De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, daar ben ik het mee eens.

    In de Duc's defense staat er wel bij dat hij net een grote beurt heeft gehad, maar goed, je moet hier ook de bron van die informatie in overweging nemen natuurlijk.

    Dus idd, als het een oude fiets moet worden is Japans misschien het beste. En een 600 is dan verstandiger dan een 900. Het uiterlijk van die YZF is ook iets beter met de tijd mee gegaan dan die Honda. Al is de SS het mooiste als we het over uiterlijk hebben.
     
  2. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Tjah uiterlijk blijft een kwestie van smaak, vind de blade de mooiste van de drie en de duc het minst mooi door de hoekige wat gedateerde vormen. Maarja ik rijd een motor met twee tieten als koplampen dus wie ben ik :+
     
  3. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja tis grappig, m'n pa vind het ook al niets, die oude SS, door die harde hoeken. Kan ik inkomen.


    Wat de Yamaha en de Honda betreft, op eerste gezicht is de Honda mooier, maar ik denk dat na verloop van tijd die Yamaha het esthetisch gezien iets beter gaat doen. M'n vader heeft er een tijd terug 1tje gehad, en als die Thundercat een tijdje in de tuin staat heeft ie zeker wat mooie angles.
     
  4. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Achja, komt allemaal goed, ben benieuwd dat Danger kiest uiteindelijk.

    En wanneer post je nou eens wat nieuwe pics van je motor? \o/
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    U vraagt, wij draaien :p. Gisteravond gemaakt, deze foto's. Het werd een beetje donker al, maar ze zijn wel aardig gelukt. Volgende keer zal ik een iets andere omgeving zoeken dan telkens maar de oprit van m'n ouders :D.



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Blijft porno. Je mist alleen nog een opengewerkt koppelingsdeksel. O-)
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een bike _O_!

    Mooie lijst Fallout alleen geen van die gaat het worden. Zoiezo moet ik 25KW rijden en mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een bike die of al 25KW is of makkelijk 25KW gemaakt kan worden. Hierdoor wordt het aanbod al in zekere zin behoorlijk beperkt. Daarnaast moet het een betrouwbaar ding zijn en wil ik het risico op reparaties/kosten op onderhoud zo klein mogelijk houden. De motor gaat buiten onder een doek staan en komt in aanmerking voor "pekelfiets". Ik ben een all-weather rijder zolang het enigzins veilig is, regen en pekel houd me niet tegen. Van het lijstje komt de CB 750 het dichtst in de buurt bij wat ik wil.

    Zelf heb ik toch enigzins mijn zinnen gezet op de Honda CBR600F. Dat vind ik een erg mooie motor en ze zijn nog in een aardige prijs te krijgen. Ook een ER5, GS500 of een CBF500N vind ik gave motoren binnen mijn budget. Al heeft de CBR600F toch de voorkeur boven de naked bikes. Was laatst een prachtige 600F tegengekomen, afspraak gemaakt, ging op het laatste moment alleen niet door omdat die gozer 'm verkocht had aan een kennis:mad:. (Deze om precies te zijn).

    Ik zoek dus iets in die richting. Ben zelf al dagen Marktplaats aan het afstruinen, hou de "Nieuw" pagina in de gaten en zie ongeveer alle nieuwe motoren die binnenkomen. Hopen dat er snel wat moois bij zit, over 2 dagen mag ik immers mijn rijbewijs ophalen.

    Trouwens vandaag nog ff geshopt bij de Lidl en een niergordel, schijfremslot, tanktas, regenpak (aanrader voor niet mooi weer rijders ;)), motorhoes, bagagespin, thermo shirt en -broek en nog een 2e paar (dikkere) handschoenen gescoort voor in totaal 119€. Weer mooi meegenomen!
     
  8. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Thanks!

    Koppelingsdeksel is misschien wel de moeite waard ja, vraag me alleen af of het erg is dat er dan meer vuiligheid bij komt.


    Die SV650 (Suzuki) kan heel makkelijk 25kw gemaakt worden, waarschijnlijk zelfs mechanisch, dus zonder gedonder met inlaat beperkingen. D.w.z. geen dichtgeknepen keel, maar het gas kan niet verder dan een bepaalde slag maken. Merk je niet veel van omdat het een 2 cilinder is. Op een 4 cilinder lijkt het me erg a-relax.


    Dat is idd jammer, zag er erg netjes uit.
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind de SV650 alleen echt niet mooi. Ik vind ze gewoon simpelweg niet kloppen. De voorkant zit veel te ver naar voren, er mist naar mijn gevoel een stuk of de voorkant had meer naar achter gemoeten. Heb m al meerdere malen in het echt gezien en ontelbaar vaak op internet maar ik kan er maar niet aan wennen en blijf het lelijk vinden. Die word het dus absoluut niet, hoe geweldig hij ook rijd :p! Wat is er a-relax aan een 4 cilinder op 25kw/mechanisch beperkt, waarin merk je dat vooral? Kan ik dan beter een tweecilinder zoeken op 25kw?
     
  10. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dan houdt het op met de SV :D.

    Wat beperkte 2 en 4 cilinders betreft, 4 cilinders worden vaak geknepen op de luchtinlaat, en ik hoor vaak dat het een beetje een naar effect heeft. Al het vermogen bij een 4 cilinder komt vrij bij hogere toerentallen en als er dan een tekort aan lucht is... Volgens mij heb je dan een fiets waar je nooit echt lekker op door kunt rijden. Bij een 2 cilinder kun je je gas niet verder open draaien dan, laten we zeggen, een kwart of een derde? Maar onderin heeft een 2 cilinder al prima koppel, dus dan heeft het veel minder een impact op de vermogensafgifte en het karakter van het blok. Je merkt er niet zoveel van.

    Maar ik moet eerlijk toegeven, ik heb zelf beperkt 2 cilinder gereden (ook met dit in het achterhoofd). Misschien zijn er mensen die ervaring hebben hier met beperkte 4 cilinders, wellicht kunnen zij nog aangeven of het echt heel storend is? Het zou ook mee kunnen vallen, maar dit is wat ik vaak hoor en het klinkt ook wel logisch.

    Het aanbod van boeiende 2 cilinders is alleen niet zo groot. Je hebt de SV650, de Monster 600/620 en... ja... een ER5 of ER6N Kawasaki? En dan waarschijnlijk de ER5 omdat de 6 nog wat te duur is nu denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2009
  11. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk serieus eens naar de Kawasaki ZXR400
    Ik vind het persoonlijk een hele mooi motor, hij is goedkoop te krijgen, klinkt héérlijk en is erg makkelijk af te voeren. :)
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt dat is een hele leuke fiets. En ze hebben een erg mooie sound. Mooie is ook nog dat ze vrij betaalbaar zijn.


    [​IMG]
    Mijn eerste motor moet gewoon een tweetakt zijn :+ En dan het liefst een crosser. Als ik dan door die 25 kw periode bent komt er een mooie naked. maar ja dreams uh :+
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn kawa liep ook prima op 25kw, niet dat ik daar nou heel lang mee heb rondgereden. :+
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Zal bij 400cc misschien ook beter werken dan bij 600. Maar het was dus nog wel nodig om hem te beperken, standaard wel meer dan 25 kw dat ding?
     
  15. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey, beetje respect he. :mad:;) Ding heeft standaard 44KW.O-)
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat valt niet tegen :+.
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ding stuurde goed, kon menig poser op een duc goed bijhouden :+
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ze zitten je wel een beetje dwars he, die Ducati's? Op een dag, lang geleden, heeft er een keer een 916 in jouw cornflakes staan pissen en je bent het nooit vergeten. Tuig is het :D.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Vraag Pim maar naar mijn Ducati-fobie. :+
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Bas is altijd al een beetje jaloers geweest op Ducati rijders. Ten eerste omdat bij het posen op terrasjes, altijd de Ducati alle aandacht trok. Dat kinderen vroegen aan papa, waar zijn die stofzuigerslangen voor, bij de Kawa. En wat een mooie motor eh papa! Bij mijn motor.

    Enne over dat eruit rijden, als je morgen nog komt zullen we wel weer is gaan kijken :+

    Oh en nu vergeet ik nog het belangrijkste, bij de proefrit op een Hyper, kon hij hem niet onder controle houden en niet betalen. Maar stiekem haddie toch liever de Hyper gewild.

    HAAAAAAH!
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina