Ja dan houdt het op met de SV .
Wat beperkte 2 en 4 cilinders betreft, 4 cilinders worden vaak geknepen op de luchtinlaat, en ik hoor vaak dat het een beetje een naar effect heeft. Al het vermogen bij een 4 cilinder komt vrij bij hogere toerentallen en als er dan een tekort aan lucht is... Volgens mij heb je dan een fiets waar je nooit echt lekker op door kunt rijden. Bij een 2 cilinder kun je je gas niet verder open draaien dan, laten we zeggen, een kwart of een derde? Maar onderin heeft een 2 cilinder al prima koppel, dus dan heeft het veel minder een impact op de vermogensafgifte en het karakter van het blok. Je merkt er niet zoveel van.
Maar ik moet eerlijk toegeven, ik heb zelf beperkt 2 cilinder gereden (ook met dit in het achterhoofd). Misschien zijn er mensen die ervaring hebben hier met beperkte 4 cilinders, wellicht kunnen zij nog aangeven of het echt heel storend is? Het zou ook mee kunnen vallen, maar dit is wat ik vaak hoor en het klinkt ook wel logisch.
Het aanbod van boeiende 2 cilinders is alleen niet zo groot. Je hebt de SV650, de Monster 600/620 en... ja... een ER5 of ER6N Kawasaki? En dan waarschijnlijk de ER5 omdat de 6 nog wat te duur is nu denk ik.
Laatst bewerkt: 16 mrt 2009