1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Voor een lijst met "sporten" die niet onder extreme sports vallen en waar hier dus niet over gepraat wordt, scroll naar onder.

    [​IMG][​IMG]

    Miniramp bouwplan:

    [spoiler1]

    Algemeen - Stap 1. - Stap 2. - Stap 3. - Stap 4. - Stap 5. - Stap 6. - Klaar!


    Miniramp Bouwplan

    [​IMG]

    Kort filmpje:
    [yt]HG0gO8pohfM[/yt]


    [gb]Voor een miniramp met de afmetingen:[/gb]
    Hoogte: 1,05m
    Breedte: 2,40m (heel makkelijk aan te passen)
    Lengte: 7,20m

    Lengte platte bodem: 2,40m
    Lengte platforms: 0,60m

    Benodigd materiaal:

    Hout:

    - Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm (45 keer)
    - Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm (3 keer)
    - Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 0,9cm (12 keer)
    - Plaat masonite/isorel 1,20m x 2,40m x 0,625cm (6 keer)

    Metaal:

    - Metalen pijp 2,40m lang, 4cm diameter (2 keer)

    Verf:

    - Spar Urethane
    - Polyurethane

    Schroeven:

    - Drywall 3,75cm
    - Deck screw (schroef) 6,25cm

    Gebruik overal de 6,25cm schroeven voor, behalve voor de onderste 2 triplex lagen van het oppervlak.

    De miniramp zal uit 3 onderdelen bestaan, namelijk 2 transition onderdelen en 1 platte bodem. De ramp (dus de 3 onderdelen) kan uit elkaar gehaald worden.

    [gb]Stap 1. De zijkanten:[/gb]

    Benodigdheden:

    - Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm (2 keer)
    - Meetlat
    - Potlood
    - Decoupeerzaag

    Teken met het potlood op de triplexplaat een punt dat 30cm in de lengte en 8,75cm in de breedte van de rand af staat, zoals hieronder op het plaatje:

    [​IMG]

    Dit noemen we het startpunt.

    Schroef daarna een "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" vast aan de triplex plaat zoals hieronder op het plaatje:

    [​IMG]

    Maak een schroef vast in de "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" die 205cm afstaat van het startpunt. Deze 205cm zal de lengte zijn van de transition.
    Maak de schroef zo in het hout:

    [​IMG]
    Als je de ramp stijler wilt maken, dan moet je deze lengte (205cm) inkorten. Als deze lengte onder de 105cm komt, dan krijg je een vert stuk aan je miniramp.

    Als je op het triplex de transition tekent, zorg dan dat je uit de "Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm" 2 transition zijkanten van de miniramp krijgt. Als je de transition stijler hebt gemaakt, dan moet je zorgen dat je het van tevoren uit hebt gepland, zodat je 2 zijkanten uit 1 triplex plaat kan maken. Als je de standaard maten van dit plan hebt aangehouden, dan krijg je er precies 2 zijkanten uit.

    Maak nu een touwtje aan deze schroef vast en maak aan het andere einde van het touwtje het potlood vast. Pak een touwtje met zo'n lengte dat het potlood op het startpunt staat als je het touwtje langs de houten balk houdt. Zorg dat je een touw gebruikt wat niet veel meerekt, bijvoorbeeld visdraad.

    Zo dus:

    [​IMG]

    Nu is het tijd om de transition te tekenen. Zorg dat je hiervoor de tijd neemt en dat je het potlood precies rechtop houdt terwijl je tekent, want dit bepaald of de ramp goed skate of niet.

    Zo dus:

    [​IMG]

    Als je de transition goed getekend hebt (teken er maar 1, niet 2), zaag hem dan uit met de decoupeerzaag. Dit is dan het resultaat:

    [​IMG]

    Leg de uitgezaagde transition zijkant op de triplexplaat en teken om de randen heen, zodat de andere zijkant precies dezelfde vorm krijgt. Zaag deze dan ook uit en dan is dit het resultaat:

    [​IMG]

    Dit herhaal je bij ook bij de andere "Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm", zodat je vier gelijke zijkanten krijgt.

    [gb]Stap 2. Het skelet:[/gb]

    Benodigd materiaal:

    - Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm (30 keer)
    - Metalen pijp 2,40m lang, 4cm diameter (2 keer)
    - Schroefmachine

    Neem 2 transition zijkanten, die je in stap 1 gemaakt hebt. Hou ze tegen elkaar en markeer de plaatsen waar je elke "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" gaat vastmaken. Let op: 2 keer "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" gaan helemaal onderaan tegen elkaar. Markeer elk streepje van de onderkant af dan ongeveer 20cm uit elkaar. Maak dan aan de achterkant van de ramp onderaan ook een balk vast, om de ramp bij elkaar en stevig te houden.

    [​IMG]

    Als je de balken erin aan het schroeven bent, schroef dan de bovenste balk er nog niet in. Deze moet zorgvuldig geplaatst worden, in verband met de coping.

    Nu gaan we inkepingen maken voor de coping.

    Voor de coping gebruiken we de "Metalen pijp 2,40m lang, 4cm diameter". Hieronder op het plaatje zie je hoe groot de inkeping moet zijn en waar hij moet komen. Begin met een kleine inkeping (het is belangrijk dat deze inkeping niet te groot is) en leg de coping (de metalen pijp) erin. Later volgt uitleg over hoe groot de inkeping moet worden.

    [​IMG]

    Als je deze kleine inkeping hebt gemaakt, neem dan wat kleine stukjes van het materiaal wat je gebruikt om het oppervlak van de miniramp te bekleden. Hiervoor gebruiken we 2 lagen "Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 0,9cm" en een laag "Plaat masonite/isorel 1,20m x 2,40m x 0,625cm" voor de ramp zelf en voor het platform bovenop een laag "Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm".

    Zo ziet dat er dan ongeveer uit:

    [​IMG]

    Kijk dan vanaf de zijkant naar de coping, om te bepalen hoe hij eruit komt te zien. Je kan de inkeping groter maken (maak dus niet een te grote inkeping om mee te beginnen), dat ligt er maar aan wat je voorkeur is.

    [​IMG]

    Als je eenmaal de inkepingen (perfect) hebt gemaakt, houdt de coping er dan op, maak de bovenste "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" vast zodat deze net onder/tegen de coping aan zit. Schroef dan de bovenste balk vast, zodat de coping er tegen aan rust.

    [​IMG]

    Zo ziet het er dan uit:

    [​IMG]

    Je moet dus 2 van deze ruwe quarterpipe skeletten maken. Nu gaan we het oppervlak bekleden.

    [gb]Stap 3. Het oppervlak:[/gb]

    Benodigd materiaal:

    - Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 0,9cm (8 keer)
    - Plaat masonite/isorel 1,20m x 2,40m x 0,625cm (2 keer)

    Dit is waarschijnlijk het duurste gedeelte van de ramp. Het is ook het gedeelte van de ramp wat het eerste kapot gaat door het weer als het niet voldoende beschermd is.

    De onderste 2 lagen van het rijoppervlak, moeten platen "triplex 1,20m x 2,40m x 0,9cm" zijn. We beginnen bij de onderste laag. Doorweek een handdoek in heet water, zodat de handdoek echt drijfnat is. Gebruik deze handdoek om de triplex plaat nat te krijgen. Leg de plaat neer en lijn hem uit precies tussen de onderste 2 houten balken. Probeer nu de plaat langzaam te buigen met je lichaamsgewicht (door er op te lopen). Neem hiervoor de tijd! Wanneer je de platen aan het buigen bent, zorg dan dat je hulp van vrienden hebt, zodat zij langzaam druk op het triplex kunnen zetten met hun voeten, terwijl jij het vast schroeft. Je loopt natuurlijk van onder naar boven.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Als je de triplex plaat hoort kraken dan ga je te snel en moet je een stap terug doen, want dan gaat de plaat breken. Als de plaat vast ligt, schroef hem dan vast. Hier hoeven nog niet zo heel veel schroeven in, omdat dit de onderste laag is.

    Dit is het resultaat:

    [​IMG]

    Op deze foto is het uit stekende stuk aan de bovenkant er al afgezaagd. Doe dit nog niet, dat kan wel wachten.


    Leg nu de andere plaat er tegenaan zodat deze 'quarterpipe' helemaal dicht is.

    Dan gaan we nu aan de tweede laag triplex beginnen. Om te beginnen verven we de onderkant van de triplex platen met de polyurethan verf (1 laag). Breng daarna de platen aan op de onderste laag triplex platen en schroef deze vast. Verf daarna de bovenkant van de triplex platen met de polyurethan verf (2 lagen).

