[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Shit.

2.2 is dan ook weer iets anders. >_>

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet ik de Airco in mijn Renault Trafic (150pk) wel uitzetten.
    Met de Airco uit is 5000 rpm helemaal geen probleem.
    Zelf in de 6e versnelling is de trekkracht gigantisch van dat ding.

3. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is er nis met jaren 90 wagens, rij een golf 3 vr6 zit in de 2de versnelling al op de 100.

4. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Mja, ben gisteren dus 18 geworden. Zit er over na te denken om binnenkort een afspraak te maken voor mijn eerste rijlessen. :)

5. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zo bekend, eerste wat ik doen in een auto is airco uit zetten. Zelfs als het koud is. En bij warm, raam open ;)

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    5k haalt mijn swift ook (daar begint het rode gedeelte). In z'n 4 kan ik uiteindelijk harder dan in zijn 5 8).

Vraag me trouwens wat af, stel je koopt een auto die altijd heel sloom gereden is (oud vrouwtje ofzo..). Jij zelf trekt behoorlijk door in de toeren, kan het dat de motor dan sneller/spoeler wordt na een poosje? Dat hij los komt zeg maar.

Dit lijkt namelijk het geval bij mijn Swift mk3 uit '95 (1.0), haalde nooit hoger dan 140km/h (4k toeren), maar ik rij nu veel meer en gister kwam de teller zelfs tot 155km/h. Dit was gewoon op een vlakke snelweg.

155km/h op de Suzuki teller is overigens maar +/- 145 op de Tom Tom teller die wat nauwkeuriger is volgens mij.

//edit, overigens begint het één en ander dan wel een beetje te trillen, en zijwind is een no go :9

7. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou trouwens niet naar je TomTom kijken. Kennis reed 120 op TomTom, kreeg een boete van de flitsers thuis.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Hoeft niet aan de TomTom te liggen, waarschijnlijk aan z'n bandenspanning oid.

@Gerjan: je kunt wel een beetje de 'luiheid' uit je auto trappen ja.. Ik bedoel, lesauto's zijn na een 1 jaar helemaal nutteloos, aangezien ze nooit de 3000 toeren bereiken :p. Dus dan moet je ff doortrappen.

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Jep.

Starlet van m'n oma gehad paar jaar terug. Zoals gewoonlijk als een oud wijf erin gereden, dus dat ding deed helemaal niks :+

Na een jaar aan normaal rijden, is alles echt verbeterd.
    (tot de versnellingsbak dood ging :mad:)

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Mooi zo :+.

Heb nog altijd niet mijn radiateur vervangen, heb er zo'n blik met korrels ingeflikkerd een poosje terug zodat hij minder lekte. En de koelvloeistof blijft redelijk op pijl. Wanneer ik tijd heb (met het oog op de zomer..) toch nog maar goed in de gaten houden of vervangen..
    En wellicht kijken voor een andere bestuurdersstoel, want nu zak ik een beetje scheef weg. Al is dat ook wel hip tegenwoordig 8)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Mijn opa heeft op het moment nog een auto + rijbewijs, maar hij moet over 2 maanden herkeuring doen. Ook heeft hij geen invalideparkeerkaart meer gekregen.
    Stiekem hoop ik dat hij niet meer mag rijden, en dat ik z'n Opel Astra mag overnemen.. Echt heel mooi dingetje, maar loopt als een slak ja.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Jij bent gewoon te groot voor dat ding :+

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Tekkel in uitlaat

Nee kan prima! Lekker met mijn knieën sturen.. :9

Wat raars mee gemaakt zo net. Kwam thuis van 't werk, parkeer de auto en ga de hond uitlaten. Loop ik langs de auto zie ik een pluk grijs haar uit de uitlaat hangen..

Zoiets als dit:

Ik denk echt, wtf heb ik aangereden en begin eraan te trekken.. Maar het blijft maar komen, lol.
    Na 5-6 meter houdt het eindelijk op...

Zoals hier:

Even op google gekeken "groeit haar uit uitlaat" :lol:, en het blijkt dempingmateriaal/wol te zijn wat in de einddemper zit (gewikkeld om een buis). Zorgt o.a. voor minder lawaai zeg maar. Zal door slijtage of wat dan ook losgekomen zijn.

Enorm bizar om te zien, fietsers keken me ook wat raar aan toen ik het eruit aan het trekken was. :cool:

Maargoed, het schijnt geen ramp te zijn, hoogstens nog wat meer lawaai en je komt de APK wel door. Maar ik zal toch maar een nieuwe einddemper of wat dan ook laten komteren denk ik. Ook t.b.v het brandstofverbruik.

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Want meer lawaai levert een hoger verbruik op? :+

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Neen, dat spul zit om een buis in je uitlaat gedraait om het geluid te dempen, maar die buis zorgt weer voor meer druk ofzo (smallere doorgang). Als dat materiaal nu weg is is er dus ook minder weerstand, en dus minder druk. Dus zal een negatief effect op de verbranding hebben ofzo. (Maar of je dat zal merken betwijfel ik).

//edit, ik ga ff goed lezen.

//edit 2:

Bij de SPORTUITLAAT worden dempers van het ABSORBTIE-PRINCIPE gebruikt. Men kan zich deze dempers het beste voorstellen als een dikke holle pijp waardoor de uitlaatgassen recht toe recht aan worden afgevoerd. Ter hoogte van de demper is de pijp geperforeerd en rondom van zacht en hittebestendig dempingsmateriaal voorzien. Uitlaatgassen kunnen zo zonder belemmering hun weg vervolgen (dus optimale prestaties!), terwijl er wel degelijk van demping sprake is omdat het geluid door het dempingsmateriaal geabsorbeerd wordt.

Dus zonder dat spul is het eigenlijk juist nog beter? :+

16. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha een hoger verbruik zon onzin heb ik nog nooit gehoord:) je uitlaat moet trouwens alleen luchdicht zijn voor de apk.Hoeveel geluid er ook uitkomt dat maakt niet uit, ik had ook geen enkel probleem met mn remus einddemper.

17. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Wtf @ mijn rijles vandaag. Zo goed ging mijn TTT vorige donderdag nog, zo belabberd reed ik vandaag tijdens rijles. Volgende week examen, kijk er naar uit. :{

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb je voor je examen nog een les of meerdere lessen?
    Heb zelf ook een keer gehad, ene les ging het super lekker, les erna ging het totaal niet.

19. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Mjah, heb a.s. maandag nog 2 uur achter elkaar les en voor het examen zelf nog 1 uurtje om "in te rijden". Hoop dat het voldoende is.

20. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dan nog niet zo ver met mijn rijbewijs, maar de eerste 10 lessen of zo gingen bij mij erg goed. Kreeg ook steeds complimenten van mijn instructeur. Maar afgelopen zaterdag ging echt alles mis wat zo ongeveer mis kon gaan. Ik had een auto niet gezien, bleef niet eens op het midden van de rijstrook, etc. Komt waarschijnlijk doordat ik afgelopen donderdag en vrijdag slecht geslapen heb.. Deze week maar weer eens wat meer slapen dan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina