1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha moet je doen :9 Ik heb m'n 360 net effe uitgezet aangezien ik doodging en een uur progress verloor. Morgen speel ik verder. :)

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Da's balen Tweak. Had ik ook een keer. Altijd saven als je niet zeker van je zaak bent. ;)

Zag trouwens net in een laadscherm dat je twee keer kunt flankeren (ipv drie keer wat ik eerder zei). Daarna krijg je een rear assault en als laatste een massive strike.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2009
  3. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    mijn grote vriend Zifnap :p
    je heb t aardig druk met de vragen zie ik :p

ik heb er ook een...ik zat zo is lekker LR te spelen eh...en ineens vroeg Pagus aan mij of hij een bepaalde staf mocht lenen die ik tijdens het levelen had opgepakt...okee..heel relax dat hij een sterker wapen heeft, maar nu komt de vraag eh.

als je een wapen of ring in de winkel koopt, vragen je leaders dan ook om dat specifieke wapen of ring ofzo?

heb namelijk net een "Yama only" wapen gekocht voor Baulson, een leader van me, maar hij heeft er nog nie om gevraagt ofzo...misschien dat jij zoiets wel heb meegemaakt.

een simpele "ja, dat kan" of "nee, dat kan niet" is voldoende hoor;)

gaat BTW lekker hier...BR 87 en zit net op disk-2 8)

En nog een vraag en iedereen die t weet mag antwoord geven 8)

ik heb een sidequest walktrough van Gamefaqs gedownload en daar staat als je naar Melphina wilt gaan moet je een quest doen met een maiden en die is te krijgen in Nagapur pub.
    MAAR als ik daar kom staat die questgiver er niet :confused: iemand enig idee wat dat kan zijn?

in de walktrough staat niks dat je een bepaalde quest moet afmaken voor je die "maiden" kan starten, en hij is ook op beide cd's te spelen...duuuuuuuus alvast bedankt;)

Srry voor de lange post BTW 8)

Laatst bewerkt: 15 mrt 2009
  4. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat TLR me toch behoorlijk heeft verrast. De eerste paar uur pakte me niet zo maar ik ben nu in Blackdale en het begint toch wel supervet te worden :D Ook mede omdat ik het systeem nu door heb (courtesy of Zifnap :9).

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    @StreetSamurai: Als Baulson er niet naar vraagt heeft hij blijkbaar al betere spullen (vind hij dan, ook al vind jij dat hij dat wapen moet pakken ;) ). Als je na een tijdje die staf nog met je meedraagt zou ik hem gewoon bij de smid in items uit elkaar halen. Vragen ze er wel naar, dan ben je die items voorgoed kwijt (geef dus niet je super-ring weg als je die nog wilt gebruiken).

Weet je hoe die quest heet? Dan kan ik het even opzoeken in mijn guide.

@TweaK: zei ik toch. Mijn reactie was in het begin ook redelijk lauwtjes, maar na een tijdje krijg je het systeem beter door en begint TLR toch best boeiend te worden. Als tip wil ik je zeker meegeven tijdens de gevechten lekker creatief met de commando's om te gaan. Er zitten geen "nutteloze" commando's bij (wat ik begin zelf wel dacht). Elk commando heeft zijn tijd en plaats, al is de omschrijving bij sommige commando's soms behoorlijk vaag.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2009
  6. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yezz. Wat heeft bijvoorbeeld Standby staan voor zin? :9

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Als een union aanvalt krijgt deze geen APs bij, hij verliest ze zelfs met het gebruik van spreuken of combat arts. Maar op standby regenerate elke union member APs. Lijkt zwak, maar is handig als je een super aanval (meerdere arts tegelijk of een resurrect ofzo) wilt uitvoeren, of als je het gevoel hebt dat die union het loodje gaat leggen. Zolang alle tegenstanders deadlocked zijn valt de standby union niet aan, maar wordt op zijn beurt ook niet aangevallen. Wanneer dat wel gebeurd, dan is het meteen een raidlock (dus zorg dat alle tegenstanders onder vuur liggen).

Ik gebruik standby nu vaak bij de union met Irena zodat zij een resurrect klaar heeft voor als het nodig is. Zie ook mijn beschrijving een aantal posts terug. :D

Zojuist The Fallen op de knieen gedwongen. Hij was in het rood, maar Wyngaal (een NPC) verpestte het voor mij. Hij sloeg mis en The Fallen reageerde met een Apocalypse, die recht door twee van mijn andere unions heen vloog. Aan het einde van de ronde kwam weer zijn super aanval (die iedere union verwond) en toen waren ineens twee unions KO! :eek:

Vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Ik denk dat ik op 300.000+ damage ben gekomen. Ik heb daarna maar weer de savegame in de ancient ruines opgepakt. The Fallen komt straks wel. Wel mooi dat ik met een klein beetje levelen nu al dat monster bijna kan mollen. BR is nu 106, ik grind nog door tot 115 en dan waag ik een definitieve poging. Moet lukken, toch? :)

8. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    "The Cosmos Maiden" is de naam van die quest,
    die brengt je dan naar crookfen en via crookfen kan je naar melphina als ik het goed heb.

en bedankt voor de uitleg over de wapens..ga maareens wat wapens voor mn team kopen, dan alleen mezelf te verwennen met ninja katana's 8)

9. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    The cosmos maiden is een disc 1 sidequest, ''after the meeting at Nagapur'' moet die al vrijgespeeld zijn. En volgens mij kan je alleen Amnesia en Silver Falcon quests nog op disc twee doen.
    Heb het even opgezocht op Gamefacts maar er staan maar vier quests aangegeven als disc twee quests in de side-quest walktrough. Ik wil niet de brenger van het slechte nieuws zijn, maar er staan er een heleboel niet eens bij. Mocht je voor achievements spelen en die nog willen halen is het wat dat betreft einde verhaal ben ik bang.

Standby......Nog een reden voor Standby, als een sterk monster met een Curse aanval begint en je stuurt al jou unions erop af kan je er wel van uitgaan dat je het heel zwaar gaat krijgen dat gevecht. Stuur je alleen je zwakste erop af en de rest standby, krijgt alleen de aanvallende partij de curse vloek over zich heen. Dit geldt dus voor de eerste aanval in een gevecht, vooral grote vogels starten vaak met curse.

Nog wat over de wapens, hou zo lang mogelijk het wapen wat je gebruikt. Als je dual-wielden vet vind, gewoon lekker doorgaan en je krijgt daarvoor de volgende upgrades;
    Devils due ---> Bladedancer ---> Resonance edge ---> Acala's wrath ---> Moulinete.

10. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Upgrades als in combat arts, toch?

11. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik ga 'm toch nog een keer spelen om alle achievements te krijgen ;)

en ik dual wield ook en hoef alleen Moulinete nogmaar \o/
    je vergeet alleen wel;
    Devils due ---> Bladedancer ---> Nimble Devils Due ---> Nimble Bladedancer ---> Resonance edge ---> Acala's wrath ---> Moulinete
    verder heb ik zelf nog geen andere ontdenkt

ik ga wel ff kijke wat de "sword of Seven" is want die lijkt me knap sterk...guildquests zijn wel op beide discs te halen togh?

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Rush heeft bij mij een lance vanaf het begin en die heb ik een paar keer bij de smid geupgrade met components.
    Ook is hij een keer (maar ????) tijdens een gevecht geleveld. Nu staat er +1 achter de lance. Hoe zit dat precies met de wapens? Ben gewoon nog niks beters tegen gekomen....

Hoe ???? Want dat mis ik nog tot nu toe. Ik zit rond de 50BR ben nog aan het grinden en questen op disc 1. Heb twee unions, van 5 en 4 units (max tot op dit moment), beiden offensive ingesteld. De leaders hebben zowel mystic als combat arts, met een nadruk op de laatste. Het gaat me tot op heden goed af.

Alleen mis ik dus alleen ranged combat. Alles is melee. Kies ik voor attack with mystic arts, dan doen er twee spark III en drie gewoon attack, met als gevolg dat ze in melee range gaan staan.

Verder wil ik zoveel mogelijk sidequests doen, etc, voor ik naar disc 2 ga. Want dan kan ik ze niet meer doen begrijp ik. Hoe weet ik dat ik op het point of no return voor disc 2 zit ???

Verder wordt me langzaam wel duidelijk door het lezen van fora en faqs (met name ook op gamespot) dat er ERG veel detail onder de oppervlakte van de game zit. Details die ook makkelijk gemist kunnen worden. elkaar opvolgende quests, weapon arts, customizatiuon en craften, hidden en special monsters, etc.

Als je dit niet weet dan kun je volgens mij de helft van de game voorbij lopen zonder er erg in te hebben.

Wat ik overigens wel gaar vind aan de battle commands is dat ik soms helemaal niet de optie krijg om te healen (of ressen, of poison removen), terwijl ik die optie wel heb.
    Ook komt het vaak voor dat ik bijvoorbeeld 90 AP heb en dat ik dan alleen maar opties heb om normaal te attacken, ipv alle units combat arts bijvoorbeeld. Dat maakt dat de combat soms een erg willekeurig lijkt.

En welke formations zijn nu goed? Ik heb er al een aantal unlocked, maar ik gebruik nog steeds dezelfde als in het begin, omdat de andere formations geen betere stats geven ?

Ik weet nog steeds niet of ik de game nu goed vind of niet 8)

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    @TotalSOLO: is curse nou eigenlijk te genezen? Ik vind dat echt de klotigste spreuk (naast "switch") die je tegen kunt komen.

U vraagt, wij antwoorden. ;)

@Gakkie: ken je het AD&D systeem? Een longsword +1 heeft een +1 op raakkans en een +1 op damage. Zo werkt het ook bij TLR, dus jouw lance geeft nu op de originele waardes +1 attack, +1 defense, +1 damage etc. Wapens upgraden vanzelf op deze manier als je ze vaak genoeg in gevechten gebruikt. Dit is trouwens niet hetzelfde upgraden als wat je met components doet, waarbij de stats soms echt flink omhoog vliegen. Daardoor kan zelfs een wapen dat je in het begin pakt toch heel goed zijn... al zou ik wel de latere lansen die je vindt ook in de gaten houden. Vaak hebben die op het eind een iets beter upgrade potentieel. En vergeet de artifacts niet, speciale wapens die je uit componenten kunt samenstellen. Belachelijk duur, maar soms ook super sterk.

Zelf loop ik nu al een tijdje met een upgraded falchion rond, hij doet het nog prima hoor!

Long range magic:

* Voor je troepen: je zult deze ventjes moeten kopen. Als je in het inhuurscherm bent, kun je ook hun skills controleren. Kijk daar of ze evocation, psionic magic etc. hebben. Je ziet daar ook staan of het long range magic is.

* Voor je helden behalve Rush: of ze hebben het al, of ze vragen ernaar. "Moet ik meer magie leren? " / "Zal ik psionic magic leren?" of iets in die trent, zodra je op de overzichtskaart komt. Wijs je het af, dan stellen ze nooit meer die vraag volgens mij. Dus niet te snel wegclicken. Save desnoods voor de zekerheid voordat je naar de worldmap gaat. Helden doen ook verzoeken naar equipment in je backpack.

* Voor Rush: voor hem heb je speciale items nodig (quest items) die hem deze vaardigheden leren. Je hebt ze dus, of je hebt ze niet. Het gemakkelijkst is gewoon zijn skills te controleren. Heb je wel long range magic, dan kies je waarschijnlijk de verkeerde commando's tijdens een gevecht. Ik denk niet dat dit het geval is, want het commando is redelijk duidelijk omschreven ("Strike at them from a distance!" of iets wat daar veel op lijkt).

Ik denk dat je in het stadium bent waar het gemakkelijkst is long range magic op te pakken via troepen, dus check eff die recruiter. Vind je daar nog niks, maak je dan niet ongerust. Je loopt vanzelf tegen verschillende soorten nieuwe magie op!

Klopt dat sommige commando's (zoals healen) niet altijd verschijnen. Soms is daar een goede reden voor: item arts verschijnen niet zonder de goede aanwezige items in je backpack (zoals healing herbs) en als je union paralyzed en/of silenced is kan deze ook geen spreuken of arts uitvoeren. Wat nog wel eens wil helpen is het wisselen van tegenstander. Bevecht je tegenstander A, dan krijg je geen healing commando. Bevecht je tegenstander B, dan verschijnt ie wel. Je breekt daarmee wel deadlock, maar als je beide unions laat wisselen (tegenstander A <--> tegenstander B) voorkom je in de meeste gevallen een raidlock... tenzij je tegenstander ontzettend snel is en er tussendoor aanvalt.

POINT OF NO RETURN op disc 1: Zorg dat je alle sidequests hebt gedaan voordat je de aquaducts van Nagapur in gaat. Dit gebeurt niet via een filmpje, dus je ziet het moment duidelijk aankomen (je loopt er letterlijk naar binnen). Zoals TotalSOLO aangaf lopen alleen de quests Amnesia en Silver Falcon door op disc 2, al kun je ze allebei op disc 1 al halen. Amnesia levert een betere NPC op als je hem pas op disc 2 afrondt. De Silver Falcon quest (het zijn er drie) zijn puur grote veldslagen, dus gemakkelijker op disc 2. Zelf heb ik ze al redelijk snel op disc 1 gehaald. Waarschijnlijk levert dat je eerste gevecht op tegen een draak, dus altijd leuk om te kijken hoe goed je groep al is.

EDIT: nog wat tekst aangevuld! :p

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    @Zifnap: thanks voor de uitgebreide antwoorden.

Nog een paar vragen en opmerkingen.

Ik zit nu sidequests te doen in Baltarossa. Wat ik wat minder vind is dat ik net voor een quest een gehele dungeon heb uitgemoord (Subterranea) en bij de volgende quest moet ik weer naar die Dungeon om een boss uit te moorden (die er de eerste keer niet was). Uiteraard is alles in de dungeon weer tot leven. Dit komt vaker voor in TLR. Je doet vaak dezelfde area meermalen.... =(

Verder, wat de invloed van je battle chain? (Die ik al eens boven de 300 heb gehad) ?

En battlerank? Ik zie dat als een soort level. Meer grinden is een hogere battlerank. Maar nu begrijp ik van wat rondlezen dat je ook een TE HOGE battlerank kunt hebben voor bepaalde bosses? Is dat zo? En hoe zit dat dan?
    Ik ga nl door het doen van alle sidequests (zit met main story nog in elysios, catacomben) erg hard omhoog in BR. Is er hierdoor een kans dat ik later bosses op een te hoog (= onverslaanbaar) level spawn ?

Als ik het goed zie en begrijp levellen reserve leaders WEL, maar reserve soldiers NIET. Klopt dit?

Ik ben NU tevreden met mijn maximale 9 units verdeeld over twee unions (waaronder 4 leaders). Ik neem aan dat ik later altijd nog voor soldiers met meer en hogere skills en / of andere skills kan recruiten? Of moet je ze altijd als low level recruiten en zelf levellen en skills laten leren ?

Ok, ik ga nog weer ffkes op zoek naar een heftig monster ergens ondergronds :)

15. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    LOL Ben ik eindelijk klaar met het spel, komt er pas leven in dit topic.
    Tegen die curse spreuk heb ik niets kunnen vinden, switch is ook niet best en er komen er nog wel een paar.

@StreetSamurai, Je moet niet de gamefacts sidequest guide volgen. Die is echt niet compleet. Er zijn er 41 op disc 1, en 27 op disc 2.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Yep, sommige dungeons worden meerdere keren gebruikt. Vaak wordt de kaart wel uitgebreid met extra gangen. Je kunt natuurlijk altijd monsters overslaan, wat ik vaak de 2e keer in een dungeon doe.

Battle Chain: wordt volgens mij ook uitgelegd op een laadscherm. Hoe hoger je battle chain, hoe meer spoils of war je krijgt na een gevecht. Vaak krijg je dan bonus items of meer gevangen genomen monsters. Je battle chain verdwijnt als je door een tegenstander wordt verrast of als je naar de worldmap teruggaat.

Battlerank heb ik al eerder uitgelegd, dus daar verwijs ik eff naar. Ik geloof niet dat je zaken kunt missen door een te hoge battlerank (tenminste, niet als je ook alle gratis DLC hebt geinstalleerd). Ga je te gemakkelijke gevechten aan, dan gaan je stats niet omhoog, maar soms wel je battlerank. Er is een maximum battlerank, dus dit kan een zwakkere party opleveren als je helemaal tot het maximum (volgens mij is dat BR 200 ofzo) wilt levelen. Die kans is niet zo heel groot, want dan ben je wel heel lang bezig en met een battlerank van ongeveer de helft is het spel al prima uit te spelen. In tegenstelling tot sommige anderen denk ik ook niet dat het je een sterkere party krijgt door grinden uit te stellen. Of je stats nemen regelmatig een beetje toe, of af en toe een hele hoop. Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde toch? To be safe: ga gewoon de meeste gevechten aan met tegenstanders die je stat upgrades opleveren. Leveren ze geen stat upgrades meer op, dan is het bevechten van deze tegenstanders alleen nog handig als je naar bepaalde items op zoek bent.

