Sonisphere 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door vozz, 25 feb 2009.

1. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    Naast Pinkpop en Werchter kan dit topic niet ontbreken:

Sonisphere

Goffertpark Nijmegen, 20 juni 2009

METALLICA HEADLINER SONISPHERE FESTIVAL IN GOFFERTPARK NIJMEGEN

Op zaterdag 20 juni 2009 vindt de eerste editie van Sonisphere plaats, een rondreizend rockfestival met als headliner niemand minder dan Metallica. Het festival strijkt neer in zes landen in Europa en het Goffertpark in Nijmegen mag de spits afbijten.

BEVESTIGDE ARTIESTEN

Metallica
    Slipknot
    Lamb of God
    Mastodon

TICKETS

De voorverkoop voor Sonisphere in Nederland is reeds begonnen

Bestel je tickets via: www.livenation.nl of 0900-10102020

Reguliere tickets 75,- exl. servicekosten

Er zijn ook De Luxe Tickets verkrijgbaar voor Sonisphere in het Goffertpark. Bij dit De Luxe ticket (á € 175) zit inbegrepen:

- Ticket
    - Aparte ingang
    - VIP area met gratis drank
    - Gegarandeerde toegang tot het eerste vak
    - Parkeer faciliteiten

Sonisphere?

Sonisphere is een concept van de creatievelingen achter de legendarische festivals Monsters of Rock en Download. Decennialange ervaring draagt ertoe bij dat Sonisphere een kwalitatief hoogstandje zal worden. Op Sonisphere zullen verdeeld over twee podia acht á negen bands optreden en door de acts om-en-om te programmeren hoeft niemand iets te missen. In het Goffertpark wordt tevens aandacht besteed aan andere festivalgekte in de vorm van een metalmarket, theateracts en andere vormen van vermaak. Het zal Sonisphere aan niets ontbreken. Het is de bedoeling dat Sonisphere vanaf 2010 een wereldwijd rondreizend evenement is, nu strijkt het festival neer in opeenvolgend de volgende landen: Nederland (20 juni), 4 juli (Duitsland), Spanje (11 juli), Zweden (18 juli), Finland (25 juli) en op 1 en 2 augustus vindt Sonisphere plaats in Engeland. Metallica drummer Lars Ulrich verklaart: "We're stoked to be touring Europe with Sonisphere. Summer festivals in Europe are what Metallica do best. We can't wait to see all of our fans over there." Behalve Metallica staan op 20 juni ook Slipknot, Lamb of God en Mastodon op het programma. Gedurende de komende weken worden er meer bands toegevoegd. Lars Ulrich spreekt:
    "The only annoying thing about festivals for us is that for some reason and I should not complain about this is that we're always the ones to pay last so by the time we get off stage, everyone's moved on to the next city and we're walking around backstage saying who 'wants to have a beer with me?' But it should be a good time and obviously the fact that you have the opportunity to see all the bands is different from other festivals." "It seems like a pattern - Europe, outdoors, the summer, they just seem to go together for Metallica and have done for many, many years. There's no place that I would rather be than playing outdoors in Europe during the summer, it's just a vibe. Now we bring our families with us, it's sort of summer vacation and what more would you want to do when you're on vacation than to sneak off and play rock shows four times a week? It's the perfect thing for us and we've been doing it for so many years that if someone said you can't come to Europe this summer and play festivals, then I wouldn't know what to do with myself." Fantasy Festival line-up of Lars Ulrich:
    "Including the impossible? I could go on for a long time. In no particular order - Bob Marley, ACDC with Bon Scott, Deep Purple with Ritchie Blackmore, I'll throw the Ramones in there and why not Jimi Hendrix? That's not a bad couple of hours right there, let's leave it at that, sounds good to me." On his survival tips for Sonisphere:
    "Bring the right attitude, bring the right openness, be kind to your neighbour, bring the right sunscreen and please, when you pee in that bottle down front, throw it back and to the side, not up at the band!"

Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  2. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou hier eerst eigenlijk heen gaan, maar vond het toch een beetje te duur.

3. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    Ticket info in startpost gezet

4. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    236
    Ik ga hier heen met mn vrienden. Vorige week kaarten binnen gekregen. de kaarten zijn wel duur (totaal 83.50), maar dat hebben we er wel voor over. METALLICA here we come

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Metallica, Lamb of God... damn dat is wel vet. Maar ja, ik ga niet alleen.

6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat bedrag kun je vrienden kopen 8)

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Ik vind het juist niet duur. Als Metallica, Slipkot en Lamb of God iig volledige shows van minimaal 75 minuten spelen

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    En Mastodon! Lijkt me zeker vet. Probeer via Metalfan er heen te gaan:cool:

9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb wel vrienden, alleen hebben die een foute muziek smaak ;)

10. Remco

Remco Guest

Haha ik deel hierin mee, ik heb dat ook met m'n vrienden inderdaad.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik heb mn kaartjes binnen :) 20 juni lekker bier hijsen en metal luisteren

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Inderdaad, ik zou graag naar dit soort festivals gaan... maarja, mijn vrienden vinden dit soort muziek wel leuk maar niet genoeg om daadwerkelijk naar een concert te gaan :mad:

BTW, als ik lees dat VIP kaarten à 175 euro gratis drank bieden dan is dat er nog redelijk uit te drinken 8)

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zo hinderlijk is dat. Ben je helemaal lyrisch over een nieuwe plaat maar ze snappen het niet. Maar goed dat is andersom ook zo. Ach, dan zet ik nog maar een keertje een live-dvd'tje op :+

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Wat ben ik blij dat eigenlijk heel mijn vrienden groep Rock luistert :+

15. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    7 maart naar Masters of Hardcore. \o/ Veel leuker, toch? ;)

16. Remco

Remco Guest

Dat is persoonlijke smaak;) Misschien kan je daarvoor beter in een ander topic reageren. Maar wel hartstikke leuk dat je daarheen gaat. Concerten/feesten naar jou muzieksmaak zijn altijd tof om bij te wonen.

17. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    nee

verder wat Remco zegt

Edit:

Volgens diverse websites (o.a. http://www.last.fm/event/931591 ) zal the Sword ook te vinden zijn op het festival!
    Goed nieuws imo, eerste album Age of Winters is een echte aanrader voor de liefhebbert van loud & heavy.
    (2e album mag er ook zijn trouwens)

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  18. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    Sonisphere bevestigt vandaag de komst van KoRn, Pendulum, Kamelot, The Sword en Down. Hiermee is het programma van het eendaags festival rond.

had meer namen verwacht! (hoewel dit goeie namen zijn, alleen bij korn zet ik vraagtekens)

19. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb zojuist de Experience Tickets besteld... ik ga wel alleen though :+

20. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    tijdschema:

11.00 - 11.30 THE SWORD

11.50 - 12.30 MASTODON