[Muziek] Alternatief / Punk / Rock :

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 5 feb 2007.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja cool heb ik ook haha,Dexter is echt briljant.Ook dat ene filmpje waar die met de parachute uit het vliegtuig springt,en dan net fftjes iets verkeerd terecht komt lol.

2. Remco

Remco Guest

Ja die filmpjes zijn heel goed in elkaar gezet, sowieso een hele toffe dvd, kijk hem best vaak en dat terwijl ik hem voor slechts 5 euro bij de MM had opgepikt.

3. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    wow, RANCID, the Offspring

ik voel me weer even 14-15 jaar, die shit luisterde ik toen zwaaaaaar, maar dat deed iedereen toen eigenlijk ook in die tijd (1994-95-96), 'smash' was wel erg populair en natuurlijk die fokkin leipe plaat '...and out come the wolves' van de ranzige punkers.

Het mooie van die tijd ook, wat je je nu natuurlijk niet kan voorstellen, is dat dit toen (vooral offspring dan) eigenlijk ook gewoon popmuziek was in die tijd (pop in de zin van populair he). Das wel even een verschil met nu, en de pussycatdolls en kanye west (uche uche, auw opkomend maagzuug...)

als aan the offspring denk hoor ik alleen maar dit, zo gaaf check it:

Maar rancid is niet alleen 'te punk' hoor, ze hebben zoveel albums/nummers en daarbij zijn ook heel wat minder heftige deuntjes, ik zal even een leuk nummer uitzoeken.

4. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    gevonden, deze zocht ik, zo'n chil nummer niet echt super punk, gewoon chill\o/\o/\o/\o/\o/

wat vind je ervan Remco?

ik kan me ook die split album van NOFX en Rancid herrineren trouwens, dan spelen ze elkaars nummers, die was ook zo leip, erg leuk om die stijl van de een, gemixed met die van de andere zeg maar als je snapt wat ik bedoel

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  5. Remco

Remco Guest

Nee, dat is absoluut niet mijn stijl:cool:. Ik luister nog heel af en toe 'The Offspring' al is dat me inmiddels ook wel 'te slap'. Ik neig meer naar de screamo, niet het hele nummer natuurlijk, dat is afgrijselijk, maar gewoon tussendoor als uiting van emotie, zoals Boysetsfire, Breaking Benjamin etc. Maar mijn muzieksmaak loopt heel erg uiteen, maar ik heb wel meestal met een band dat ik het geweldig vind of helemaal niks.

Maar nee, Rancid is het toch niet voor mij;)

6. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    yep, the offspring werd ook per album slechter (zoals bij zovelen), ik vond het ook al grappig dat er hier over gepraat werd, want het is verder niet echt iets bijzonders, maar die dirty magic vind ik echt nog steeds een speciale/unieke sound hebben die nooit gaat vervelen

wat is jouw favo nummer dan, ben wel benieuwd, ik ben niet zo in nieuwe shit of screamo, maar ik hou van muziek zolang het goed is is het goed

kan je wat posten, ik zit toch allen maar muziek te luisteren nu

7. Remco

Remco Guest

Favo nummer is zooo lastig, het verschilt per stijl, per band, per stemming. Ik vind van Rise Against het nummer Injection echt heel goed, maar ook Tip The Scales, Paper Wings, Black Masks And Gasoline, Rumors of My Demise Have Been Greatly Exaggerated en Blood To Bleed behoren tot mijn favorieten. Van RA vind ik eigenlijk alles wel goed8).
    Als ik iets chagrijniger ben luister ik vaak naar Seether en als ik wat vrolijker ben naar Paramore, Cauterize, The Ataris en Boysetsfire. Van Paramore vind ik alles wel leuk, maar niet uitzonderlijk goed, hoewel ik Decode echt prachtig vind.
    Van Cauterize vind ik Choke heel goed en bij The Ataris vergeet ik steeds de naam van het nummer (dat heb ik namelijk alleen nog maar geluisterd via last.fm) Bij Boysetsfire vind ik Rookie, High Wire Escape Artist, Handful of Redemption en Empire echt de bom. En verder zou ik nog even moeten nadenken, er zijn nog ontelbaar veel bands die ik nu allemaal vergeet, maar goed.