    Breng daarna op dezelfde manier de bovenste laag hout aan, het "masonite/isorel 1,20m x 2,40m x 0,625cm" (de gladde kant naar boven). Zorg wel dat deze laag heel goed vast geschroefd zit, aangezien deze laag goed vast moet zitten om de onderste lagen aan te drukken / bij elkaar te houden (ongeveer 50 schroeven per masonite plaat). Als de masonite vast zit verf deze dan met de spar urethane verf.
    Let op: De masonite moet horizontaal (en dus niet verticaal, zoals de vorige 2 lagen) aangebracht worden op de ramp, zodat de naad tussen de platen niet te groot wordt en ook water door gaat laten.

    Als de ramp eenmaal helemaal af is en hij is niet in gebruik, leg er dan een heel groot zeil overheen voor extra bescherming.

    Nu kunnen we het overtollige triplex, wat aan de bovenkant uitsteekt, eraf zagen.

    Leg de coping weer terug in de inkeping die je gemaakt hebt, om te kijken hoeveel van het hout je er af moet zagen.

    [​IMG]
    Let op: In dit plaatje is maar 1 laag triplex gebruikt, wij gebruiken echter 2 lagen, omdat dit veel steviger is.

    Als het goed is, past de triplex precies op de ramp en hoeft deze niet meer gezaagd te worden. De masonite moet je misschien een stukje afzagen.

    Pas deze stap toe op beide 'quarterpipes'.

    [gb]Stap 4. De platformen:[/gb]

    Benodigd materiaal:

    - Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm (7 keer)
    - Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm (1 keer)

    Dit gedeelte van de ramp is heel makkelijk aan te passen. In dit plan maken we een 60cm lang platform. Dit gaat makkelijk, want je hiervoor kun je gewoon een "Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm", door de helft zagen om het oppervlak te bedekken. In dit plan maken we geen ondersteuningsbalken voor de platforms, maar het is aan te raden om er nog 2 houten balken onder te maken ter versteviging.

    Neem de "Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 2cm" en zaag hem door de helft zodat je 2 planken hebt van 0,60m x 2,40m x 2 cm. Neem 1 van de planken en leg het bovenop de transition en gebruik het om te meten hoe lang je de "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" moet zagen. Dit zal ongeveer 60cm zijn, maar dit kan iets afwijken (afhankelijk van hoe de coping geplaatst is).

    [​IMG]

    Als je de twee 60cm lange zijbalken erin hebt geschroefd, met dan op hoe lang de dwarsbalken moeten zijn, zaag ze en schroef ze vast. Als je een bijvoorbeeld een railing, extra steunbalken of een bankje toe wilt voegen, doe het dan nu, voordat de bovenste triplexplaat erop gaat. Voor extra uitleg over ondersteuning van de platforms, zie stap 6.

    [​IMG]

    Schroef nu de platform triplexplanken erop. Zo zou het er ongeveer uit moeten zien:

    [​IMG][​IMG]

    [gb]Stap 5. De platte bodem:[/gb]

    Benodigd materiaal:

    - Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm (11 keer)
    - Plaat triplex 1,20m x 2,40m x 0,9cm (4 keer)
    - Plaat masonite/isorel 1,20m x 2,40m x 0,625cm (2 keer)

    In dit plan maken we de platte bodem 1,80m lang, zodat de platte bodem in het totaal op 2,40m in lengte uit komt. De extra 60cm komt van de platte stukken op de transition onderdelen van de ramp. De lengte van de platte bodem kan natuurlijk aangepast worden.

    Neem 2 keer "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" en zaag ze zo, zodat ze 1,80m lang zijn. Dit worden de buitenkanten van de platte bodem.

    Neem dan 9 keer "Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm" en zaag van elke balk een stuk af, zodat het geheel zoals hieronder op het plaatje 2,40m breed wordt (even breed als de rest van de ramp).

    [​IMG]

    Markeer de plaatsen waar je de rest van de balken gaat vastmaken (ongeveer even ver uit elkaar) en schroef ze daarna vast. Dit is dan het resultaat:

    [​IMG]

    Leg daarna de platte bodem tussen de 2 transition onderdelen (zorg dat ze goed tegen elkaar aan liggen, maar schroef het nog niet vast:

    [​IMG][​IMG]

    Voor het bedekken van het oppervlak van de platte bodem van de miniramp, gebruik je de dunne triplex platen en zorg je dat ze 187,5cm lang zijn. Zo steken ze precies genoeg uit om het stukje van de transition delen te bedekken, waar nog geen oppervlak op ligt. Schroef de (geverfde) triplexplaten en het (geverfde) masonite vast aan de platte bodem. Het uit stekende stuk van het oppervlak van de platte bodem kun je vast schroeven aan de transition gedeeltes van de ramp.

    [​IMG][​IMG]
    Op deze afbeelding ziet de ramp er iets anders uit dan die we in dit plan maken, omdat op het plaatje de masonite verticaal is geplaatst (en in dit plan plaatsen we het horizontaal) en op de afbeelding is de masonite niet geverfd.

    Hierdoor hoef je maar een aantal schroeven los te maken om de transition gedeeltes van de platte bodem los te maken.

    [gb]Stap 6. Platform ondersteuning:[/gb]

    Benodigd materiaal:

    - Houten balk 2,40m x 10cm x 10cm (4 keer)
    - Houten balk 25cm x 5cm x 10cm (4 keer)
    - Houten balk 2,40m x 5cm x 10cm (4 keer)
    - Houten balk 2,40m x 5cm x 15cm (2 keer)

    Dit materiaal is niet bij het benodigd materiaal van helemaal bovenaan het plan inbegrepen.

    Dit is een manier om een simpele ondersteuning en een bankje te maken voor je miniramp platform. Er zijn natuurlijk andere manieren mogelijk. Voor andere voorbeelden kijk hier:

    http://www.xtremeskater.com/projects

    Of voor een ander plan voor ondersteuning van een miniramp platform kijk hier:

    http://www.xtremeskater.com/minihalfpipeplans/minihp4.php

    Om verder te gaan met dit plan:

    Teken aan de onderkant in de hoeken van de platforms een vierkant van 10cm x 10cm. Hier zullen de palen doorheen komen.

    [​IMG]

    Haal de platforms los, als je ze al vast hebt geschroefd en zaag de 4 vierkanten die je net hebt getekend met de decoupeerzaag uit.

    [​IMG]

    Doe balk (10x10cm) door het gat en schroef hem vast (dit doe je 4 keer). Om zeker te zijn dat de balk precies verticaal staat, gebruik je een waterpas.

    [​IMG]

    Voeg nu wat steunbalkjes toe, zodat de verticale balk niet kan bewegen.

    [​IMG]

    Nu gaan we een bankje maken. Maak 2 balken (5cm x 10cm) vast zoals hieronder op het plaatje, op de hoogte waarop je wilt zitten.

    [​IMG]

    Maak daarbovenop de bredere houten balk vast waarop je wilt zitten.

    [​IMG]

    Daarna kun je de staande balken nog extra verstevigen met diagonale balken en/of een balk aan de onderkant.

    [​IMG]

    [gb]Als je dit gedaan hebt, is je eigen miniramp af![/gb]

    [​IMG]
    De bovenstaande afbeelding komt van voor stap 6.

    Dit plan is een vertaling door Dusky Demon NL van het plan op www.xtremeskater.com

    [/spoiler1]Wat zijn geen Extreme Sports en waar wordt hier dus niet over gepraat? (deze lijst wordt aangevuld bij offtopic gedrag)

    • Alles omtrent fixed gear bikes
    Special thanks to Cookie, omdat hij altijd de topictitel aanpast als ik er weer eens om vraag. :9
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Om het ff niet in de startpost te hoeven zetten:

    Ik heb alvast een vraagje. Ik heb het sportpakket van digitale televisie en daar zat altijd NASN (North American Sports Channel) bij, maar die is laatst vervangen voor ESPN America. Nu vroeg ik me af of dit dezelfde ESPN is als waarop de X Games worden uitgezonden. Want dat zou wel echt koning zijn.
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Nice, kijk altijd als ik bij mijn moeder ben wel even naar het Extreme Sports Channel.
    Update mijn iPod ook regelmatig met nieuwe Podcasts van onder andere Zoo York en DC.

    Ik heb het meeste met skateboarden, mede doordat ik het zelf gedaan heb en veel vrienden het nog steeds doen.
    Maar sinds een paar jaar kijk ik er alleen nog maar na. :cool:
     
  4. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vroeger redelijk veel van die dingen geprobeerd.

    Ben gebleven bij:
    Klimmen en skiien.

    Wil nog eens echt graag gaan skydiven, en misschien iets met cross. (auto of motor)
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Exteme driewielering!

    [yt]4UaE_LWDDWk&feature=related[/yt]

    Dit komt uit de eerste aflevering van Travis Pastrana's Nitro Circus, te vinden op MTV Overdrive.
     
  6. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe aan skateboarden, alleen niet zo extreem ala danny way ofzo 8)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Geeneens? 8)

    Anyway, zelf heb ik via digitale TV ESPN en ESPN2. Dat is echt vet!
     
  8. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is ESPN America gewoon NASN maar dan met een andere naam. Dus niet dezelfde als die in USA word uitgezonden. Hier krijgen we alleen deze sports te zien:

    - College American football
    - College Basketball
    - NFL
    - NHL
    - MBL
    - Nascar

    Jammer dat ze NBA niet wijzen maar ik ben allang blij dat ik wel gewoon van de NFL kan genieten :)
     
  9. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Echt zeker jammer dat NBA daarop niet word uitgezonden.
    Basketball is het leukst om te kijken vind ik (doe t zelf ook:9)

    Anyway, net ff weer gebmxt.
    Thats right, bmx!

    Echt heel leuk om te doen.

    Street:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dirt:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Street en Dirt doe ik eigenlijk het meest. Vandaar die plaatjes.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2009
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    BMX vert zie je ook bijna nooit. Een paar keer gezien in de AST Dew Tour. Jamie Bestwick had gewonnen toen. Die springt zooooo hoog 8)

    Niet? Raar...

    En vertel ook eens hoe je daar aan komt? Bij Ziggo wordt dat niet aangeboden iig.
     
  11. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Jamie Bestwick kan idd wel een aantal zieke dingen.
    Maarja, Vert is niet echt veel aan vind ik.

    Park daarentegen is opzich wel leuk. Helaas stelt het skatepark an de voart (vertaling: In Dedemsvaart) niet veel voor.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    De vert in schijndel is 1,50m hoog :+ Oftewel er staat een miniramp.

    En nog wat street objecten. Niet dat ik er iets mee doe ofzo :p Ik zou wel willen kunnen skateboarden maar ik zoek dat niet te leren. Dat duurt zooo lang :+
     
  13. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Wel doen.
    Aangezien je niet elke dag kan snowboarden zou ik als ik jou was Skateboarden een shot geven.

    Anyway, ik ga weer ff bmxen.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    What about Agressive Inline Skating?
    Zelf een tijdje gedaan (nou ja, 1 of 2 jaar ofzo), tot ik naar middelbare school ging (vrijwel iedereen die toen op de halfpipe of het station te vinden was), waarna het flink inkakte. Nog wel een paar keer geskate, maar niet veel meer. Moet het eigenlijk weer eens gaan doen, maar mezelf er nog niet toe kunnen zetten.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Vroeger toen ik klein was heb ik wel geinlined. Ik had alleen gewone skates, en niet van die stuntskates waar je ook mee kon grinden, daar had ik geen geld voor als kleine jongen :p Ik kon dus ook geen trucjes doen maar alleen overal overheen gaan (indroppen van quarterpipe, over funbox en spine en dat was het). Maar op een gegeven moment ben ik gaan skateboarden omdat ik het niet meer vet vond. Alleen later ben ik daar ook mee gestopt. Maar ik woon ook niet echt in een relaxede omgeving om te skateboarden. In de suburbs zeg maar. En dan liggen er van die klinkertjes op straat 8) En de skatebaan daar ga ik zeker niet heen voordat een beetje fatsoenlijk flatland kan :+ Ik zou wel een Zoo York skateboard willen. Die linkse uit mijn sig vind ik wel vet. Wat me wel vet lijkt is longboarden en dan een beetje gaan hillbomben (niet te stijl dan 8)). Maarja hier zijn helemaal geen heuvels of laat staan bergen.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2009
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jawel hoor, bij het keuzepakket Sport, heb je ook nog Extreme Sports TV.
     
  17. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    lol :+ alleen al als ik naar dat plaatje in de startpost kijk wordt ik al eng. Heb echt veel respect voor al die gasten ook. Maar geef mij maar gewoon street, wat manual boxjes, railtjes, stairs etc.

    hopelijk is het weer van t weekend een beetje relaxt, dan wordt het vollop skaten :)
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hehe, dat had ik ook. Die skates zonder inhammen in het midden, met 4 gelijke wielen. Remblokjes eraf schroefen en proberen de sittings en standings te doen. Sittings lukte me nooit en standings durfde ik toen niet. :+
    Skates pas ik nog wel steeds, maar moet wel eens een paar goede hebben als ik weer ga skaten.
     
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb eigenlijk bijna alles al gedaan.

    Fietscross (BMX-race) heb ik vanaf mn 7de tot en met mn 11de gedaan. Erg vet en ik was best goed. Werd meestal 3de of 2de in de grote races zoals: Overijssels Kampioenschap of Gelders Kampioenschap etc.
    Je had ook een competitie (seizoen) en die heb ik een paar keer gewonnen.
    Ik heb nog zo'n 25 trofeeen in een doos staan. Allemaal daarmee gewonnen. Echt vet.

    Ik heb ook geinlined ongeveer 2 jaar. Was echt leuk maar toen was ik nog maar 8 of 9 ofzo. Ik had wel van die stunt-skates. Roses. Ik kon een paar grinds en verder kon ik wel 360's enz goed. En een paar grabs....

    Daarna gestopt, tijdje niks gedaan maar toen begonnen met Skateboarden.
    Ik was 10 en was dus nog best klein. Ik had een Mini-Deck gekocht van World Industries.
    170 euro ofzo was ie. Wel chill deckje....lang mee gedaan.
    In skateboarden was ik echter niet echt heel goed. Ik kon géén kickflip of heelflip....
    Pop-shovit kon ik, en ik kon heeel hoog olie. Verder kon ik Boardslide.

    Dat heb ik ongeveer een jaar gedaan. Toen gestopt maar toen ik 13 was weer een beetje mee begonnen. Er waren toen ineens vet veel skateboarders, en bij 1 zo'n gast waarvan de vader een groot houtbedrijf heeft hadden we toen een skatepark gebouwd.
    Miniramp, Quarters, Funboxjes, rails, Curbs en zelfs een soort Spine.

    Een deel was buiten, en tussen dat skatepark stond een keet. Daarin een bank, TV, bar etc. Je kon in de + staan, wat betekende dat je een keer geld had gegeven en dat schreven ze open als je wat ''kocht'' schreven ze dat eraf.
    Iedereen die daar kwam had zn eigen bladzijde zeg maar met hoeveel hij in de + of - stond. Was echt heel keurig geregeld. Je kon er Cheeseburgers en Hotdogs en alles kopen.

    Naast dat skatepark was een grote loods. Was van het bedrijf van zn pa. We hadden losse schansen etc gebouwd. Die stonden buiten, maar als we in de loods wouden skaten haalden we ze met een heftruck op. echt heel vet allemaal.

    Helaas werd het op het laatst veel meer feesten en drinken en fikkie stoken dan skaten.
    Echt jammer, en daardoor is de keet (Pointt heete het) gesloten etc. Nu is er niks meer.

    Nu ben ik weer begonnen met BMX. Geen race, maar Street en Dirt.
    Nog maar een weekje gedaan ofzo, maar omdat ik eerder BMX-race deed heb ik het nog wel een beetje onder de knie. De basics dan. Ik heb mn BMX net voor de winter gekocht maar in de winter weinig gedaan ivm met het weer. Nu het weer weer (:9) beter is heb ik de BMX uit de schuur gehaald en vorige week in het weekend gaan BMXen. Andere bmxers ontmoet en nu afgesproken dat wel veel lol gaan hebben met BMX. Dit weekend verder niks te doen, dus word leuk (Net ook al gebmxt de hele middag. Nice)
    Nu ben ik bezig met Tricks oefenen. 180's en One-handers en X-up oefen ik nu. Beetje de basis tricks.

    Zo dat was het.

    Vet topic ditte. Ik zal hier behoorlijk wat dingen gaan postten. Ik hoop dat de rest dat ook doet!!:D
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Vroeger heeeel veel geskateboard. Helaas mee gestopt omdat er echt helemaal niks te skaten valt in dit dorp :{ Heb opzich wel weer zin om eea te proberen.

    Wil zelf van de zomer is wat gaan wakeboarden, lijkt me ook wel tof!
     

Deel Deze Pagina