@TotalSOLO: is curse nou eigenlijk te genezen? Ik vind dat echt de klotigste spreuk (naast "switch") die je tegen kunt komen.
U vraagt, wij antwoorden.
@Gakkie: ken je het AD&D systeem? Een longsword +1 heeft een +1 op raakkans en een +1 op damage. Zo werkt het ook bij TLR, dus jouw lance geeft nu op de originele waardes +1 attack, +1 defense, +1 damage etc. Wapens upgraden vanzelf op deze manier als je ze vaak genoeg in gevechten gebruikt. Dit is trouwens niet hetzelfde upgraden als wat je met components doet, waarbij de stats soms echt flink omhoog vliegen. Daardoor kan zelfs een wapen dat je in het begin pakt toch heel goed zijn... al zou ik wel de latere lansen die je vindt ook in de gaten houden. Vaak hebben die op het eind een iets beter upgrade potentieel. En vergeet de artifacts niet, speciale wapens die je uit componenten kunt samenstellen. Belachelijk duur, maar soms ook super sterk.
Zelf loop ik nu al een tijdje met een upgraded falchion rond, hij doet het nog prima hoor!
Long range magic:
* Voor je troepen: je zult deze ventjes moeten kopen. Als je in het inhuurscherm bent, kun je ook hun skills controleren. Kijk daar of ze evocation, psionic magic etc. hebben. Je ziet daar ook staan of het long range magic is.
* Voor je helden behalve Rush: of ze hebben het al, of ze vragen ernaar. "Moet ik meer magie leren? " / "Zal ik psionic magic leren?" of iets in die trent, zodra je op de overzichtskaart komt. Wijs je het af, dan stellen ze nooit meer die vraag volgens mij. Dus niet te snel wegclicken. Save desnoods voor de zekerheid voordat je naar de worldmap gaat. Helden doen ook verzoeken naar equipment in je backpack.
* Voor Rush: voor hem heb je speciale items nodig (quest items) die hem deze vaardigheden leren. Je hebt ze dus, of je hebt ze niet. Het gemakkelijkst is gewoon zijn skills te controleren. Heb je wel long range magic, dan kies je waarschijnlijk de verkeerde commando's tijdens een gevecht. Ik denk niet dat dit het geval is, want het commando is redelijk duidelijk omschreven ("Strike at them from a distance!" of iets wat daar veel op lijkt).
Ik denk dat je in het stadium bent waar het gemakkelijkst is long range magic op te pakken via troepen, dus check eff die recruiter. Vind je daar nog niks, maak je dan niet ongerust. Je loopt vanzelf tegen verschillende soorten nieuwe magie op!
Klopt dat sommige commando's (zoals healen) niet altijd verschijnen. Soms is daar een goede reden voor: item arts verschijnen niet zonder de goede aanwezige items in je backpack (zoals healing herbs) en als je union paralyzed en/of silenced is kan deze ook geen spreuken of arts uitvoeren. Wat nog wel eens wil helpen is het wisselen van tegenstander. Bevecht je tegenstander A, dan krijg je geen healing commando. Bevecht je tegenstander B, dan verschijnt ie wel. Je breekt daarmee wel deadlock, maar als je beide unions laat wisselen (tegenstander A <--> tegenstander B) voorkom je in de meeste gevallen een raidlock... tenzij je tegenstander ontzettend snel is en er tussendoor aanvalt.
POINT OF NO RETURN op disc 1: Zorg dat je alle sidequests hebt gedaan voordat je de aquaducts van Nagapur in gaat. Dit gebeurt niet via een filmpje, dus je ziet het moment duidelijk aankomen (je loopt er letterlijk naar binnen). Zoals TotalSOLO aangaf lopen alleen de quests Amnesia en Silver Falcon door op disc 2, al kun je ze allebei op disc 1 al halen. Amnesia levert een betere NPC op als je hem pas op disc 2 afrondt. De Silver Falcon quest (het zijn er drie) zijn puur grote veldslagen, dus gemakkelijker op disc 2. Zelf heb ik ze al redelijk snel op disc 1 gehaald. Waarschijnlijk levert dat je eerste gevecht op tegen een draak, dus altijd leuk om te kijken hoe goed je groep al is.
EDIT: nog wat tekst aangevuld!
Laatst bewerkt: 16 mrt 2009