[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    TTT zo duur?!? OMG, wat een afzetterij. Moet je echt niet aan beginnen IMO.

2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Zeg infus, geeft vrijdag eens een uitgebreid verslagen over je TTT, ik moet volgend week Vrijdag dus als je me een beetje kan voorberijden :+

Mijn rijschool is wel aardig, ik vind alleen dat ik VEEEEEL te weinig aan speciale dingen doe. Ik heb nu al een half jaar les en ik heb pas 1x een helling proef gedaan....

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Normaal als ik iets extra wil oefenen vraag ik dit gewoon tijdens het rijden even, kan er normaliter altijd gewoon ff tussen.

4. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Beste is om zoveel mogelijk zelf te regelen, doe ik nu ook met motor excamen, al die administratie kosten zijn echt dom.

Net zoals theorie regelen via de rijschool, 10 eu extra. Terwijl je zelf online binnen kwartier kan doen.

5. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Wat is een TTT?

6. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Mjah zal ik doen, zover ik weet is het precies hetzelfde als een normaal examen. Op het feit na dat je niet kan zakken/slagen, alleen vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen. :+

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat een boevenbende is het CBR toch hè :mad:

8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik heb al een tijd m'n rijbewijs en heb gewoon op de oude manier ( gelukkig ) nog af kunnen rijden. Betaalde toen 200+ euro :) Dat was de normale prijs. Het kan wel eens varieren, ligt aan de rijschool EN hun afspraken met het CBR

9. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    Tussentijdse Toets.. je moet 3 of 4 speciale verrichtingen doen en dan kan je daarvoor vrijstelling krijgen op je examen.. ik had deze toets ook gehaald en was met mn uiteindelijke examen na 20 minuten klaar

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat een verschil in examens zeg, ik betaalde 180 eu voor een examen.

CBR is trouwens hier in Alkmaar een NSB fabriek.....al eens eerder gezegd hier maar goed.

(Hoe kan een CBR anders al 8 jaar lang hetzelfde percentage halen voor mensen die slagen c.q. zakken?)

11. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Wow als ik dat hier zo lees allemaal heb ik wel tering geluk gehad. Ik ben maandag geslaagd, eerste keer, mét een ingreep. Had anders een fietser aangereden die rechtdoor ging terwijl ik rechtsaf sloeg 8).
    Verder gelukkig goed hersteld. :)
    Had voor theorie 0 fout, dus misschien telde hij dat ook iets mee. :9

12. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand bij me op het werk zegt dat het zo'n super onzin is die TTT..
    Hier moet je 2 bijzondere verichtingen doen, bijvoorbeeld stop opdracht en omdraaien, heb je dat gehaald.. hoef je niet meer te parkeren en om te draaien op je examen!! jippie.. voor dat geld kan je 4/5 lessen doen, niet beter?

Ook als je eerste keer zakt, dan vervalt 'ie.

13. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ach, het zat bij mijn pakket inbegrepen. Zonde om het niet te doen dus.

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Niet lullig bedoeld hoor, maar als je zo'n fout maakt vind ik echt niet dat je het verdient om te slagen. Zo'n situatie zal je maar meemaken zonder dat er iemand kan ingrijpen :{ , je kan zo iemand het ziekenhuis inrijden.

15. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Ik betaalde per les (50min) €38,- voor TE €45,- ( via rijschoolaangevraagd had ik meteen plaats via internet kans op wachtlijst, Wel 2× opgemoeten ) en voor PE €210,- ( 1× geslaagd ) ben 5 maanden bezig geweest, deed 100min per week, dus 2 lessen achter elkaar.Iedere vrijdag middag of avond, want vrijdag werken we bij ons maar tot 12 uur :+

dus reken uit:

per maand €304,-
    totaal €1804,-

16. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vrijdag 20 maart mijn eerste rijles en ik ga 42 euro per uur betalen.

Ik hoop echt dat ik in 1 keer slaag, want het kost al zo onwijs veel geld.

Het enige waar ik me ook zorgen om maak is die koppeling. Ik heb nu na een paar keer oefenen nog steeds echt dat gevoel en rij ik schokkend weg, of soms laat ik zelfs de motor afslaan. :+

17. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Is normaal als je nog nooit hebt gereden, hoor. Die paar keer dat je in mama's auto hebt gezeten helpen maar een klein beetje.

Koppeling laten komen en als je voelt dat de auto gaat rijden, koppeling vasthouden rustig gas geven, en dan rustig de koppeling laten komen. Rustig beginnen en binnen 5 lessen laat je de auto nog maar zelden afslaan.

Kun je btw geen pakket nemen, Frostbite? Is toch stuk voordeliger dan elke keer een losse les nemen. Je hebt zeker 25 lessen minstens nodig...Nogal prijzig.

18. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan dat wel. Maar dan moet je wel eerst je theorie examen gehaald hebben. Deze hoop ik op 23 maart te halen.

Maar ik zal binnenkort even goed informeren met hoe en wat.
    Een vriend van mij had een rijschool waarbij hij 1600 euro betaalde en dat hij dan voor dat geld, gegarandeerd zijn rijbewijs had. Of hij er dan 1 les of 10 lessen over deed maakte dan niet uit.

En die koppeling zal inderdaad wel wennen. Ik weet nog toen ik 15 jaar was en iemand op een scooter zag rijden van 'dat kan ik echt nooit' alleen nu rij ik al bijna 2 jaar schadevrij, zonder te vallen etc. :9

19. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Seau. Net mn TTT gehad en damn wat ging het goed! Het commentaar was dat ik op sommige mensen iets eerder moet handelen, zodra ik dat doe slaag ik met gemak volgens de examinator. :cool:

Dus ook vrijstelling voor mn bijzondere verrichtingen woo 'n yay! :+

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje wat een geluk. Ik denk dat je in de meeste gevallen gewoon direct terug naar het CBR mag rijden met zo'n fout. Je moet wel een heel erg verpletterende indruk op de examinator gemaakt hebben :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina