Option Dufficy 155
    [​IMG]

    En nieuwe schoenen.
    Burton Ion
    [​IMG]

    Ik ga met vrienden naar Le Corbier.

    Wilde alleen nieuwe schoenen halen. Bleek mijn snowboard kapot te zijn, direct maar een nieuwe gehaald. Was wel goed boos.

    Corbier wordt facking mooi, ligt genoeg sneeuw, hopelijk ook lekkere zon. Heb er veel zin in.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben momenteel ook op zoek naar een eigen board. weet mn god nog niet welke, ik weet igg wel dat ik op de onderkant fluoricerende kleur wil. dat geeft zo gruwelijk af in de sneeuw waardoor het net neon lijkt.
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie weten dit vast wel: als je een snowboard gaat huren dan doen ze er altijd een koordje aan die je vast kunt klikken aan je schoen (dus een koordje tussen je snowboard en je voorste schoen). Ik heb me altijd al afgevraagd waarom dat is. Je houdt je voorste voet namelijk altijd in je binding, en als je de binding los maakt moet je ook meteen het koordje losmaken...

    Weten jullie wat ik bedoel?
     
  17. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Mochten je schoenen uit je binding schieten, kan een snowboard gevaarlijk worden als het zomaar naar beneden glijdt. Door dit touwtje wordt dit voorkomen.
     
  18. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat is wel vet ja, dat zat ik in januari ook al bij een paar boarders.
    Mooi effectje.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  19. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Dat zag ik met kerst idd ook bij een aantal mensen, supervet. Voor ik naar Valtho ga, ga ik ook eigen spullen kopen, sowieso schoenen en een helm, maar misschien ook wel ski's als ik er toch ben.. Maar daar ben ik nog niet over uit.
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Hmm.. toch is dat niet iets waar ik echt op zou letten. Ik zou eerst maar eens kijken naar wat je wil: Allround, Freeride, Freestyle. En dan hoe slap moet het board zijn. En een tip, neem Flow-bindingen;)
     

Deel Deze Pagina