Thuis zitten....

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeroine 83, 23 jan 2006.

1. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    OMG, ik zou bijna denken dat ik weet wat je bedoelt... Heette dat Zon & Schild ofzo dat terrein?:eek:
    Zo ja, was je dan in een gebouw dat het (#lacherdelach)'Jannetjesdal(ofzo iets)' heette?(Ik weet niet, precies de goede beschrijvig gaf je dat je daar zou KUNNEN zitten)

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GGZ instellingen zitten overal in Nederland, ik zat gewoon in Den Bosch en later even in Rosmalen :)

3. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Oké, klonk nogal verdacht allemaal, bedoelde zelf in Amersfoort(bleh, bleh, bleh!)waar ik zelf in een gebouw zat waar precies zo'n beschreven afdeling zit/zat(ja paar jaar geleden dus):+ O-)

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah er zullen geheid meer psychiatrische instellingen zijn, misschien was het ook wel gewoon een GGZ instelling....dat weet ik niet.

5. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, zat mensen die gestoord-godve... krijgt 3 pop-ups op z'n scherm)worden... Dus 1/3e van NL huizen, 1/3e met instellingen & 1/3e met gekkenhuizen voor degenen die het niet aankunnen.+ Ik weet toch echt zeker dat ik toch echt in een gekkenhuis hoor8)

6. Freaky800

Freaky800 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hmmm dat is grappig,ik zit nu op een Deeltijdbehandeling,bij Adhesie(RIAGG).
    Wel interresant om te horen,dat er nog meer mensen zijn die in de put zitten enz.
    Heb dit topic dus ook met veel interesse gelezen.

Vooral omdat iemand uit mijn groep op de Deeltijd,een zoontje van 10 heeft met Asperger.En nu ik zo jouw verhaal lees,is het me heel veel duidelijker geworden wat het precies inhoud:).

Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  7. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [...]

(Tekst gedelete wegens persoonlijke redenen... ;) )

Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik schop even een redelijk oude thread van me omhoog. Er volgt nog een flinke, helaas nog niet al te positieve, update van mijn kant maar niet nu. Anyways, dan kan ik de thread straks makkelijker terugvinden (duurde me nu al te lang). Mensen die in de tussentijd hun verhaal nog ff kwijt willen : please feel free to do so :)

Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  9. Remco

Remco Guest

Zo, ik ga even een oud topic omhoog kicken, omdat ik dit toch even kwijt moet. De meesten op dit forum kennen mij wel, als ik foto's van mezelf post bestempelt men mij vaak als clown oid. Nu is dit allemaal buitenkant. Ik zit in een erg depressieve fase van mijn leven en ga waarschijnlijk mijn vwo niet halen. Ik krijg mezelf gewoon niet aan de studie en word gek van mezelf. Nu kwam mijn zus een poosje geleden naar mij toe met de opmerking dat zij een jongetje in haar klas heeft (zij is juffrouw) die Asperger heeft. Check pagina 3 van dit topic voor meer info daarover.
    Nu ben ik inmiddels 2 keer bij het RIAGG geweest en wacht ik in spanning op de diagnose en dus het punt dat mijn wereld even in elkaar gaat vallen: dan word ik namelijk bestempeld met een syndroom. Dit is voor mij heel moeilijk te behappen en reageer ik in dit topic voor advies van mensen die ermee te maken hebben gehad of iemand in hun nabije omgeving kennen met Asperger, ik heb ook al een PM gestuurd naar Zeroine, maar ik hoop dat hij hier ook nog zal reageren. Op dit punt van hem wil ik nog even reageren, dat herken ik namelijk nu ik het lees:
    Dit is voor mij ook een drama, ik heb ook heel vaak dat ik na een poosje gewoon op ben. Ik kan niet meer praten en verdwijn naar de achtergrond waarna ik dan bij mezelf denk dat niemand me meer hoeft terwijl ik er eigenlijk zelf voor kies.

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik herken het probleem.:)

Ik volg wel een studie, maar zit momenteel wel zonder werk. Toen ik een half jaar geleden stage ging lopen had ik mijn huidige baantje opgezegd. Nu mijn stage is afgelopen ben ik weer op zoek naar werk. Dat wil echter niet echt lukken. De economische tijd zit tegen. Ik ben te oud (lees te duur) en overal wordt ervaring gevraagd (ik moet toch ergens beginnen).

Probleem is dus dat ik wel dolgraag wil werken maar er simpelweg geen werk voor me is momenteel. Ik ben blij dat ik mijn studie nog heb. Maar buiten mijn studie loop ik te niksen (op mijn vriendin en vrienden enzo na). Zonde van mijn tijd en geen inkomsten. Nog een jaar studeren en dan heb ik hopelijk een diploma en kan ik eindelijk aan een echte baan beginnen..._O_

//Edit// Zie dat ik reageer op een thread van een eeuwigheid geleden...=P

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nah, ik had al een beeld van je dat je een onzeker mannetje was omdat je altijd commentaar op iedereen had. Maar je voelt je kut omdat je je school niet haalt omdat je je eigen kut voelt? Denk niet dat iemand je daarbij kan helpen haha 8)

Edit:

Trouwens, ik kan je misschien wel helpen. Op sites zoals /b/ zitten meer mensen met het zelfde probleem die elke dag online hun leven gaan leiden
    http://img.4chan.org/b/imgboard.html

/Mod Als je het niet snapt, reageer dan ook niet.. OF iig normaal. _Gerjan

12. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Nevermind.

Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Persoonlijk denk ik dat ze hier toch wel een hele goeie tip geven. Snap dat sporten op het eerste gezicht er niet altijd even aantrekkelijk lijkt, maar het is gewoon zo goed voor je. Behalve de fysieke voordelen van gezond bewegen, maakt je lichaam ook endorfine aan (stofje waarvan je gelukkig wordt). Bovendien ben ik van mening dat er voor iedereen wel een leuke sport is, alleen moet je soms wat langer zoeken. Als je bent wezen sporten heb je ook veel meer het gevoel dat je wat nuttigs hebt gedaan dan na een potje gamen imo. Zou het iig niet te snel afschrijven als "niks voor mij"

Edit: Oh scherp, reageer ik op een 3 jaar oude post -_-

14. Remco

Remco Guest

Ik heb helemaal geen commentaar op alles en iedereen. Als je niet serieus kan reageren doe het dan niet, een beetje jammer dit.
    Nee dat hoeft helemaal niet, je bent zoals je bent, ook al heb ik zelf ook nogal moeite om mezelf te accepteren. Heb je toevallig (ook) een syndroom of heb je daar nog nooit onderzoek naar laten doen? De stemmingen heb ik ook en daar raak ik vreselijk gefrustreerd van.

15. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niemand die het doorheeft. Natuurlijk hebben ze wel door dat ik vaak op de achtergrond treed, en daarom ben ik ook vaak het doelwit als iemand anders aandacht nodig heeft (als je snapt wat ik bedoel), maar daar stoor ik me niet zo aan.

Volgensmij is het ook niet zo slim om er mee naar buiten te treden, geen idee waarom.

16. Remco

Remco Guest

Nee, bij mij heeft ook niemand het door, waardoor ik me meestal wel nog eenzamer voel: ik verberg het, maar aan de andere kant vind ik het raar dat niemand me begrijpt.
    En over dat naar buiten te treden, aan de ene kant wordt het wel een knal als blijkt dat ik daadwerkelijk dat syndroom heb, maar aan de andere kant kan ik er wel mee leren omgaan en m'n leven als het ware weer opnieuw opbouwen.

17. 39ace39

39ace39 Guest

Even ingaand op het eerste bericht.

Mijn situatie valt absoluut niet te vergelijken met jouw situatie maar toch herken ik hier dingen uit.
    Vorig jaar ben ik geslaagd voor vwo. Ik deed helemaal niets en was super ongemotiveerd, de examens haalde ik kantje boord. Voor een deel ligt dit aan mij, maar ook wel aan mijn basisschool (de vrije school) waar we nooit huiswerk of iets dergelijks hadden en ik was dus helemaal niet bekend met dit fenomeen.

Ik wilde er een jaar tussenuit maar besloot dit niet te doen omdat ik bang was dat ik nog luier zou worden. Aardwetenschappen leek me de leukste studie van allen (wat zou ik anders moeten doen) en het begon goed. Ik was super gemotiveerd en meteen gingen we naar het buitenland wat erg leuk was. De eerste 4 vakken haalde ik met gemak en ik deed er echt wat voor. Toen kwam de klap. Ik kreeg het vak waar ik op de middelbare als enige wat voor deed: Wiskunde. Dit vak haalde ik net niet en vanuit het niets was ik gedemotiveerd. Toen ik fysica ook niet had gehaald begon ik lessen te missen en mn ritme is nu helemaal zoek. Ik begon ook met online poker spelen. Dit is niet verslavend en ik maak winst maar dat doe ik soms tot snachts door omdat ik totaal geen ritme meer heb.

Ik ga nog wel vaak uit met mensen van de studie en ga naar veel concerten. Muziek is op dit moment echt het enige wat mij overeind houdt. Als ik mij slecht voel ga ik naar de live dvd van Muse kijken ofzo. Ik wil echt veranderen maar merk dat het moeilijk is om uit deze sleur te komen.

Dit is met jou verhaal natuurlijk totaal niets, maar ik zie wel dat er bij mij zich enige beginselen vertonen. Ook niet tevreden met het vak dat ik uitvoer en dergelijke. Ik kan je niet meer dan succes wensen met deze situatie.

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Ik heb nog nooit wat gedaan voor tentamens of wat dan ook, natuurlijk wel verslagen. Altijd 7's en 8'en gehaald, maar in het tweedejaar BE lukt dit niet meer, en kan mezelf ook totaal niet aanzetten tot leren.

En zoals ik net al zei, ik kan niet zonder muziek, en in mijn geval ook vooral Muse.

19. Remco

Remco Guest

@ 39ace39: Jij ook sterkte, wat het geval bij jou lijkt (ik ken je voor de rest niet) is een (lichte/zware) depressie. Mijn tip is: probeer structuur in je leven aan te brengen. Dus poker bijvoorbeeld max. 2 uurtjes op een dag en doe het overdag en neem een gezond slaapritme aan. Probeer een (nieuwe) hobby te zoeken en blijf leuke dingen met vrienden/familie doen. Probeer jezelf niet te verliezen in de sleur.

Sterkte!

20. 39ace39

39ace39 Guest

@ Orange: Ja las je bericht niet, sorry. Maar echt super gek, inderdaad precies dezelfde situatie. Sommige dagen gemotiveerd en dan vanuit het niets weer gedemotiveerd. Geen idee wat ik er aan moet doen. En ik denk dat voor jou ook geldt dat als je na twee jaar ineens stopt met studie de gezelligheid thuis ook niet zal toenemen.

En Remco bedankt voor je steun. Deze periode is inderdaad belangrijk en net pokerstars van mn computer afgegooid. Kijken hoe lang het vol te houden is.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2009

Deel Deze Pagina