[Discussie] Alcohol / Tabak kopen? Onder de 20 legitimeren.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Riddick, 1 mrt 2009.

1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik nog geen topic heb gezien over dit onderwerp heb ik bij deze maar besloten om het zelf te doen.

Oftewel veel mensen die nooit meer hun legitimatie moeten laten zien zullen dat nu weer moeten. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel. Wat vinden jullie ervan? Ik ga mijn baard maar laten staan :emo:

2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    dit gaat ook niet goed werken denk ik, want er zullen best kinderen van 13/14 jaar zijn die er als 18 uitzien en andersom bijvoorbeeld: liliputters

3. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    NEEEE!!!

Ik ben verdomme 20 jaar, ik word al 4 jaar lang gevraagd of ik mijn ID wil laten zien als ik bier ga halen. Ik zie er namelijk nu uit alsof ik 17/18 ben :mad: Maar blijkbaar denken ze dat ik er oud voor mijn leeftijd uit zie !

Dit betekend dus voor mij dat ik alsnog 3/4 jaar mijn ID kan laten zien, en persoonlijk word ik er helemaal gek van!

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan me voorstellen dat het irritant is, maar het is enigzins wel terrecht. Zo is het gewoon beter te handhaven.

5. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het persoonlijk zelf behoorlijk onbeschoft overkomen. Ik haal al 2 jaar met gemak bier bij de supermarkt en als het nu weer aan mij gevraagd gaat worden zie ik het persoonlijk als een belediging, dat zo'n 16 jarig vlegeltje mij gaat vragen om mijn identificatie. Het is niet klantvriendelijk en dat zit mij behoorlijk dwars, ik snap het idee erachter wel maar ik vind het zelf niet kunnen. Ik zie het wel in de supermarkt, ik denk alleen wel dat ik enigszins boos ga reageren.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga wekelijks naar de supermarkt om sigaretten, en doe dat altijd bij dezelfde persoon bij de balie (hoef dus niet langs kassa). Zou het wel vervelend vinden als ik dan m'n ID moet gaan laten zien. :+ Ook omdat het zo'n slechte foto is. :9

7. vPx Secour

vPx Secour Guest

Kut, geen alcohol voor mij.

8. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, maar dat mag jij ook nog niet;)
    Want je bent net zo oud als mij(leeftijd, geen maanden)

9. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Zal allemaal wel meevallen.
    Hier iig denk ik, in de grotere steden zal het anders zijn.
    Maar hier kan ik de winkel uitlopen met alles naar wens zonder ID te laten zien
    Ben zelf 18 dus meekrijgen zou zoiezo gaan, maar om enkele keer m'n ID kaart te moeten laten zien dan daar lig ik niet van wakker.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    damn, ik moet het ook nog vaak laten zien ja :mad: ongelofelijk irritant : "Heb je legitimatie bij je ?". Helemaal als je dat 10 keer bij dezelfde avondwinkel hebt :{, me portemonnee is ook nog gestolen dus moet ik nu telkens met me aangifte rondlopen ?

11. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Belachelijk, komt erop neer dat als je straks 19 bent en dus drank/tabak mag kopen geen drank mee krijgt als je je niet kan legitimeren.

12. Pitakaas

Pitakaas Guest

Lol, lilliputters zijn echt wel makkelijk te onderscheiden van 12 jarigen. En dat 1e wat je zegt, daarom is juist deze regel :emo:. Het gaat er dus om dat je er jonger als 20 uitziet. 20 is een mooie leeftijd omdat er weinig tieners zijn die er 21 uitzien, en dus vind ik het wel een redelijke regel.
    Ware het niet dat alle 15 jarigen drank drinken dat door vrienden is gekocht, dus ik denk dat je beter de oorzaak kunt aanpakken.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ben ik met je eens. Ik ervaar het ook als een belediging. Maar als het moet, dan moet het maar. Als oud uitziende veertienjarige moet je gewoon geen bier gaan kopen. :{ Daar heb je je oudere broer voor. 8)

Vergeet niet dat het ook een signaal is! Nederland stond altijd zo bekend om het coulante drank- en drugsbeleid. Maar tegenwoordig loopt het de spuigaten uit met te jonge comazuipertjes. Je merkt al dat de reclamecampagnes harder zijn geworden ('Alcohol onder de 16? Natuurlijk niet' ipv 'nog even niet'). Dit maakt nog eens duidelijk dat op die leeftijd drinken niet de normaalste zaak van de wereld is.

14. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit een beetje half werk. Wanneer gaan ze nou eens instellen dat wanneer je alcohol/tabak koopt sowieso gelijk je ID moet laten zien. Gewoon in een handeling. Je koopt alcohol/tabak en bij het betalen laat je je ID zien. Voor caissières blijft dit kut. Het is moeilijk om in te schatten hoe oud iemand is en om iemand van 21 of iets dergelijks om een ID te vragen wanneer hij een biertje koopt dan voel je je gewoon kut. Zelfs mensen van 80 moeten imo gewoon gelijk hun ID laten zien, is voor iedereen het makkelijkst.

Dan ben je ook meteen van dat belediging gevoel af.

15. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd of me nog ooit iets gevraagd zal worden. Ik kan me niet herinneren wanneer ze me dat voor het laatst gevraagd hebben. Maakt mij verder ook niet zo veel uit of ze het vragen of niet, maar ik vind het wel een goede manier de wet niet te overtreden.

16. Pitakaas

Pitakaas Guest

Compleet met je eens. Eigenlijk is dit gewoon het beste. Ik vind het dan ook raar dat je je beledigd voelt omdat je er niet uitziet als +18/+16.

17. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is dat raar? Het is gewoon verdomd vervelend als je je id weer uit je broekzak moet pakken terwijl het overduidelijk is dat je oud genoeg bent. Ik ben zelf 19 en zo zie ik er ook uit. Ik vind het echt bullshit dat ik nu mijn legitimatie weer moet gaan laten zien als ik een kratje pils wil gaan halen, maar goed ik laat mijn baardje wel staan..

18. Pitakaas

Pitakaas Guest

Nou zeg, het kost je 6 seconden, en dan weten we allemaal dat je geen wetsovertreding pleegt. Volgens mij vergeet je dat. Het is geen witbrood dat je koopt. En de term 'ik ben zelf 19 en zo zie ik er ook uit.' Staat het op je voorhoofd geschreven? Krijg je plotse gezichtsveranderingen op je 19e verjaardag? Dit is nog een relatieve uitdrukking. Ik zie het probleem niet zo van een rijbewijsje laten zien, sterker nog ik vind het altijd wel droog als mij het wordt gevraagd, en dan de blozende 16-jarige cassiére :D.

19. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat ook helemaal niet om die 6 seconden maar om de kwestie dat het helemaal niet nodig was om het te vragen, en veel schiet je hier niet mee op, want de meeste grensgevallen hebben toch wel vrienden/broers/zussen die het dan wel kunnen halen. Als ik mijn albert heijn bonuskaart laat zien is het zeker ook niet genoeg, ondanks dat je daar officieel 18 voor moet zijn. Om dus duidelijk te zijn, ik loop niet altijd met me id op zak.

20. Pitakaas

Pitakaas Guest

Nou, blijkbaar is het dus wel nodig.

Ik ben het trouwens eens dat je gewoon je broer laat halen, dan zei ik al op pagina 1.

Deel Deze Pagina