Schutter Duitsland speelde games (Halo 3 in flits op TV).

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 12 mrt 2009.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Vandaag hoorde ik op het nieuws dat de dader van het bloedbad in Duitsland games speelde. In het bijzonder werden gewelddadige games genoemd. Toen ik beter ging kijken zag ik dat ze in een flits Halo 3 lieten zien.

Misschien is dit misschien niet het juiste forum, maar verplaats de topic dan aub zonder hem te sluiten.

Games worden weer genoemd en ik vermoed een felle discussie tussen industrie, gamers en politiek. Ik zou heel graag jullie mening willen. Want hoewel ik het zeer ernstig vind wat er allemaal gebeurd is, maak ik me toch een beetje zorgen om de industrie en de ruzies die door dit soort incidenten kunnen ontstaan.

Op www.rtlnieuws.nl staat het nodige aan informatie, maar we kunnen voorlopig nog geen concrete reacties en antwoorden van onze mensen achter de games verwachten.
    Ik ben echter wel van mening dat dit niet lang gaat duren, zeker ook vanwege het schietincident in Amerika een dag eerder. Amerikanen, conservatieven dan, zullen het incident in Duitsland, Duitse conservatieven op hun beurt ook, wel weer linken aan games nu dit allemaal gebeurt is.

Jongens, wees zo vriendelijk je mening te geven op een vreedzame manier. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het nog wel eens stof zal doen opwaaien. Ik moest dit even kwijt. ;):'-(

2. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op GeenStijl dat hij Counterstrike speelde. Tuurlijk zijn games weer de oorzaak, er word even vergeten dat de jongeman net als iedere tienerjongen ook (actie)films kijkt en boeken leest. Blame it on the games!

3. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    En dat hij vorig jaar zwaar depressief is geweest lijkt mij ook wel van belang voor zijn daad.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Even verplaatst naar de ASEL :)

Ik denk er nog steeds hetzelfde over als in mijn column van destijds. Altijd hetzelfde gezeik =(

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dat kwam denk ik ook door de games

Laatst bewerkt: 12 mrt 2009
  6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Tja, ik zei toen ik het hoorde, zei ik tegen mn ouders dat ze gingen noemen dat hij GTA IV speelde. Later bedacht ik me dat deze in Duitsland niet verkocht word, maar ik zat er niet ver naast.

Persoonlijk denk ik dat je de vraag op een verkeerd forum stelt, iedereen hier denkt er exact hetzelfde over. Het is gewoon bullshit.

Het is gewoon 'mode' -anno 2009- om gewoon de schuld op games te gooien.

Recent voorbeeld:
    Broertje van 5 steekt zus neer omdat hij niet voor de XBox mocht. (Bron)

2 dagen later, moeder bekend moord op dochter en manipuleerde zoon om de schuld op zich en de XBox te nemen. (Bron)

Je kunt het bijna vergelijken met Geert Wilders, je bent voor of tegen, rechts of links. Waarom mag er geen tussenweg meer zijn =/? Tuurlijk zal hij CS wel leuk gevonden te hebben, en heb ik ook wel eens "Splatterkill" geroepen toen ik een vlieg dood sloeg of een skater een faceplant zag maken, maar dat maakt me nog niet direct een kindermoordenaar.

Ik denk dat die 18 vuurijzers op zolder van zijn ouders ook erg hulpzaam waren om dit alles te voorkomen.

7. Porchmonkey

Porchmonkey Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Was het ook niet zo dat zijn ouders 18 legale vuurwapens in huis hadden liggen?

8. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Er word wel gelijk iets op het NOS journaal gezegt over de games maar over de vuurwapens van zijn ouder homa.=(
    Ze zoeken gewoon een zondebok.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat elk persoon dat rationeel kan denken, door het spelen van gewelddadige games niet dusdanig beïnvloed wordt dat hij/zij mensen wilt doden (al dan niet op een door games geïnspireerde manier).
    Als je in het wilde weg het vuur opent, ben je in eerste de eerste plaats niet helemaal honderd. In dat geval kunnen games bijdragen aan 'de manier waarop'.
    Daarnaast vraag ik me, wat betreft deze zaak, af in welke mate de ouders met hun zoon betrokken waren. Als je als ouder 18 vuurwapens in huis hebt, of je zoon toelaat deze te hebben (weet niet welke het geval is), dan ben je als ouder ook niet goed bezig.
    Ik kan me niet voorstellen dat een ouder niet ziet dat je een kind hebt dat voor langere tijd depressief is. Als je dit als ouder constateert, kan je misschien zelf wel bedenken wat wel en wat niet goed voor je kind is. Vuurwapens en erg gewelddadige games die vrij toegankelijk zijn in huis, behoren daar dus NIET toe.

10. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    Achja, het zijn altijd de games he! Net als die knakworst die van zijn balkon af sprong, na 3 dagen WoW dacht hij dat hij kon vliegen... Als dit nog even zo doorgaat ben ik bang dat de gameprijzen weer omhoog gaan ofzo, omdat ze dit soort ongevallen willen minderen. Ik denk niet dat ze het hierbij laten, er zullen vast maatregelen getroffen worden... Is het mischien handig om overal een gameaggressie topic te openen?XD

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Even mierenneuken, "na drie dagen WoW dacht hij dat hij kon vliegen", hoe kom je daarbij? stond dat in het nieuws(bericht)?

Persoonlijk denk ik natuurlijk ook, net als iedereen die logisch na kan denken, dat een game nooit de oorzaak kan zijn. Misschien bij sommige wel een druppel (in de spreekwoordelijke emmer), maar dan is er sowieso al niet iets goed met je.

12. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ben t helemaal eens met Rydan... met die meeste gasten/vrouwen is het sowieso al niet goed gesteld, mental gezien!

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zoveel mensen spelen games.... de kans dat iemand die iets geweldadigs doet (moord, overval, etc) ook games speelt is redelijk groot.

14. Godsmack257

Godsmack257 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even hier op inhaken, ik zou wel cijfers willen zien van hoeveel procent van de moorden wereldwijd worden gepleegd door mensen die ook gamen.

Ted Bundy, Charles Manson en bv. Jack the Ripper speelde geen games omdat die simpelweg nog niet bestonden in hun tijd.

Ik denk dat de uitkomst van zo'n onderzoek alle critici de mond zou snoeren omdat daaruit zou blijken dat het aantal moordenaars dat nooit games heeft gespeeld veel hoger zal liggen als dat het aantal van gamers zal liggen.

Ze zoeken inderdaad gewoon een zondebok en dan is de game-industrie een makkelijk doelwit omdat veel games inderdaad om geweld draaien.
    Dat er in films, tv-series , videoclips en zelfs boeken geweld voorkomt vergeten ze maar even voor het gemak.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Goh, heel eenzaam mannetje van 17 wordt gepest, is helemaal gestoord, zit bij een psychiater en papa heeft 15 wapens thuis op de keukentafel liggen.
    Maarja, er staat toevallig CS geïnstalleerd op de harde schijf en tada, daar heb je het zwarte schaap. Lol, lachwekkend dit.

16. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat hij ook tweemaal per dag moest schijten, maar daar hoor je dan niemand over.

17. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Als die critici vroeger lekker tetris aan het spelen waren gingen ze toch ook niet meteen naar buiten om een focking muur te bouwen? :mad:

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Poeh hé! Keek die ook nog films? :emo:

Wat heb ik toch een pleurishekel aan dit soort stemmingmakerij.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2009
  19. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    t word steeds gekker allemaalXD

20. GundamBlade

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat las ik een jaartje geleden in de krant.

Deel Deze Pagina