De Grote Voetbaldraad [Deel 20]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    In de UEFA Cup staat sowieso of een Franse, of een Oekrainese ploeg in de Finale..

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    SV Werder Bremen (GER) - Udinese Calcio (ITA)
    Hamburger SV (GER) - Manchester City FC (ENG)

Mooie wedstrijden in de UEFA Cup!

3. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    PSG - Dinamo Kiev
    Marseille - Shaktar Donetsk

Om het lijstje maar af te maken;)

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Go Shaktar :+

Nee, zoals altijd, de club die Ajax verslaat, moet die beker mee naar huis nemen. Verliezen van de kampioen is niet slecht :cool:

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    ManU - Barca als CL finale lijkt me best aardig. _O_ (Ronaldo vs Messi)

Verder hoop ik dat Jol met HSV ook de finale haalt van de Uefa cup. Zou leuk zijn!

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ronaldo vs. Messi.:emo::emo::emo:

Die lompe onzin kan ik nooit uitstaan en slaat ook ronduit nergens op. En dan hoor je de pers ook aan de hand van de uiteindelijk uitslag tussen de PLOEGEN constateren wie die zogenaamde strijd gewonnen zou hebben. Laat me niet lachen.

Overigens Bayern een club die ik liever niet had willen treffen, ik had misschien liever Chelsea gehad nog of natuurlijk Porto. Villarreal gaat hopelijk winnen van Arsenal. Zijn al die Engelse supportertjes misschien weer ff stiller met hun zogenaamde veel betere competitie. :)

7. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Porto gaat het ver schoppen.. Als ze uit 0-0 houden kunnen ze het thuis misschien afmaken. En denk Porto-Liverpool finale.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk ook dat Barca het moeilijk gaat krijgen tegen Bayern. Voor mij op papier ook het mooiste duel
    De Engelse comeptitie is de laatste jaren toch ook de beste? Afstand wordt eerder groter dan kleiner met de rest

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan hoe je het bekijkt. In Engeland heb je 4 grote topploegen en daarna een hele tijd niks. In Spanje zijn zelfs de degradatiekandidaten in staat om het topploegen heel lastig te maken en is de competitie spannender. Volgensmij heeft Torres een tijdje geleden ook zoiets gezegd.

10. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Nee, vind ik niet.
    Manchester City staat in de kwartfinale van de UEFA Cup en met een beetje inzet had Villa daar ook wel gestaan. De Engelse subtop is zeker wel prima, misschien zakt het daarna wel in..

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Right, en de nummer 12 van Italië schakelt de bekerhouder uit, dus dan zal dat wel de sterkste competitie zijn? Natuurlijk niet. Sowieso telt 'als' niet. Villa ligt er uit, klaar.

In mijn ogen is de Engelse top 4 (eigenlijk Europees gezien alleen ManU en Liverpool momenteel) ongenaakbaar, samen met Barça. Daaronder komen dan clubs als Madrid, Inter, Chelsea, Arsenal, Juve, Milan, Bayern (net geen top) en dan de subtop met Lyon, Villarreal, Atlético, Roma enzovoorts.

De Spaanse competitie is over de breedte (imo) de sterkste competitie, de Engelse heeft de sterkste top, en in Italië is het nog altijd het lastigst voetballen, ook tegen de kleintjes. Spanje: beste (technisch) voetbal, Engeland: snelste voetbal, Italië: tactisch sterkste voetbal.

IMO.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2009
  12. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Tsja maar als je ziet dat de nr. 12 van Italie ook van de nr 9 van de eredivisie verliest zijn het gewoon momenten waarop je wint of verliest. Vind zelf de Engelse competitie het leukst. Veel sfeer in het stadion, altijd vol en omdat er natuurlijk veel geld in omgaat topspelers met topvoetbal. Heb bij Spaans en Italiaans voetbal een beetje het idee dat het niet de topsport nummer 1 is daar. stadion halfvol (vooral in Italie) en dat scheelt veel in de sfeer en kijk dus liever naar een wedstrijd met een vol stadion dan dat je veel lege vakken ziet. Nu heb ik ook een keer gehoord dat in Italie veel mensen zo'n 'Serie A' abonnement hebben op tv en dus liever op tv kijken dan in het stadion..

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    ...

14. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    beetje verkeerd geformuleerd maar was gewoon om jou mening te ondersteunen;)

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  16. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Tja, als je die presentatrice ziet valt het nog te begrijpen. Wel jammer, vind Italiaans voetbal sowieso het minst leuk van de grote 3 landen. Zo'n leeg stadion en lelijk voetbal (vind ik dan), zou er alleen naar willen kijken als ik er betaald voor kreeg. Al vind ik Engels voetbal ook gelijk veel leuker worden door het Engelse commentaar, en dat heb ik met Italiaans natuurlijk veel minder (al heb ik wel respect met hoe snel ze kunnen praten).

