[Discussie] Alcohol / Tabak kopen? Onder de 20 legitimeren.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Riddick, 1 mrt 2009.

1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Nicotine wordt toch ook in je mond opgenomen of ben ik nou gek :+

2. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa maar nog erger is het feit dat gemeentes nu zelf mogen bepalen of zei alcohol vanaf 16 of 18 jaar gaan verkopen, wtf is dit :9
    Nederland begint echt op Amerika te lijken met in elke staat andere regels en wetten :{

Nja, als ze bij de AH 1x moeilijk gaan doen loop ik wel naar de overkant, zit een Bruna, die verkopen ook sigaretten :+

je bent gek :+

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Rijbewijs is ook geen legitimatie, alleen weten de meeste mensen dit niet en keuren het goed. Precies het zelfde verhaal als de OV-pas dus.

OV-passen zijn trouwens makkelijk na te maken, dus er bestaat een kans dat ze je niet geloven en het niet accepteren.

Edit:

Nicotine via de mond kan. Alleen moet je het dan niet roken maar gewoon tabak in je mond stoppen en onder je tong leggen, dan komt er dan nicotine in je bloed. Ik raadt het niemand aan want het is smerig en je kan er geloof ik ook dood van gaan. :9

4. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef me eigenlijk nooit te legitimeren dus wist het even niet, maar goed, OV telt officieel dus niet.

En tsja, tabak in je mond leggen, ga gerust je gang maar mij zie je het niet doen :+

5. Pitakaas

Pitakaas Guest

Ehm, een rijbewijs geld wel als oficieel legitimatiebewijs!

Eh, jij snapt het niet echt helemaal he? Die grens van 20 gaat niet om je werkelijke leeftijd, want op je 20e mag je gewoon bier enz kopen. Het gaat erom dat als je er niet uiziet als 20, je dan even je ID moet laten zien, geheel voor de zekerheid.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2009
  6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ehm, probeer eens de grens over te steken zonder paspoort of id? Kijken wie er dan gelijk heeft. :thumbs:

Omdat een rijbewijs of scootercertificaat toevallig werkt in een supermarkt wilt het niet zeggen dat en een legitimatiebewijs is.

Hoe ziet iemand ouder dan 20 eruit dan?

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sinds wanneer is een legitimatiebewijs geen legitimatiebewijs als je er niet mee de grens kan oversteken?
    Binnen Nederland is een rijbewijs een geldig legitimatiebewijs.

Je laatste vraag is natuurlijk onzin.
    Als je kon definiëren hoe iemand van 20 eruit ziet had je dit natuurlijk niet nodig, dat weet jij ook wel.

8. vPx Secour

vPx Secour Guest

Wanneer je een baard van tenminste 50 cm heb.

9. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hij zegt dat het niet geld als officieel legitimatiebewijs en daar heeft hij gelijk in.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Op het gemeentehuis of politiebureau accepteren ze ook geen rijbewijs. Niet alleen wanneer je de grens oversteekt dus.

Je begrijpt me verkeerd. Met de vraag "Hoe ziet iemand ouder dan 20 eruit?" probeer ik juist duidelijk te maken dat je niet aan iemand kan zien hoe oud die persoon is. Mensen net ouder dan 19 hebben nog steeds de kans dat ze om hun ID gevraagd te worden.

11. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    boeie gewoon lam gaan

atten atten atten, chote chote shoot dat blik!!! smoke m atten atteen MEX MEX atten

:p

12. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij begrijpt hij heel goed wat je bedoelt. Daar reageert hij toch ook juist op.

En een rijbewijs kan dan misschien in sommige gevallen niet gebruikt worden, het is in Nederland wel een officieel erkend identiteitsbewijs.

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    "Een rijbewijs is geen officieel legitimatiebewijs, omdat uw nationaliteit er niet op staat vermeld. Voor de identificatieplicht, zoals die in Nederland geldt, is een geldig rijbewijs toegestaan als legitimatiebewijs."

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Weet jij eigenlijk wel wat ik bedoel?

Zeg ik iets anders dan?

15. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe je inderdaad..

Dat dacht ik wel ja. Zou je het anders in andere woorden uit kunnen leggen?

16. Pitakaas

Pitakaas Guest

Een rijbewijs is alleen niet geldig in gevallen waar de nationaliteit meetelt. Dus als jij een biertje koopt, telt een rijbewijs mee, en als jij je op straat moet identificeren mag dat ook met een rijbewijs.
    Er zit een verschil tussen legitimatie en identiteitsbewijs, waar jij het over hebt is een identiteitsbewijs!

Om de grens over te steken heb je een identiteitsbewijs nodig, om je te identificeren is volgens de wet een legitimatiebewijs voldoende. Ik heb het nooit over identiteitsbewijs gehad.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    My bad, dacht ff dat je iets anders zei... Ik ben het dus niet met je eens 8)

het was een reactie op Pitakaas, hij kan schijnbaar het verschil zien tussen een 19 en 20-jarige...

18. Pitakaas

Pitakaas Guest

Daarom is juist de grens op 20 gezet. Nog steeds zijn er weinig mensen die de regel grond achter deze regel snappen denk. Nu kun je je toch ook afvragen, hoe ziet iemand eruit van 16? Daarom is juist dit ingesteld, dat je gewoon aan iedereen vraagt die er jeugdig uitziet (je ziet het verschil wel tussen iemand die 16 is en 20), om ze er zo uit te halen.

Zucht...
    Er wordt volgens de wet helemaal geen onderscheid gemaakt tussen een 19 jarige en een 20 jarige. Het gaat erom dat er onderscheid is tussen 16 en 20. En dan nog, het gaat er helemaal niet om of je officieel 20 bent, want dat valt niet te zien. Er staat gewoon als je er jong uitziet (zon beetje onder de 20), je dan gewoon voor de zekerheid moet laten zien dat je echt wel 16 bent. Je hoeft dus niet te laten zien dat je 19 bent of 20.

Sowieso is dit een domme discussie, want met de regels van nu is het toch nog veel onlogischer, want dan moet de cassiére schatten of je 15 bent of 16, en dat verschil is veeeel moeilijker dan 15 en 20.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dubbelzucht...

Als je 19 bent loop je toch evenveel kans dat je om je id gevraagd wordt dan als je 20 bent?

20. Pitakaas

Pitakaas Guest

Nogmaals, het maakt niet veel uit of je bewezen 19 of 20 bent, want dat maakt geen reet uit.

Deel Deze Pagina