Er is via het flashbestand van de teaser-website een geheel ingevulde variant gevonden van de kaart. Hierop zijn enkele locaties aangekruist waar kleine meisje op mysterieuze wijze zijn verdwenen. Deze concentreren zich allemaal rond één gebied: de Atlantische Oceaan. Dit klopt ook aangezien Rapture zich in de Atlantische Oceaan bevindt.
Link
Deel 2 speelt zich dus af na deel 1 ( zie de datum van de artikelen )
Mijn gok is dat de makers van het ''goede eind'' van deel 1 zijn uitgegaan, en dat de overgebleven splicers van Rapture aan land beginnen te komen en kleine meisjes te ontvoeren om weer ''little sisters'' van ze te maken.
Zelf had ik veel liever gehad dat deel 2 zich voor deel 1 afspeelt. Ik had graag gezien hoe de stad eruit zag voor nieuwjaarsdag waarop de burgeroorlog begon, zodat je even ziet hoe het geweest zou moeten zijn, en dan vervolgens de game begint op het moment dat de mannen van Fontein op nieuwjaarsdag de aanval beginnen tegen Ryan.
Maarja, wie weet wordt dat deel 3
Overigens was op die map ( de geheel ingevulde variant ) ook een kruisje precies in het midden van de Atlantische Oceaan te vinden. Rapture ligt ( voor de kenners, die alle audio diaries en info gevonden/gelezen hebben ) in het noorden van de atlantische oceaan, in de buurt bij Ijsland.
Er is echter een andere plek die zich wel middenin de Atlantische Oceaan bevindt: Atlantis. Of dit betekent dat Bioshock 2: Sea of Dreams zich wellicht afspeelt in het mythische Atlantis is uiteraard niet zeker, maar het zet wel aan tot denken.
Zelf zou ik dat niet zo vet vinden, Rapture en Atlantis? heb liever dat het gewoon zich weer in Rapture afspeelt. maar vanaf nu zal de info wel met kleine beetjes binnenkomen. Dus ik ben zeer benieuwd
Het heeft bij mij in ieder geval weer de hype flink aangewakkerd, en ik kan echt niet wachten tot na de zomer ( mijn gok is september/oktober ) Bioshock is voor mij een van de beste games die ik ook gespeeld hebt ( beste sfeer+verhaal combinatie ) ik hoop dan ook dat Bioshock 2 net zo goed wordt, al heb ik wel me twijfels bij sommige punten ( ander ontwikkelingsteam, en het feit dat door die kidnappingen op het vaste land, de game zich mischien ook (deels) op het vaste land afspeelt, en niet Rapture, zou ik ook jammer vinden ) Maar we gaan het zien
* haalt Bioshock 1 weer uit de kast *
Update: De teasersite is geupdate! twee nieuwe locaties met nieuwe krantenknipsels etc
bij één van de krantenknipsel staat over de onvoering: ....''Escape was effected through the use of a sharpened tool wielded with extreme force, shattering reinforced windows and wooden beams 15 cm wide...''
Je zou zeggen dat dit duidelijk dat ''ronddraai ding'' wat de big daddy aan zijn arm heeft zitten maar er staat ook dat ze onnatuurlijk dun zijn... dat zijn de big daddy's niet... dus wat zijn het
Laatst bewerkt: 9 mrt 2009