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Die lege stadions vallen wel mee hoor. Vooral bij de grote clubs, maar die hebben dan ook krankzinnige capaciteiten. De supportersaantallen zijn in ieder geval niet wat ze kunnen zijn. Komt door het mindere voetbal (niveau is er in mijn ogen niet op vooruit gegaan de afgelopen 5 jaar), maar bovenal door het gebrek aan veiligheid (vaak rellen en incidenten), omdat de meeste stadions achterstallige, krakkemikkige gevallen zijn en omdat de kaarten belachelijk duur zijn.

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Eensch.

Persoonlijk vind ik over het algemeen het Engelse voetbal het lelijkst van de drie toplanden. En dan ben je met zo'n statement wel het hele voetbal van zo'n land over één kam aan het scheren, wat natuurlijk niet eerlijk is. Maar toch. Veel mensen vinden het spel aantrekkelijk door de snelheid en druk die men daar op het veld zet. Maar ik zie ook de vele hoge ballen bijvoorbeeld. Dat is een teken van bangigheid om normaal op te bouwen. Daar is m.i. niks moois aan. En dan zie je bij een aanval waar geen lange bal gehanteerd wordt toch al heel snel veel balverlies bij de Engelse ploegen, met name wanneer ze onderling spelen. Ik kan genieten wanneer een aanval gewoon wordt opgezet, vanaf het eigen strafschopgebied, inclusief ludieke paasjes, schijnbewegingen en versnellingen. Natuurlijk geeft een goedgeplaatste lange bal ook een goed gevoel, zeker als het resulteert in een doelpunt. Maar het haalt de charme voor mij een beetje uit het voetbal. Vandaar dat ik ook meer kan genieten van technisch en tactisch voetbal dan van snel voetbal waarbij de bal in hoog tempo heen en weer raast. Maar dat blijft natuurlijk voor iedereen weer anders.:)

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    IMO worden er nu wel wat clubs overkeken in Engeland. Tuurlijk, 10 jaar geleden was de Italiaanse competitie gewoon de beste. Maar nu hoor je niks meer over Parma, Lazio en Napoli. Engeland rukt wel steeds meer op, en als je vind dat er maar 4 clubs in Engeland zijn vind ik dat wat overdreven. Jullie hebben het over Spaanse competitie, maar loopt daar zoveel kwaliteit? Kom je ook niet verder dan 5 clubs hoor, en een Portsmouth of een Newcastle zie ik wel winnen van een Osasuna of Recreativo Huelva. No offence.
    Italiaanse competitie is compleet afgezakt, best jammer.. Ik kijk het nooit meer, omdat het geen leuk voetbal is IMO.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    De manier waarop jij je conclusies trekt slaat helemaal nergens op natuurlijk.

Kijk je weleens iets anders dan Engeland? Waar baseer je je ideeën op? Welke clubs worden er overkeken in Engeland? Villa? Everton? Laat me niet lachen man. Om over Newcastle maar helemaal niet te spreken. Alleen City en Tottenham hebben potentie, maar die maken ook geen schijn van kans in de CL en zelfs in de UEFA Cup zijn ze geen top.

De top in Spanje is minder dik (alleen Madrid en Barça) maar de subtop is ijzersterk met Atlético, Villarreal, Sevilla, Deportivo en Valencia (die ploegen schat ik bijna allemaal stukken hoger in dan City, Villa en Everton).

In Italië bestaat de top uit Inter, Juve, Milan (Juve en Milan zijn nog steeds niet helemaal hersteld van die omkoopellende) dan volgt de subtop met Fiorentina, Roma (hadden Arsenal onlangs nog uit moeten schakelen met een half C-elftal) en vlak daar achter zit een hele rits ijzersterke ploegen als Napoli, Lazio, Sampdoria, Palermo, Udinese en Genoa . Bijna allemaal ploegen die gelijkwaardig zijn aan Villa, Everton en City, alleen in Italië wisselvallig omdat het moeilijk voetballen is. Alleen Napoli, Lazio en Udinese zitten in een dikke vormcrisis. Genoa is juist ijzersterk momenteel en Sampdoria is weer in opkomst.

Gemiddeld zullen de competities elkaar weinig ontlopen. Alleen de top in Engeland is buitengewoon goed (samen met als Barça), de rest is echt niet bijzonder en zeker niet beter dan de subtop in Spanje en Italië.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina