[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mooie auto:).

Zal me BTW nog benieuwen of Honda nog wordt overgenomen voor het begin van het seizoen. Ze schijnen met diverse mensen in gesprek te zijn, maar ik kan me voorstellen dat je in tijden van crisis niet zomaar een sport binnenstapt. Denk dat als ze overgenomen worden dat ze sowieso achteraan rijden i.v.m. de gebrekkige voorbereiding.

Laatst bewerkt: 21 feb 2009
  2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hehe, dat dacht ik ook. Had hem nodig voor een filmpje van de race league dus ik heb het nummer wel. Stuur wel even een PM!

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Het team ontwikkelt momenteel wel gewoon door maar volgens mij zullen ze vooral problemen krijgen met de motor. Mercedes zal dit misschien leveren maar dat is dus nog niet eens zeker en als daar nog van alles voor moet worden aangepast, dan ziet het er inderdaad nog niet positief uit.

Virgin zou Honda misschien overnemen maar de eigenaar hiervan, Richard Branson, vertelde dat er eerst zaken moesten veranderen binnen F1. Ik denk dan ook dat dit het ook niet zal worden, helaas.

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
  5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Die had ik ook al gezien ja. Is ook leuk, deze is meer een overzicht die andere is meer highlights en toffe shit.

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Honda lijkt helaas niet te worden overgenomen. :{

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Was ook een beetje raar geweest dat de baas van de F1 een eigen team heeft

8. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was hij de eigenaar van Brabham. :)

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Maar dat voor hij baas werd van de FOM. Vind niet dat iemand met zo veel macht een eigen team mag hebben

10. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    nee zo moet je het niet zien, Eccelstone wil het team helemaal niet overnemen maar zorgen dat ze op de grid staan in Melbourne, waarschijnlijk vooral vanwege afspraken in contracten (oa met TV stations en circuits) waarin hij minstens 20 auto's beloofd, lukt dat niet kost het hem waarschijnlijk alleen maar meer geld.

Met Minardi gebeurde ooit precies hetzelfde, die kregen ineens zo'n 10 miljoen van Eccelstone om niet om te vallen.

En hoezo raar als Ecclestone een team zou kopen, de F1 is zo corrupt als het maar kan, of heeft iedereen zitten slapen vorig jaar (uitdelen van onterechte straffen, Ferrari, disqualificatie van Honda enkele jaren terug omdat ze moeilijk deden). Wat dat betreft is de F1 zo realistisch als het maar kan, net de echte wereld.

Trouwens op f1.com staat een stukje over de achterwielophanging van de nieuwe Red Bull en hulde aan Adrian Newey, hij koos voor pull rods achter!

Ik hoop dat ze wel heel blijven, aangezien de laatste F1 met dit systeem (maar dan bij de voorwielophanging) was de Arrows uit 2000 (yep, van Verstappen & de la Rosa) en zoals voorspelt door sommige concurenten toen, braken ze af en toe gewoon door. En aangezien ik waarschijnlijk wat centjes op Vettel ga zetten voor de wereldtitel hoop ik dan maar dat Webber dan maar nog een beentje breek zeg maar.

Best een gedurft ontwerp, maar ook beter op elk vlak (behalve betrouwbaarheid dan).

Ik kan me nog wel super slo-mo beelden herinneren van Jos toen op de Nurburgring in de laatste cicane met de dikke curbs, die pull rods trillen en schudden als een gek door die dynamische krachten, zag er wel gevaarlijk uit eigenlijk.

11. JeePee

JeePee Guest

Ow dat van die pull-rod is wel stoer inderdaad! Mooi dat Newey dat soort dingen alsnog opnieuw probeerd. Denk ook wel dat ze heel blijven, ondanks dat Newey altijd de limiet op zoekt, maar bij een grote klap zullen ze wel breken ja, maar we hebben vorig jaar bij Red Bull gezien dat, dat ook heel makkelijk kan met push-rods :9

Ophanging is wel iets lastiger te repareren trouwens, mocht er op de zaterdag ofzo eentje sneuvelen moeten ze iets harder doorwerken.

12. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga er ook vanuit dat ze wel heel blijven, ik hoop het in ieder geval zeker wel, want een ophanging die afbreekt is wel het laatste wat je wil als coureur. Maar je weet waarschijnlijk ook dat het eigenlijk onmogelijk is om daar 100% zeker van te zijn, omdat het bijna onmogelijk is te berekenen wat voor krachten erop kunnen komen, dat is ook de rede dat het verder nauwelijks word gebruikt in de autosport. En in de rallysport bijv lijkt het me helemaal onmogelijk door alle verschillende ondergronden en jumps/bulten die ze tegenkomen. Een normale ophanging gaat daar vaak zelfs nog aan gort door te enthousiast gesjees over dat soort dingen.

Ben ook wel benieuwd welk red bull team dit jaar dan het snelste zal zijn, dat licht waarschijnlijk weer alleen aan renault of ferrari en ook zeker de KERS systemen die ze wel of niet erbij leveren.

En als het weer in de loop van het seizoen STR blijkt ben ik ook benieuwd of ze met coureurs durven te gaan schuiven, je wil toch de snelste coureur in de snelste auto, zeker als die er in het kampioenschap ook nog erg goed voor staan.

13. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    even een vraagje, weet iemand hier een site waar je complete Formule 1 GP's kan bekijken of downloaden? je kan wel vaak samenvattingen of fragmenten vinden maar ik wil wel eens wat GPs terugzien.

Het maakt me dan geen reet uit als er spaans of zwahilisch commentaar bij zit als de beelden maar redelijk goed zijn.

14. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
  15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Je moet alleen wel een invite krijgen dan van iemand die daar al lid is! Probeerde net een account aan te maken maar dat gaat niet zonder invitation code.=(

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel bij f1clips.nl

Dan kom je direct op een forum en zou ik Marco F1Clips.nl of Jeroennie eens vragen, die kunnen je volgens mij codes geven die toegang geven tot hun downloads.

17. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb daar wel een account. Ik zal is kijken.

18. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    dan zou ik graag een uitnodigingetje ontvangen :)

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    En ik ook;)

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Williams met cockpitvinnen. :eek:

-Edit-
    Nog één: