De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb het niet zo met zulke boekjes.
    Je merkt vaak dat een bepaalde artikel al een voorkeur heeft en is te zien aan.
    1. Boekje/Magazine staat vol met reclame over dat artikel.
    2. Het Artikel is prominent aanwezig in de winkel.
    3. Het artikel is vaak ook nog eens "afgeprijst".

Stond gisteren bij de Infobalie (MM) toen een oudere Turkse man binnen kwam lopen met een 42" Philips FullHD.
    Hij wilde in gebrekkig Nederlands de LCD ruilen voor iets anders.
    Het meisje achter de balie vraagt vriendelijk de reden waarop de man antwoord , niet mooi niet goed :lol:

Het ging om de Philips Essence 42PES0001D/10 met losse aansluitkast.
    Er zijn aardig wat van deze tv's verkocht want er stonden vanavond helemaal niets meer.

2. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zéér nice, ik hoop dat je die gaat aansluiten op je onkyo? :)
    Dat zilver vanonder maakt dat scherm dubbel zo mooi!

3. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wel een van de meest verstandige posts in dit topic.

Ik zie persoonlijk geen phosphortrail en heb zelf ook een plasma (een LG, de ene zegt een A merk, de ander een B merk maar persoonlijk ben ik er ontzettend tevreden over en daar gaat het toch om?) al heb ik ook geen last van de nadelen van LCD en heb ik die in een andere kamer staan waar ik ook erg tevreden over ben (alleen kijk ik veel films en dan schijnt een plasma perfect daarvoor te zijn).

Wat ik persoonlijk altijd wel apart vind over het 24p verhaal is dat men zelfs in de bioscoop er last van kan hebben maar dan hoor je er opeens niemand over. En dan ligt het echt niet aan de projector (die op 24fps draait) maar aan de apparatuur die men gebruikte bij de opnames alleen dat vergeet men vaak te melden als men klaagt over Judder (dus dat het gewoon aan het bronmateriaal kan liggen).

4. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard wordt ie aangesloten op de onkyo en natuurlijk zullen er foto's komen....maar eerst genieten!

De blu-ray's zien er echt geweldig uit, de kleuren spatten van het scherm, zwart is nu ook zwart(bij mijn vorige tv, een samsung le32r72b was zwart meer grijszwart), wordt nu nog meer meegevoerd in films, the dark knight ziet er bijvoorbeeld echt waanzinnig uit, valt echt niks op aan te merken, zelfs niet van dichtbij, en het is nu allemaal lekker groot, al zal ik daar ook wel snel aan wennen, helaas:'-(...ook mooi: geen last van phosfor trails, heb Sin City een tijdje gechecked, volgens velen DE dvd om phosfor trails trails te ontdekken.

Analoge televisie valt gewoon tegen, maar te doen vanaf mijn zitpositie(circa 2 tot 2 en half meter van het scherm). Ook vindt ik nu dvd's ietswat tegenvallen, gaat in het niets tegenover blu ray's8).

Kan nu eindelijk weer beginnen met films kopen waar ik circa anderhalf jaar geleden meegestopt ben, wegens mankementen aan mijn vorig "HT setje".

Flink blu ray inkopen doen, waarschijnlijk ook "weer" abonneren op de filmvalley, blu ray pakketje nemen.(tijdje terug mee gestopt omdat ik geen dvd's meer wilde ontvangen)

Verder zullen de front-speakers van plek veranderen, lees: een iets grotere soundstage maken.

Tips zijn ook nog welkom: "hoe te overleven in de eerst 200 uur"...heb al de instellingen voor beeldweergave overgenomen van de 42pz80 hdtvtest.co.uk review voor het contrast etc. Kan ik bijvoorbeeld nu een filmpje in zijn geheel kijken welke het 2:35...40...45... formaat heeft, oftewel: een filmpje met zwarte balken zonder dat deze inbranden? Hoe lang een programma kijken met een zenderlogo, zelfde geldt voor het gamen in de eerste 200 uur....en als laatst: Inspeeldvd's/blu ray's waar te koop, liefst NL?

5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die zie ik, met gears of war en dergelijke.
    Maar enkel als ik heel snel draai.

Echter denk ik eerder dat dit aan mijn plasma ligt (instapmodel panasonic: th-37pv7f hd-ready)
    Want bij een maat van mij (th-42py70 full-hd) heb ik het nog nooit gezien.

Met Sin City op dvd had ik er volgens mij geen last van,
    Zal die van de week nog eens kijken.

Image Retention heb ik trouwens nooit last van gehad, Gewoon de inspeelperiode aanhouden.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Heb de 42PZ80 en ik heb de eerste 200 uur gewoon veel tv gekeken (altijd bewegend beeld), maar ook gewoon gegamed en films met zwarte balken gekeken. Als je maar zorgt dat je contrast, helderheid enzo niet over de helft staan kan je gewoon normaal gebruik maken van je tv en kan er niks fout gaan. Althans, bij mij niet.

Enige waar ik wel op heb gelet is niet de tv achterlaten terwijl die op pauze staat, of teletekst ofzo. Zorg ook dat je niet slaap valt voor de tv (timer :thumbs:).

