De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 16]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JoJo, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Emotie, tjah Cookie daar gaat het ook meestal om heh bij voetbal. Pagina's vol hier ook alweer. En ik doe lekker mee, probeer het echter wel te onderbouwen.

@ straatrat, oke echt allerlaatste keer, bevoordeeld of benadeeld is niet altijd het zelfde als een foutje van de scheidsrechter heh. Je wordt echter wel overduidelijk benadeeld als een doelpunt als de 3-2 tegen Heracles wordt afgekeurd. Of persoonlijk vond ik nog met Feyenoord - Ajax dat Timmer bijvoorbeeld rood had moeten krijgen, maar dit is een andere discussie (dit zijn twee voorbeelden van Ajax kant, ik geloof best dat er zat andere momenten met andere clubs etc. zijn, maar dat is even totaal niet het punt wat ik probeer te maken).

@ Josh, Nera weerlegt jouw hele post en je bent het roerend met hem eens? Moet je toch even beter nadenken over wat je post, want je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

p.s. Josh, doe dit maar niet:
    Zal weer leiden tot oneindige discussies met veel Ja maar etc.
    Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat jij de juiste man bent om zo'n discussie aan te gaan _0/ (no offense).

Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  2. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had het beter duidelijk moeten maken inderdaad|:- Zal wel door de emotie komen denk. Maar over de scheidrechter was ik het eigenlijk helemaal eens.

3. Straatrat

Straatrat Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @ rydan je hoeft mij dat echt niet uit teleggen hoor ik weet wel hoe het zit maar vaak word alleen maar gekeken naar hun eigen club en dat is logisch, het niveau van de arbiters over het algemeen is gewoon slecht (in NL) ajax bv met penalty's die geen bleken te zijn over de amstelcup winnen terwijl dat ook meter buitenspel was...maar idd dat is een andere discussie, wat eigelijk niet eens een discussie is, zolang er niet met beelden word gewerkt word dit niet anders maar dat gejank altijd dat je word benadeeld...gaat over en weer

4. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    blijkbaar is het jouw gewoon nooit overkomen.

5. Straatrat

Straatrat Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geloof mij nou maar...vaker als jou en misschien dat ik het daarom wat anders zie.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Eehm, wil niet lullig doen maar PSV staat 12 punten achter op Twente en Ajax 3. En dat met nog 7 duels voor de boeg, lijkt me toch een vrij kansloze opgave voor PSV. Voor Ajax zal het ook moeilijk zat worden, maar ondanks de wisselvalligheid lijkt die kans me wel groter. Voor Heerenveen idem.

Dat is inmiddels 7 jaar geleden en nog steeds wordt bijna uitsluitend dat voorbeeld aangehaald om te onderbouwen dat Ajax wordt 'geholpen' =(

Begint een beetje zielige vormen aan te nemen.

Iedere club heeft de scheids wel eens mee en wel eens tegen. De subjectieve supporters zijn degene die anders beweren, en persoonlijk geloof ik er geen ruk van dat sommige ploegen de scheids vaker mee hebben dan de ander.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    als jou........tempting! nee laat maar.

Schijnt dat je toch wel een beetje voor rede vatbaar bent. Laatste zin heb je wel een punt. Aan andere kant vind ik het eigenlijk ook wel een deel van het spel. Ik ben niet zo'n voorstander van alles afhankelijk laten worden van technologie. Om even in aardrijkskundige terminologie te spreken, de Fast World gaat mij soms toch even wat snel naar me zin. Aan een kant vind ik het echt klote dat arbitrale dwalingen zo beslissend kunnen zijn, aan de andere kant vind ik de emotie eromheen en het feit dat het toch een spel blijft dat in de handen ligt van de bekwaamheid van een scheidsrechter. Dan moeten je scheidsrechters echter wel bekwaam zijn, maar moet je ze ook niet afschieten op een fout af en toe.

8. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Tegen beide; waarom gaan jullie nog in op de ander? Alsof de ander je gelijk geeft.. :confused:

Edit:/ was tegen Straatrat en Josh..

9. Straatrat

Straatrat Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet over typefouten en nederlands gaan beginnen te goedkoop dat je er al een beetje overbegint ;) En tuurlijk kan ik normaal over voetbal praten maar stoken is ook lekker ach heb daar een waarschuwing voor gehad ach boeiend...En ik vind ook dat de technologie niet bij voetbal moet, als alles eerlijk loopt heb je ook niks meer te zeuren, maar om nu te zeggen dat ajax ineens vaak benadeeld word...slaat nergens op en doe jij ook niet maar veel wel

@godsgamer dit is toch een forum?

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dit een forum, maar dit is geen discussie meer te noemen.. Jullie zijn alleen maar bezig om je eigen gelijk te halen.. Denk eerder dat je jezelf frustreert op die manier.. :+

11. Straatrat

Straatrat Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoef geen gelijk, heb ik toch :p
    En als Groningen weer verliest verwacht ik mijn berichtenbox vol met gasten die me uitlachen :d
    Ben toch wel benieuwd wat voor type supporter iedereen is...

12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb net met vrienden in de pub gekeken (een echt pub..niet xbw pub..) en wat een dramatisch slot, de vrije trap gaat in de muur en iedereen is blij, er is even geen organisatie en een verloren kopduel waardoor de bal erin rolt.
    Wat zuur is dit, Ajax heeft geweldig gespeeld. De verdediging was muurvast, de grote fout was dat na elke goal Ajax even inhield, ze moesten het aanvallende voetbal doorzetten ipv het afwachtende spel zoals tegen De Graafschap..
    Dat mensen hier zitten te klagen over Vermeer en dat het anders was gegaan met Stekelenburg vind ik lachwekkend stom. Vermeer had in de eerste wedstrijd een enorm belangrijke save, ook zojuist keepte hij prima, de 1-1 was ongelukkig, een counter.

De 2-1 was door Vermeer amper te voorkomen, het gebeurde in een kleine ruimte en hij kon niet eerder komen, hij moest komen maar was een vingertop te laat.
    De Fransen waren dan toch slimmer, in de 27ste minuut ging ik er vandoor dus ik heb het incident niet gezien.
    Super zuur dat die klere Fransen er weer zo mee vandoor gaan, gewelig gespeeld van Ajax (met name Aisatti, Enoh, Suarez, Toby, Schilder, Oleguer en eventjes Leo) en heerlijk gecombineerd in een franse versie van een duitse muur.
    Respect! maar ik zeg niet dat dit hoopgevend is want dit soort wedstrijden lijken de enige wedstrijden waarin Ajax zich weet te motiveren, het is alleen veelbelovend voor Aisatti, Enoh en Toby die als niet ervaren ajacied heerlijk bikkelden.
    En ik ben pissed, Fransen zijn gay.

13. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag toch hopen? O-) :+
    Nah, ik ben al lang blij als PSV nog 4 wordt. Of 5e blijft als Twente of Heerenveen de beker wint. Maar PSV heeft nu 5 moeilijke wedstrijden achter de rug. Op papier komen nu weer de mindere tegenstanders.

14. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat AZ het overigens wel goed gaat doen in de Champions League, weinig spelers zullen AZ verlaten en met zo'n inzet en (hopelijk) onderschatheid van de grote namen in de CL gaan ze het goed doen:)
    Mocht Ajax het halen, dan zal het slechts een sluiproute naar de 4de ronde van de UEFA Cup worden ben ik bang.. tenzij ze altijd als nu spelen (wanhopige oproep)

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Pagina's zijn snel gegaan hier net, dus weet niet of er ook daadwerkelijk werd geklaagd over Vermeer zijn optreden?

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik denk dat Groningen de meeste mensen hier, met alle respect, geen fuck kan schelen.

Present! Twee keer fout. En uitglijden is geen argument. Moet je maar goeie schoenen aantrekken. In het eerste geval had hij niet uit mogen komen en anders z'n benen gesloten moeten houden. Twee geval had hij al veel eerder moeten reageren, maar daar lag de fout toch ook wel erg bij de verdedigers die niet ingrepen (en ook de vrije trap was het gevolg van ernstige miscommunicatie).

17. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb gelezen vanaf de pagina waar de wedstrijd begon, (ik heb de tijd..)
    En er is enkele keren geklaagd en gespeculeerd dat het met Steek anders was gegaan..;)

@ Nerra, de 2de goal kon hij weinig aan doen, er gebeurde veel in een kleine ruimte, Mears kreeg de bal pas binnen de 5 meter waar Vermeer direct op anticipeerde maar Mears hield direct uit.

Kenneth kunnen we het niet kwalijk nemen.
    De scheids ook niet (welke imbeciel zei dat hier eigenlijk:confused:)
    De mat ook niet (al gleden er in de eerste helft een hoop uit..)
    Het publiek zeker niet
    Het weer ook niet..
    De inzet allerminst
    Blunders niet.
    Slechte wissels.. hmm nee..

Kansen onbenut, ja dat zal het wel zijn, Ajax 4 kansen 2 goals, Marseille 2 kansen 2 goals.

Ik ga slapen_0/

18. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Maar bij de 2de moest Vermeer goed komen of helemaal niet. En Stekelenburg heeft in dat soort situatie's al meer ervaring maar heeft weer minder goede safes vind ik.

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Het afstandschot van Niang was keihard en perfect geplaatst, Vermeer liet het makkelijk lijken maar dat is misschien weer een onhoudbare bal voor Steek, de afgelopen maanden dan.

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oké, nou ik pas na afloop. Ik denk als ik er na afloop op terugkijk dat je zeker niet kan klagen over vermeer. Dat de bal onder zijn been doorgaat kan ik nou niet echt een fout noemen. Niang ontsnapte echt perfect en kreeg de bal perfect mee, niet alles is een verdedigende fout, geloof het of niet, soms is het ook wel eens een goede aanval. Tweede had ik het idee dat hij uitglijdt toen hij afzette bij zijn eerste pas dus dan kan je het hem ook niet aanrekenen. Anders moet in principe de 5meter wel van hem zijn natuurlijk, maar er gaan twee verloren duels aan vooraf en zoals Vertonghen zei stonden er toch misschien teveel mensen te kijken wat er gebeurde i.p.v. te handelen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina