Nou ik heb gisteren direct op mijn verjaardag mijn eerste rijles gehad.
Ik had al lekker veel gereden met mijn vader dus het rijden zelf was al geen probleem meer. Ik moest bij het kopje van Aerdenhout even een hellingproefje doen, eerst op de gewone rem en daarna op de handrem. Nou dat ging allemaal perfect.
We zijn daarna nog een heel stuk verder gereden en ik mocht zelfs nog een heel stuk snelweg meepakken van die kerel. Er is eigenlijk helemaal niks aan op de snelweg...
Toch vond ik het kijken/spiegelen best lastig. Ook was het nogal lastig dat mijn eerste rijles in het donker was, je ziet toch bepaalde dingen minder snel. Die kerel vertelde na afloop dat ik toch wel op mocht gaan scheppen, het ging dus erg goed. Volgende les wil ik wel het naderen van rotondes/kruispunten van zelfverzekerder doen. Ik vind het best raar dat je die handelingen (aanremmen, koppeling, naar zn 2) al 100 meter ofzo voor de rotonde moet doen, effe wennen dus.
Het is jammer dat die rijschool het zo druk heeft want ik heb de komende weken behoorlijk veel tijd om te rijden, maar goed. Donderdag om 15.00 moet ik weer en ik heb er al zin in!
Laatst bewerkt: 15 mrt 2009