En speel je je dvd's af via de BR-speler? Bij mij zien dvd's er prima uit hoor. Alleen geen BR natuurlijk.

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Persoonlijk vind ik de inspeel-dvd's een beetje onzin. Het uren laten aanstaan van een tv zonder er naar te kijken, ook omdat het onnodig is.

Zet gewoon het contrast niet hoger dan 50%, helderheid etc maken niet uit.
    Als je last hebt van image retention, dan zet je t contrast iets lager.

Ik ben wel voorzichtig geweest met internetten, maar zwarte balken wegzoomen is voor mij uit den boze ;)

Nogmaals: je houdt gewoon de image retention in de gaten. Als die hardnekkig is, verlaag je het contrast. De afgelopen 2 jaar dat ik op meerdere forums zit heb ik 1 keer gehoord dat een scherm was ingebrand.

Vergeet niet dat je de beeldinstellingen per source kunt doen. Zo kan je bijv verschillende instellingen doen voor SD en HD.
    Ook kan je sources die je niet gebruikt uit het keuzemenu halen (overzichtelijk en je hoeft niet tig keer te drukken). De overgebleven sources kan je een naam geven, nog makkelijker! Je kan bijvoorbeeld je hdmi1 Onkyo noemen.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ben van plan om dit weekend de knop door te hakken en mijn Plasma te bestellen. Ik ben van plan om er 1 uit de nieuwe serie te kopen. Ik wil kiezen uit de volgende toestellen:

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/tx-p50g10/326689/

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/tx-p50v10/326788/

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd.../B177041/cid/15002/Panasonic_VIERA_TX_P50X10/

Nu is het makkelijk om te zeggen dat ik de V10 moet halen, maar is het zoveel extra voor die prijs? Dus is de V10 1000euro meer waard dan de X10 of 500 meer dan de G10?

Heeft iemand trouwens de P50G15 al gezien in Nederland?

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat had ik ook toen ik overstapte van mijn LE32R71B naar de Sony Bravia.
    Met de standaard instellingen was het beeld van de Bravia vele malen mooier van van de R71B.
    Bij de Bravia is Zwart nu ook Zwart.

Ik vond de backlight verlichting van de R71B altijd hinderlijk aanwezig.
    Dit was heel goed te zien aan de bovenkant en onderkant van het scherm.

10. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    De sources die niet gebruik had ik gisteren weggehaald, alleen nog even kijken hoe ik ze een naam kan geven. De instellingen voor SD en HD heb ik overgenomen van hdtvtest.co.uk van de 42pz80. Zit dan denk ik meer dan goed.

Zo te lezen ook weinig om zorgen over te maken als het contrast goed staat.

Ja de backlight bleeding was inderdaad hinderlijk, het viel bijv enorm op in het menu van de sony s350 blu ray speler als ik bjv een cdtje zat te beluisteren en de tv stond aan. Dan zie je alleen het blu ray logotje in een donker scherm verspringen van boven naar beneden etc... en toen zag je constant het beeld lichter en donkerder worden.

Gisteren ook nog een blu ray bij de plasma gekocht, nl: Nine Inch Nails - Beside You In Time (muziek blu ray).

Echt geweldig concert, erg goed in beeld gebracht, voelt echt alsof je er zelf bij bent. de genoemde blu ray krijgt dan ook 5 sterren voor beeld en geluid op Highdefdigest.

11. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung LE22S8 HD-Ready tv. Ik heb gehoord dat het 720p is. Dus ik heb de xbox op 720p staat todat ik dacht dat ik wel eens wil zien of 1080i is. Nou doet hij gewoon op 1080i maar bij sommige spellen(CoD4) is het menu heel ver uitmekaar van links naar rechts, maar in-game is er niks aan de hand. Hoe kan ik nu in eens op 1080i spelen en vroeger niet?(Met dezelfde tv):cool:

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat kon altijd al ;)

13. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, maar wat hij niet kan is waarschijnlijk 1080p

14. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd..

15. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nou heb ik een HDTV van Philips die dat wel kan, terwijl die HD Ready is. Hoe kan een HD Ready TV nou op 1080p draaien?

Het is de Philips 32PFL5403 trouwens.

16. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Is geen 1080p scherm, maar gewoon HD Ready. met hdready kan je alleen 720p....um lees de startpost maar.

17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Maar waarom staat er dan toch echt in de instellingen bij de xbox 360 dat ik em in 1080P kan weergeven.

18. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bij iedere xbox, gewoon een support-update, wil niet zeggen dat je 'm dan ook kan afspelen. Kan ik ook niet, heb zelf een full hd plasma maar 1tje van de xbox generatie zonder hdmi aansluiting. Mijn plasma doet ook geen 1080p over component, spijtig, maar erger mij er totaal niet aan, en zal daarom ook geen xbox met hdmi kopen, films is een ander verhaal, maar dat doe ik dan weer niet via de xbox, wel weer wmv hd files, die er prachtig uitzien op 720p, veel beter zelfs dan de 720p op mijn oude lcd.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  19. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo kan ik dan met 1080i spelen terwijl ik een HD ready tv heb?:{

20. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Omdat 1080i niet hetzelfde als 1080p is. Voor betekenis tussen die i en p ---> startpost

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina