net de review in de PU zitten lezen... JJ heeft op een aantal punten gelijk, maar zit ook fout. Hij vergelijkt bv GRID met racepro in het argument dat t grafisch minder is, want waarom kan je in GRID met 20 auto's rijden en in Racepro maar met 8. FOUT JJ
Je kan in Racepro met 16 auto's rijden max, WTCC, WTCC Extreme F3000 om ff op te sommen. In GRID heb je ook race's waar je maar met 8 man rijd.
Daarnaast vind hij de AI+assists uit in novice en semipro te simpel, en in professional vind hij het ineens te moeilijk worden. Slechte learning curve vindt hij. FOUT 2 JJ De meeste mensen die ik ken, en die ik hier zie posten rijden met alle assists uit en hebben absoluut geen problemen met de AI of assists uit. Ik denk dat JJ gewoon niet zo'n goede racer is als iedereen die in dit topic aan t posten is.
Je kan de wedstrijden winnen zonder de snelste ronde tijd neer te zetten. FOUT 3 JJ Er worden zat echte race's gereden waarbij diegene met de snelste rondetijden NIET de winnaar is. HELL, als ik kijk naar online rijden(bv bij forza2) dan is ook niet altijd de nummer 1 meteen de gast met de snelste rondetijden! De enige wedstrijd die je niet wint door niet de snelste te zijn tijdrijd racen zoals WTC! Daarnaast hoef je bij GRID ook niet de snelste ronde's te rijden.. gewoon flink rammen.
JJ vind het raar dat een grind bak je nauwelijks afremt. Tja, bij f1 games haalt t ook geen zak uit die grind bak..... als je er met 200km/pu in rijd!!
Maar is t dan wel fijn, zoals bij forza2, dat je helemaal tot stilstand word gedwongen als je iets van de baan af gaat!?
Daarnaast blijf ik ook de vergelijking tussen GRID en Racepro vreemd vinden. GRID heeft meer snelheids gevoel als forza2 en racepro volgens JJ,
maar midnight club en burnout paradise hebben beide NOG meer snelheidsgevoel als GRID.. kunnen we dan volgens JJ deze games ook vergelijken met racepro?
De AI in grid is goed te noemen, MAAR er zit altijd een elastiek element in, daarnaast kun je bijna elke race winnen door te zorgen dat je vrij snel in de 1e bochten vooraan komt. EN je kan gewoon je tegenstander letterlijk van de baan duwen. Bij racepro is er geen elastiek element, geen garantie dat je de race wint door meteen in de 1e bocht iedereen voorbij te gaan, en in racepro lukt het je ook niet om de ai zomaar van de baan te tikken. Bij racepro moet je redelijk consequent je rondjes rijden, als jij consequent 25 rondjes redelijk dezelfde tijd rijd, dan maak je de meeste kans om te winnen.
echt ik ben van mening dat die JJ gewoon steeds meer er niets van snapt en steeds weer appels met peren aan t vergelijken is...
edit://ik wil niet alle fouten die in racepro zitten goed praten, maar om de game zo hard neer te sabbelen met zulke argumenten als hierboven genoemd, belachelijk! Vervelende is wel dat half games minnend nederland zo'n beetje PU lezer is dus die zijn nu ook allemaal bevooroordeeld! Ik HOOP ten zeerste dat de patch vanuit simbin.atari niet te lang op zich laat wachten...
Laatst bewerkt: 9 mrt 2009