Volgens mij levelt iedereen in je reserve? Weet ik eigenlijk niet zeker, misschien dat TotalSOLO het weet? Volgens mij upgraden ze wel hun equipment (ze jatten bijvoorbeeld items in het spoils of war scherm).

Er bieden zich later idd sterkere troepen aan. Je kunt dus je oudere troepen daarmee vervangen... alleen is dat niet altijd nodig omdat deze tegen die tijd ook weer sterker zijn geworden. Het is wel handig als de nieuwe troepen ook nieuwe skills zoals psionic magic met zich meebrengen. Eff goed met elkaar vergelijken dus voordat je een veteraan vervangt.

@StreetSamurai & TotalSOLO: op het forum van gamefaqs staat een complete versie. Helaas niet op de eerste pagina, dus je moet eff zoeken.

@TotalSOLO: ik lul gewoon veel over het spel, dan worden mensen vanzelf geinteresseerd! :)

EDIT: ik blijf lekker bezig hier. P

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    @Zifnap: Ok, thanks weer :)

Welke guide is dan wel de beste om te volgen ??? Ik wilde die op GF net gaan printen nl :p

Enne, dat het topic zo laat op gang komt is denk ik omdat veel mensen, net als ik, even af hebben gewacht met deze game. De eerste indrukken waren nogal lauw. Daarom heb ik em eindelijk via de bazar hier 2e hands aangeschaft. En als 2e handsje vermaak ik me er nu best mee.
    Ik had er echter niet de full price voor willen betalen. Kwestie van smaak denk ik....

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik moet hier geld voor vragen. ;)

http://www.gamefaqs.com/boards/genmessage.php?board=939444&topic=47570398

Volgens mij is dit de complete. Ik gebruik deze guide en heb alles gehaald tot The Fallen. Let goed op de aanwijzingen die de schrijver bij (en voor) de quests heeft gezet.

Ik vind Lost Odyssey ook een betere JRPG, maar deze is gewoon ook leuk en behoorlijk verslavend. Komt ook door de diepgang en de behoorlijke vaagheid van veel zaken (veel zelf uitzoeken) denk ik.

EDIT: We hebben in ieder geval qua views al de topic van GOW2 verslagen! Oké, die is al bij deeltje zes, maar toch... :D

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Thanks again :9

Ik vind de hidden diepgang die er in zit wel leuk inderdaad. Al vraag ik me af of ik er op een gegeven moment niet gewoon genoeg van ga krijgen. Of ik em uitspeel, we gaan het zien. Ik denk dat dit zo'n game word die ik dan weer eens wegleg, en dan een paar maanden later, als er ff geen andere games zijn, toch weer oppak voor wat sessies. Uiteindelijk net zo lang totdat ik het of echt niet meer leuk vind of hem uit heb :)

Heb net wel ff de drie gratis DLC toegevoegd :thumbs:

Wat ik overigens ook rot vind is dat ik net al twee keer voor quests naar de subterranea ben geweest, daar een boss heb verslagen, en achter de boss een kistje (treasure) zie, maar dat ik automatisch weer terug naar de pub word geteleporteerd. Kan ik dus een derde keer terug om te zien wat er in die treasure zit (wat vast prul is, maar ik moet het weten :p)

Net die sidequest list uitgedraaid en vergeleken: van de eerste 17 quests had ik er slechts 1 gemist. Overigens als ik die guide lees begrijp ik dat je redelijk makkelijk quests kunt missen. Blij dat ik ze dus tot nu toe allemaal heb :)

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ja ik heb nu ook effe van xbox360achievements.(org?com?) forums die hele sidequest lijst uitgeprint met alle sidequests en ben begonnen met ze af te vinken... Want wil eigenlijk wel 1e playthrough The Fallen en Absolute Conquerer neerhalen :D Misschien ook maar overwegen om te gaan stat grinden, ben nog niet zo ver dus...

Deel Deze Pagina