1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    is het misschien mogelijk om een apple toetsenbord op een windows laptop aantesluiten?
    want ik was vandaag bij een apple shop en ik vond dat toetsenbord zo fijn dat ik effe wou vragen of dit kon maar was het daar vergeten8)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Geen probleem.

Mijn Bluetooth Apple toetsenbord werkt ook op mijn PS3.

3. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Een goeie vriendin wil binnenkort een Mac kopen en vraagt aan mij waar ze dan beetje goedkope kan krijgen! Als kan nog in een winkel, nu hebben ze een Xando Store in Enschede met de Witte mac voor 893. Mijn vraag is mocht je er 1 halen wat zijn de must haves die je erbij moet halen? Nog software wat er extra bij zal moeten? Winkel zelf had iets over Norton maar dat kost ook weer extra geld. En een muis. Die MM zijn verrekte duur! Kan er geen andere op zoals van Logitech?

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Wat moet je met Norton op een Mac? :confused: (Sowieso is Norton al kut, maar ok)

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Inderdaad. Bij normaal gebruik heb je op een Mac geen virusscanner oid nodig. Bij normaal gebruik op een PC ook niet, maar dat terzijde. :)
    Je kan er gewoon een el-cheapo muis voor gebruiken. Hoeft niet per sé zo een niet-relaxte, dure mighty mouse te zijn.
    Heb zelf ook een simpel, goedkoop usb laptop muisje voor de Macbook. Heb lange tijd zonder muis gewerkt. Photoshoppen en pixelneuken gaat dan ook prima met touchpad, als je het gewend bent. Maar muis is af en toe toch wel handig.

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb verschillende virusscanners geprobeerd en ze allemaal weer verwijderd.
    Zie het nut er niet van in.

7. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Saturn? Die hebben nu een aktie dat je op elke 250 euro 50 euro korting krijgt en er staat alleen m.u.v. Bose en Philips 9000 serie. Dus dikke kans dat we apple apparatuur goedkoop kunnen ophalen. Ik ga vandaag zelf ook ff kijken.

8. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zei ik dus ook. Maar goed dat terzijde. Elke muis kon er ook op? das wel beter!

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bijna elk usb apparaat kan je zonder problemen gebruiken op een Mac.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Morgen wil ik het geheugen van mijn Mac mini uitbreiden.
    Merk dat 1GB eigenlijk voor sommige programma's eigenlijk te weinig is.

Tutorial heb ik inmiddels uitgeprint.
    Gebruik de 2GB geheugen reepjes uit mijn laptop.
    Dan koop ik zaterdag voor mijn laptop wel nieuwe reepjes.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    1GB is inderdaad aan de krappe kant. Toen ik destijds mijn iMac kocht heb ik er ook direct 1GB bijgeplaatst zodat ik 2GB intern had. Sinds een paar maanden heb ik er de volle 4GB inzitten. :)

In mijn MacBook zit gewoon 2GB aangezien dit meer een laptop voor "erbij" is.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wilde al een tijdje het geheugen upgraden , merkte van de week dat Safari 4 niet zo lekker loopt met 1 GB.
    Heb gelukkig een goede tutorial gevonden voor de Mac mini.
    Bij mijn Intel Core 2 Duo is het geheugen zit verstopt onder de Combodrive.
    Het is niet veel werk maar je moet wel je kop erbij houden.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    iMac en MacBook geheugen vervangen is gelukkig een eitje!
    Succes met de Mac Mini. :)

15. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
  16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Geheugen inmiddels vervangen , wilde niet wachten tot morgen \o/
    Vervangen is een eitje bij de Mac mini.
    Een goede plamuurmes doet wonderen , je kan niet eens zien als de mini is los geweest.

Draai nu Safari , Mail , iTunes en iPhoto en heb 1,28GB vrij !!
    Wat is de mini nu heerlijk snel , had het veel eerder moeten doen.

17. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Waar kan je zien hoeveel geheugen je verbruikt? :)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
  19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Applications > Utilities > Activity Monitor

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha.. die reacties daar slaan echt alles. Dat hele prototype Windows verhaal met virussen, bsod's enzo is echt zo achterhaald. Maar goed, ik ben zelf ook altijd sceptisch geweest over OSX en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het ook niet voor mij het meest fantastische systeem is. Ik deel daarom wel je mening met 'het windows gevoel'. Bij mij is dat voornamelijk snel navigeren via de taskbar, dat mis ik echt aan OSX. Sure OSX heeft wel mooie tooltjes en maniertjes (expose hiervoor bijv) maar voor mij werkt dat niet. Wel jammer, want het mooie aan OSX (meer unix dan linux btw) is eigenlijk wel dus de unix achtergrond, veel mogelijk. Of beter gezegd; alles is mogelijk via de terminal.

Alleen wil het feit dat ik totaal geen zin heb om al die commando's te 'leren'. Zelfde met programmeren of webdesign; dat soort vaardigheden moeten toch soort van in je zitten is mijn mening. Nou ben ik zelf niet ontevreden over de MacBook, die was relatief gezien op moment van aanschaf de goedkoopste 13.3" notebook met de meeste power. VMware draait opzich ook wel netjes. Alleen is het nog weleens kut met toetsencombinaties (cmd + v Vs. cntrl + v ofzo, die switch is ff kut:p).

Zou na deze MacBook ook zeker niet nog een keer een Apple Notebook/MacBook kopen (wellicht hooguit een betaalbare netbook. Maar iig ik kan wel zeggen dat ik het 'geprobeerd' heb. Niet zozeer dat het gaat om een wedstrijd te winnen ofzo, maar blijkbaar geldt bij het: Once you go Mac you'll never go back ofzo principe, dat het niet voor iedereen op gaat. Mja :)

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina