[Nieuws] Vliegtuig Crash Amsterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bonbridge, 25 feb 2009.

1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Als er geen vonken overslaan en zo'n vliegtuig niet op asfalt land is de kans KLEIN dat er een brand ontstaat. Vonken + Kerosine = brand.

Daarom zei ik al eerder, mensen in het vliegtuig mogen van geluk spreken dat deze in het weiland terecht is gekomen. Althans, ik ben er zelf blij om. Hij had ook met dat ( als er daadwerkelijk tekort aan kerosine was ) op Amsterdam terecht kunnen komen. :{

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, een goede journalist heeft dat lef. Ik zie het probleem en het respectloze niet zo.

Wie kan je dan uiteindelijk nog wel interviewen? Je legt jezelf dan censuur op, wat nergens voor nodig is.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die mensen weten toch helemaal niets. Als je wat wel weten moet je mensen van Schiphol zijn of de Brandweer.

Misschien hebben wij een andere mening over wat de definitie is van respect. :)

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen van Schiphol en de Brandweer zeggen helemaal niets. Die geven geen commentaar tot op een persconferentie.

Diverse mensen hadden al telefoontjes gehad van slachtoffers die in het vliegtuig zaten. Als journalist ga je naar de mensen toe die je juist wel informatie kunnen geven. En als ik zo naar de TV kijk, dan is dat ardig gelukt. De Turkse autoriteiten waar je volgens jou beter naar kan luisteren hadden het ook mis. Die riepen al snel dat er geen doden waren. Terwijl een slachtoffer met 99% zekerheid al had gemeld dat er doden waren gevallen. Familieleden die in de ontvangsthal stonden te wachten krijgen telefoontjes van slachtoffers. Daar komt het echte nieuws vandaan, dat nog niet door tal van andere kanalen is gegaan, en dus minder kans op nieuwsvervorming.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb nooit gezegd dat je naar de Turkse media moet luisteren.

6. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Heeft iemand een high res foto van een zijaanzicht van het gehele vliegtuig? Dus van staart tot cockpit?

7. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het over autoriteiten als Schiphol en de Brandweer, daar mag je de Turkse Premier toch ook als betrouwbare bron bij zetten. Media is iets anders. Je mag toch verwachten dat Erdogan de waarheid spreekt wanneer hij dat soort uitspraken doet. Blijkt dus niet het geval te zijn.

Maar nogmaals, je zal tot de persconferentie moeten wachten totdat je iets krijgt uit de Nederlandse autoriteiten.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als ik het over autoriteiten heb ik het natuurlijk niet over Een Turkse Premier die op 4 uur vliegen hier vandaan is.

9. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom niet, je mag er normaal gesproken toch vanuit gaan dat deze man goed geïnformeerd wordt.. Alsof Erdogan met de huidige technologie niet op de hoogte kan worden gesteld. Hij had evenveel informatie kunnen hebben als de Loco Burgemeester van Haarlemmermeer.

Je doet net alsof Turkije een bananenrepubliek is dat nog in het jaar 0 leeft.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je verdaait me woorden steeds. Ik zeg toch niet dat het een bananenrepubliek is.
    De premier was helemaal niet ingelicht en heeft zelf wat verzonnen.
    Maar we dwalen van de discussie af waar het om ging.

Ik heb blijf het walgelijk vinden wat journalisten doen, ik kan me misschien goed inleven in die mensen die daar staan, ik zuo het zelf ook niet prettig vinden.
    Maar daar denk jij anders over dus dan heeft het geen nut om een discussie te hebben.
    Dus ik stop ermee. :)

11. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    toch is het alweer bijna 17 jaar geleden dat er een vliegtuig in nederland is neergestort met doden. 4 oktober 1992 vloog er een vliegtuig in een flat. De bijlmerramp. 43 doden. Weet het nog goed.

12. Pitakaas

Pitakaas Guest

Wat is het verschil met Turkije en Den Haag. Beide premiers zijn niet op het plaats delict geweest, dus dat maakt geen zak uit. Als je eerst zegt dat er maar 40 overlevenden zijn, daarna zegt dat er geen doden zijn, ben je gewoon aan het speculeren als premier. Dat kan niet, ook al zit je op dat moment in Turkije. Maakt het echt niet veel anders.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Balkenende heeft toch ook niks gezegd omdat daar niet is. Dat lijkt me logisch dan.

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Let maar op mensen, het duurt maar even en dan staan de filmpjes van de crash ook gewoon op youtube, zo gaat dat altijd.

15. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Alle wat meer bekende mensen krijgen mediatrainingen met een belangrijk punt die wij als normale burgers ook kunnen gebruiken en dat is: media mag vragen wat zij willen, maar je bent niet verplicht te antwoorden. Punt.

16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    wat dacht je dat een discussie was dan ? een gezellig babbeltje met een kop koffie :confused:? probeer hem dan te overtuigen als hij een andere mening heeft... of begin geen discussie ofzo.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    We hebben een andere mening over wat respect is. En hij kan mij en ik ook hem daarin niet overtuigen.

18. Spartan B028

Spartan B028 Kamerikaan

Leuk Bevonden:
    0
    damn! 0_o

19. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er net langs gereden en damm wat raar om te zien. Achter bij de staart ligt een spoor van puin en voor ook wat, ziet er ook veel groter uit. Ze waren al bezig met schermen neer te zetten maar heb toch nog alles kunnen zien.

20. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    maargoed dan is het wel raar om te zeggen van : jij hebt een andere mening DUS ik stop de discussie :confused: in feite is een discussie daarvoor..

Deel Deze Pagina