Je ziet me hier en daar ook "graphic novel" zeggen maar vind het eigenlijk zo'n pretentieuze term. Het zijn gewoon comics, er daar is niks mis mee. Dit "een stripverhaal dat uitgegeven wordt in boekvorm, met uitgebreide en ingewikkelde verhaallijnen en gewoonlijk bedoeld voor volwassenen en vaak met een literaire inslag" vind ik dan ook nergens op slaan. Niks in de term "graphic novel" duidt op "ingewikkelde verhaallijnen" of een "volwassen/literaire inslag." Gewoon een term voor elitaire snobs. Daarnaast werden de meeste "graphic novels" die nu in boekvorm worden uitgegeven gewoon maandelijks in floppy issues uitgegeven net als alle comics (inclusief watchmen).
Sorry, beetje pet peeve van me.
Ik ben vaste klant bij Blunder in Utrecht, volg een mix tussen mainstream super-hero gedoe en wat meer volwassen spul. Ik heb hier eerder een topic geopend maar geen interesse van het xbw folk.
In grote steden vind je meestal wel een comic speciaalzaak. Elke woensdag is comicbook dag in de US, in NL liggen ze dan de volgende dag in de Nederlandse schappen. In Utrecht raad ik Blunder aan, en in Amsterdam Joker (hele goede prijzen hier). Daarnaast is www.comicasa.nl een geweldige webshop.
Laatst bewerkt: 17 mrt 2009