Boek voor nederlands literatuurlijst

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 26 feb 2009.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    Ok, het einde van mn examenjaar nadert en ik moet nog 4 boeken lezen voor nederlands. :+ Ik heb er nu 3 gevonden die ik nog ga lezen maar ik moet er dus nog even eentje kiezen. Het moet een korte zijn. zo'n 90 paginas. Ben echt niet van plan om nog in zo'n korte tijd nog een dikke pil te lezen. Hou er zoiezo totaal niet van..
    dus heeft iemand nog tips voor een kort boek?
    Ik heb Kinderjaren, Het bittere kruid en Het Gouden Ei al.
    Ik hoor t wel!

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja ik heb de ruimte van sokolov en de donkere kamer van damokles gelezen maar die zijn wel wat dikker :9 Waren ook de enige twee vrij leuke boeken die ik heb gelezen voor school. O ja en in de tweede het boek bloedgeld maar dat was volgens mij geen literatuur. Was best wel een spannend verhaal ^^

Verslagen zijn trouwens ook heel makkelijk te maken zonder het boek te lezen :emo:

3. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Het Rookoffer.
    Wel een heel erg kut boek, maar het is echt heel kort. Heb zelf in een middag uitgelezen (je moet wel doorzetten, wat het is echt saai)

Bittere Kruid en Goude ei zijn ook goed maar die heb je al.
    Kan niet eens meer herinderen wat ik nog meer heb gelezen voor NL :mad:

Ohh, Brandnetels en andere verhalen over kindermishandeling is ook wel een makkelijk boekje, zijn stuk of 13 losse korte verhalen, lees makkelijk en is redelijk leuk.

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  4. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    "De kleine blonde dood' is volgens mij niet zo'n dik boek. Dit was een van de boeken die ik toen had gelezen voor Nederlands. Ik vond het nog een leuk boek ook, samen met "een hart van steen", maar die is wat dikker. Ik weet nog dat wij in Havo 5 een boekenpakket (die je altijd kunt/kon bestellen van Wolters-noordhoof ofzo) kregen van school waar dus ook de kleine blonde dood bij in zat.

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    De komst van Johachim Stiller. Lees neit zo veel, maar dat was opzich wel een leuk boek.

6. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    twee vrouwen, dit boek heeft mijn mondeling gered door simpelheid, kortheid en toch literair hoogstandje ( volgens mijn leraar dan) :p

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Kinderjaren is echt een kutboek. Beter lees je dan gewoon inderdaad de Donkere Kamer van Damokles van W.F. Hermans. Het is een dikker boek, maar wel fucking geniaal en daar valt tenminste wel wat zinnigs over te zeggen tijdens je mondeling. :)

/edit: ik heb ook echt nooit gesnapt dat mensen niet het beste er van wilde maken tijdens het lezen voor hun lijst.. 8)

8. Remco

Remco Guest

Best een handig topic dit, moet ook nog allemaal boeken lezen:+

9. JeePee

JeePee Guest

... of je leest gewoon wat uittreksels op internet en je haalt een 8 :+ ?

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las voor frans altijd de nederlandse vertaling :emo: Na 3 jaar frans kon ik nog steeds geen simpel boekje van 30 blz lezen 8)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    Thanks allemaal!
    Nja, ik ga het toch nog maar even lezen, ik zit starks voor 2 leraren en het geeft toch een stuk fijner gevoel als je tenminste weet waar je het over hebt..Verder vond ik Kinderjaren wel tof, en de Kleinde Blonde Dood heb ik ook al gelezen. Twee Vrouwen heb ik ook over gehoord, misschien dat ik die vervang door Kaas (niet gelezen, staat wel op mn lijst, nja, heb een stukje gelezen, en is eigenlijk gewoon pure bagger.)
    Ik heb in ieder geval 2 boeken gevonden die ik op mn lijst zet:
    - Het behouden huis van Willlem Frederik Hermans, is iets van 60 paginas, heeft wel veel achtergrondinformatie maar dat kan je gewoon leren uit je literatuurboek (als jullie die hebben van Dautzenberg).
    - Jongensuur, geen idee wat dat is, maar het is iig kort, en WOII boeken spreken me altijd wel aan.
    Misschien is het handig om het topictitel te veranderen voor als er meer mensen zijn die nog in de knel zitten met hun boeken of er gewoon vragen over hebben voor het examen straks. :+

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    De grot? Is ook van Krabbé.

14. Pitakaas

Pitakaas Guest

Terug naar Oegstgeest? Of Zomerhitte, die is pas kort.

15. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het erg goed dat je nog steeds boeken moet lezen voor nederlands, dan leer je tenminste dat de nederlandse literatuur KUT is en geen FUK voorstelt

16. Pitakaas

Pitakaas Guest

Stoer jongetje ben jij hoor. :{

17. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    valt best mee, ik ben erg bang voor domme mensen

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Veel boeken van Krabbé, zijn erg gemakkelijk en dun. Lees je zo door heen. Ik heb er vijf gelezen allemaal van Krabbé.

19. Acolyptus

Acolyptus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Twee vrouwen van Harry Mulisch?

Vrij saai verhaal maar op het einde wordt het allemaal best wel vermakelijk en het heeft ongeveer 120 pagina's!

20. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0

olo, grapjas,

anyways, ik heb supertex gelezen in m'n examenjaar. Ik vond het een goed boek en ben er zelfs meer door gaan lezen. Nu zo'n 3 boeken per maand. Heb je tenminste wat te doen als je straks in de bus, tram, trein o.i.d. zit naar je volgende school toe.
    'T zijn iets van 200 bladzijden, en leest lekker door imo.

Deel Deze Pagina