Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan klotewerk zijn. Ik ben namelijk Recruiter Finance bij een detacheringbureau en oud-studiegenootjes van mij zijn SAP Recruiters. Zij hebben mij wel wat verhalen verteld. Professioneel omgaan met de klant is soms moeilijk, niet? ;)
    Het is een grote stap en juist omdat je een gezin hebt, is het een erg belangrijke beslissing. Veel succes.

Kabuto, ik als Recruiter kan alleen beamen dat diploma's erg belangrijk zijn. Het zorgt er in ieder geval voor dat je wat gemakkelijker het werk kunt doen wat je wilt doen.

Vriend van mij is jarenlang meubelbezorger geweest en is op een gegeven moment zwaar depressief geworden. O.a. door zijn werk.
    Hij is na 1,5 tot 2 jaar thuiszitten een studie SPW gaan volgen en werkt nu met veel plezier bij een kinderdagverblijf waar hij naast de zorg voor de kinderen ook klusjesman is (werkt tussen vrouwen en is handig). Hij heeft het ontzettend naar zijn zin.

Conclusie: studeren, leren is veel investeren, maar je leven kan hierdoor een hele andere wending nemen. Aangezien je 40 uur per week aan het werk bent, kun jer net zo goed voor zorgen dat je leuk werk doet toch?

Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en toch is dat niet altijd gemakkelijk, daarnaast heeft praktisch elke baan wel iets. Ik werk als softwaretester bij de overheid en binnenkort misschien als teamleider, ik vind mijn werk zeker ok, maar echt niet helemaal het einde van de wereld oid. Een perfecte baan geven heb ik dan ook opgegeven (ben nu bijna 29). Iaw zoveel mogelijk vrije tijd binnen het mogelijke kader is belangrijk. Spaarverlof en volgend jaar 32 uur werken zorgen er over een klein jaar voor dat ik dan elke twee weken een dag vrij heb en daar bovenop nog een kleine 10 weken vakantie per jaar.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik moet zeggen dat ik nog steeds met plezier naar mijn werk ga. Ik werk ook in de IT, als Project Manager. Naast mijn werk ben ik ook nog eens gemeenteraadslid. Ik ben ook getrouwd en ik heb een zoon van 1 jaar oud ;)

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vooral als gemeenteraadslid doe je niet zoveel :+ 8)

Die weg van Akersloot naar Castricum dichtgooien tussen 07:30 en 09:00...idioten kwam niet van jou Fardo....maar toch :+

OT:

Ik heb nu eindelijk na lang zeiken mijn Functiegroep C gekregen.
    Ben vulploegleider in een supermarkt maar omdat ik vorig jaar een halfjaar lang fulltime heb gewerkt kan ik met gemak mijn chef vervangen en kan overal staan.
    Verdien nu iets van 6,74 bruto (19 jaar) + 27 %.

Vind het wel prima zo....Ben erg multifunctioneel daar dus altijd wat afwisseling.

5. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    De perfecte baan bestaat inderdaad niet. Wel is het zo dat om een leuke functie te kunnen beoefenen hiervoor in de regel een beroepsopleiding moet worden gevolgd en behaald. Zeggen dat je geen opleiding wilt volgen en liever interne cursussen etc. gaat volgen klinkt voor nu wellicht interessant, het kan later veel problemen opleveren. Uiteindelijk is namelijk het merendeel van interne cursussen niets waard mocht je over 15 jaar ontslagen worden.
    Mijn advies is daarom ook altijd: volg het reguliere onderwijs (dus laat je niet naaien door die Scheidegger gasten enzovoort!).

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daar ben ik het ook voor de volle 100% met je mee eens. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland. Het vreemde is, is dat het vanaf HBO geeneens meer echt uit lijkt te maken wat je hebt gedaan (ok wat overdreven, maar een stuk minder). Ik heb uiteindelijk commerciele economie afgemaakt en ben softwaretester. Mijn collega tegenover mij heeft biologie aan de uni afgerond. Bedrijven willen gewoon dat papiertje zien.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wtf biologie aan de uni?

Dat had 1 van mijn rij examinatoren ook 8)

8. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat ook meer om het niveau. Als je een HBO/WO studie hebt afgerond, kunnen werkgevers ervan uitgaan (is namelijk niet altijd zo) dat er een aantal competenties zoals probleemoplossend vermogen, analytisch vermogen e.d. verder zijn ontwikkeld dan bij mensen die dit niet hebben gedaan.

9. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Vandaag solicitatie gesprek gehad voor vakantie werk bij een bedrijf (magazijn werk). Heb dat via uitzendbureau Adecco gedaan. Bellen ze van Adecco even later op hoe het was gegaan en hoor ik ineens dat ik maar €3,82 (Bruto nog wel?!) ga verdienen!?! En dat voor sjouwwerk enzo van 8.30-17.00. bedrijf is ook nog 15 km fietsen (hier in het dorp al heel het industrie terrein afgeweest maar allemaal te weinig werk vanwege crisis). Nu heb ik gekeken en zie ook dat €3,82 het minimumloon is voor een 18-jarige. Is dit ook zo voor het werken in een magazijn?! Want in de horeca verdien je bijvoorbeeld veel meer maar geld dit ook voor werk binnen een bedrijf (aangezien het ook wat risico's met zich meebrengt zoals dozen versjouwen etc). Vriend van mij werkt er namelijk ook en heeft dit via een ander uitzendbureau gedaan en verdiende 19-jarig loon van €5 euro per uur. Komt er dus op neer dat Adecco zwaar veel geld eraf haalt of dat het bedrijf bekant niks betaald over mij.. Ander werk gaan zoeken dan maar :confused:..

10. Pitakaas

Pitakaas Guest

Hoe minder hersenen je nodig hebt, hoe minder je verdient. Het is nogal logisch dat je voor magazijnwerk weinig verdient, hiervoor hoef je helemaal niets te kunnen.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tweede dag bij Carglass is al een stuk beter bevallen. Het was vandaag wel vrij rustig,maar de dag bleef interessant omdat ik iemand mee ging helpen in het magazijn. Autoramen uit een kar tillen en checken op krassen/barstjes...een bon erop plakken en goed checken dat het de correcte artikelnummers waren, en dan in vakken plaatsen.

Kortom...variatie. Sfeer daar is geniaal...de baas is een grote grappenmaker himself, altijd lol trappen daar.Altijd tijd voor een kopje koffie...de regel is altijd dat je een uur pauze per dag hebt...nou zij gaan daar volop overheen, en dat is echt tof. Doet me echt denken aan mijn vorige werk. Wellicht zal het nu de rest van de week weer voor mij bij schoonmaakwerk blijven...maar elke dinsdag komt die lading ramen en meer,en ik denk dat ik dan gewoon weer zal meehelpen..en anders vraag ik dat. Ik weet nu wel..dat ik niet te snel mag oordelen...zeker niet na 1 dag. ;)

12. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Ook nog zoiets ja: Zeggen ze van: Oh, je doet HAVO. Dan verwacht ik wel dat je het wel aankunt...:emo:..

Maar mijn vader heeft mij vorig jaar in de kerstvakantie bij hun laten werken voor een €15 per uur (wel zwart). Dit was ook gewoon hersenloos archieven plaatsen. En hij zei dus van: Ja of ik kan jou het mooi laten doen voor hetzelfde geld als waar ik een uitzendkracht mee zou moeten inhuren. Betekend dus dat (als je dan een uitzendkracht van 25 jaar zou nemen) een brutoloon van 8,43 (dacht ik) betaald en dat dan nog zeker de helft naar het uitzendbureau gaat... Ga dus gewoon lekker zelf op pad naar werk en niet meer via zo'n uitzendbureau. Alleen verwijzen de laatste tijd steeds meer bedrijven je naar een uitzendbureau omdat dat voor hun 'makkelijker' is.

https://www.blogger.com/start

verheug me al op dag 3.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Waarom geef jij mij die link?

14. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Da is zo'n site waar je blogs kan plaatsen..

15. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Moeilijk he een beetje respect en interesse in iemand tonen...:{

16. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Vind het wel leuk om te lezen maar om dat nou elke dag te plaatsen, plaats dan gewoon iedere week een stukje van je werkervaring..

17. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Je hoef het niet te lezen. Er zijn hier blijkbaar genoeg mensen die het wel interessant vinden en die het wel kunnen opbrengen om normaal te reageren.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Beetje vreemd vriend....Het werk,inkomsten & ervaringen topic...
    er staat nergens dat ik mijn weekelijkse ervaring hoef te vertellen...wees niet bang, morgen hoef je echt niet persé een message van mij te verwachten hier hoor, lol.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hehehe van mij mag de Uitgeesterweg open blijven, maar goed tere fietsers he ;) Tja volgens mij kunnen ze het toch niet handhaven. Regel van niets :+

Verder gaat de raad zijn gangetje als coalitie partij heb je het een stuk makkelijker. Alleen maar controleren of jou plannen wel goed worden uitgevoerd :+

20. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Was niet echt opzoek naar werk, maar wat inkomsten zijn nog weg.
    Vooral als student op kamers zijnde. :+

Wordt ik gebeld door me vorige stage bedrijf of ik daar niet tijdelijk wil komen werken.
    Gewoon als bijbaantje, en het verdient ook nog lekker!
    Heerlijk dat soort dingen die je komen aanwaaien. :cool:

Deel Deze Pagina