8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    wat vind je bijv van Fall Out Boy?

9. Remco

Remco Guest

Verschilt per nummer, de commerciële troep vind ik meestal iets minder op Beat It na, maar dat is dan ook met John Mayer. Maar over het algemeen vind ik FOB wel goed, ook al luister ik er niet al te vaak naar.

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ben ik het niet helemaal mee eens,wel dat Ignation en Smash de klassiekers blijven.Rancid blijft gewoon leuk,omdat ze van die texten hebben wat soms gewoon over de meest simpele dingen gaat in life.Bijvoorbeeld dat ze ergens aankomen met de trein of bus,en dan half 4 is geweest.:D

Ben zelf ook fan van Feeder,maar echt standaard punk zijn ze niet maar ze hebben van die typische UK invloeden waarvan je moet houden.

11. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    voor ignition en smash hadden ze nog een album, die pas na smash is uitgekomen door een ander label, en dat was echte punk lekker ruw en teksten met kritiek, niet die commercieele poppunk die ze na smash zijn gaan spelen, wat ik gewoon wat minder interesant vind.

Die cover van Beat it is trouwens wel leuk ja, maar covers vind ik zovizo iets aparts hebben, ik hou ook erg van covers spelen, alleen zelf vind ik het dan erg gaaf de tekst net iets te veranderen, zodat je het bijna niet door hebt, of twee compleet verschillende nummers te mixen (bijv couplet van een ander nummer er ineens doorheen jagen) of de melodie van een bekende hit, met de tekst van een andere net zo grote hit, de mogelijkheden zijn eindeloos, maar het blijft ltijd herkenbaar.

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Leuk zo die covers,en dat album van Offspring ken ik ook die met Jennifer lost the war.Die vond ik juist iets minder klinken,wist je trouwens dat er nog een hoop voor gingen voordat ze uiteindelijk The Offspring tot stand brachten.Dat hele verhaal hoe de Band onstaan is is echt hilarisch,check de Wikipedia hieronder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Offspring

13. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    beetje saai verhaal eigenlijk

ik vond die ouwe offspring sound ook niet geweldig, maar wel typisch hoe makkelijk ze van sound veranderen, eerst rauwe punk, dan 'grungie' punkrock, en daarna dat verschikkelijke poppunk achtige, gewoon commerciele troep dus eigenlijk.

Maar ik snap dat het moeilijk moet zijn niet voor de easy way & poen te kiezen, zeker als je de mogelijkheid hebt zo'n markt als de amerikaanse ook maar een klein beetje uit te melken. kassa

en voor Green Day bijv geld dat ook. Die deden precies hetzelfde, dat zijn nu toch 'emo's', bah somber gedoe. Eigenlijk gewoon schapen zoals de grote massa.

Geef mij dan maar NOFX, ook super commercieel natuurlijk, maar wel gewoon bij de roots blijven, en lekker vrolijk ook, ondanks de serieuze teksten.

Laats luisterde ik weer eens naar 'The Decline', had ik al weer op zijn minst zo'n jaar of 6 of 7 niet meer gehoord, en ik zing het gewoon weer meteen mee van begin tot eind, ijzersterke kritische tekst, maar toch klinkt het wel happy.

dan draai je de plaat om en gaat het weer lekker verder:

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Dat weet ik zo net niet,bedoel Offspring is al vaak gevraagd in interviews over een live album.Maar ze willen dat alleen doen met kwaliteit dan fans het geld uit de beurs te nemen.Maar ik ben zelf ook niet zo dat ik kijk of iets wel of niet in is kwa muziek enzo,maar luister ik gewoon wat ik goed vind klinken al zijn dat wel oudere platen voor het meeste gedeelte.Mijn smaak loopt uiteen van Punk tot echte helse herrie,hoewel dat laatste me niet meer zo bekoort de laatste tijden en meer naar Punk luister.

Behalve Di-rect,die vind ik verschrikkelijk slecht.

15. Remco

Remco Guest

Di-rect is ook geen punk. Di-rect staat bij mij in het lijstje van Jan Smit, Frans Bauer en Rob de Nijs

16. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Die-rect, zou ik zeggen

als er 1 nummer is wat ik haat is het wel dat 'is it joehoe inside my head'

man, misschien herken je dit wel, je werkt ergens waar de hele dag de radio aanstaat op de achtergrond die je niet uitkan zetten, en oordopjes met eigen muziek zijn absoluut verboden vanwege de veiligheid (heb ik dan wel begrip voor natuurlijk), en dan draaien ze tijdens een shift een nummer zo'n 10 x per dag, dat had ik dus met dat nummer...

ik werd er echt niet goed van, en heb veel te lang die shit moeten aanhoren, en nu nog als ik dat nummer zou horen word ik gewoon zowat aggressief, ik ken dat hele nummer ook helemaal uit mijn kop, te erg echt niet leuk.

ik vind dat echt zowat martelpraktijken, en het enigste wat je dan kan doen is als ze die plaat weer starten is maar heel hard een ander dom liedje schreeuwen, wat je collegas dan ook wel weer kunnen waarderen

Maar di-rect hoort niet thuis hier, het is ten eerste pop muziek, en ten tweede is het een boybandje dat allang opgeheven had moeten worden

Ze wouden ook ooit ophouden, iedereen behalve die halve gare Spike en hij heeft ze om weten te praten want tja, wat moet die gast ook anders, hij kan verder waarschijnlijk niks en wil gewoon poen en domme groupies neuken toch, wat ik eigenlijk ook wel kan begrijpen, moeders mooiste is ie niet, maar zielig vind ik het dan weer wel, hij is net zo nep als Barry Hay en George Baker.

Ze hebben ook die musical Tommy gedaan van The Who, een meesterwerkje van vervlogen tijden (originele versie dan he), dat stond ook in de krant toen, en ik denken, nou dat heeft tenminste inhoud, was alles vertaald in het Nederlands, door Martine Bijl oh my god!!!

er stonden ook wat voorbeelden bij van de vertaling, echt te erg, veel te kinderachtig gedaan, alsof niemand in dit land gewoon engels kan verstaan :confused:

en serieus, het stond allemaal in dat bericht, zelfs de muziek konden ze blijkbaar niet alleen aan, want ze hadden ook extra muzikanten ingehuurd om het goed te laten klinken!

hoe nep ken joe get.

17. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    trouwens nog wat Samiam songs gecheck Remco?

ik heb er nog wel 1 voor je, en ik ben dus niet verbitterd, maar wel erg nuchter, maar ik hou wel zo van deze band, want de teksten zijn voor mij erg herkenbaar, check deze, een juweeltje vind ik zelf

waarom gasten altijd van die anime clips erbij maken, weet ik ook niet, het voordeel is wel dat de kwaliteit van het geluid dan meestal de betere kant is ipv zo'n slecht overgezette originele video

18. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat heb ik ook nooit gesnapt :+ Het is een hele rage om dat te doen.. Het is wel mooi inderdaad want veel nummers hadden er anders niet opgestaan en de geluidskwaliteit is inderdaad hoger..

ff een gouwe ouwe:

[yt]Ujt-PRWmjnE[/yt]

[yt]DyVeQaFGOGo[/yt]

Laatst bewerkt: 28 feb 2009
  19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is waar,snap ook wel dat het geen punk is uiteraad.Tja en die Spike is zo'n mannetje die zich heel wat meent van ik speel in een band,ja nou lekkere band dan.

20. Pitakaas

Pitakaas Guest

ROFL, na NOFX wilde ik net iets van Reel Big Fish gaan posten. Wat een heerlijke band vind ik dat toch.
    Nummers als Ban The Tube Top en She's Famous Now hebben niet alleen geniale teksten, maar zulke aandoenlijke trompet partijen. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen :emo:. Begin februari waren ze in NL, in de Effenaar en Tivoli. Ik heb ze live gezien! En genoten, echt m'n jeugd herleefd daar.

[yt]D6_X1xr_iAU[/yt]
    [yt]zF9UAOzPKuw[/yt]

Deel Deze Pagina