Haha.. die reacties daar slaan echt alles. Dat hele prototype Windows verhaal met virussen, bsod's enzo is echt zo achterhaald. Maar goed, ik ben zelf ook altijd sceptisch geweest over OSX en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het ook niet voor mij het meest fantastische systeem is. Ik deel daarom wel je mening met 'het windows gevoel'. Bij mij is dat voornamelijk snel navigeren via de taskbar, dat mis ik echt aan OSX. Sure OSX heeft wel mooie tooltjes en maniertjes (expose hiervoor bijv) maar voor mij werkt dat niet. Wel jammer, want het mooie aan OSX (meer unix dan linux btw) is eigenlijk wel dus de unix achtergrond, veel mogelijk. Of beter gezegd; alles is mogelijk via de terminal.
Alleen wil het feit dat ik totaal geen zin heb om al die commando's te 'leren'. Zelfde met programmeren of webdesign; dat soort vaardigheden moeten toch soort van in je zitten is mijn mening. Nou ben ik zelf niet ontevreden over de MacBook, die was relatief gezien op moment van aanschaf de goedkoopste 13.3" notebook met de meeste power. VMware draait opzich ook wel netjes. Alleen is het nog weleens kut met toetsencombinaties (cmd + v Vs. cntrl + v ofzo, die switch is ff kut).
Zou na deze MacBook ook zeker niet nog een keer een Apple Notebook/MacBook kopen (wellicht hooguit een betaalbare netbook. Maar iig ik kan wel zeggen dat ik het 'geprobeerd' heb. Niet zozeer dat het gaat om een wedstrijd te winnen ofzo, maar blijkbaar geldt bij het: Once you go Mac you'll never go back ofzo principe, dat het niet voor iedereen op gaat. Mja
Laatst bewerkt: 27 feb 2009