The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Jazeker, de zwaarste healing spreuken resurrecten de hele union.

Informatie uit mijn guide:

Remedies: Recovery Mystic Arts

(Name / AP cost / Description)

Restore / 6-9 / Creates a healing mystic light that slightly restores a unit's HP.
    Refresh / 15 - 18 / Creates a healing mystic light that erases a unit or union's status ailment.
    Rejuvenate / 18 / Creates a healing mystic light that erases a union's status ailments and restores all lowered stats.
    Revitalize / 24 - 27 / Long-range. Creates an intense healing light that restores a lot of a union's HP.
    Support / 36 / Long-range. Creates an intense mystic light that boosts the stats of a friendly union.
    Kiss of Life / 129 / Creates an intense healing light that restores a KO'd unit.
    Second Chance / 172 / Creates a divine healing light that restores HP and clears all status ailments from a friendly union.

Aanvulling: Mystic arts worden beter en goedkoper naarmate je ze levelt (vijf keer maximaal). Combat arts kunnen ook nog gemodificeerd worden voor snelheid of kracht. Second Chance resurrect en geneest ook status ailments bij nog levende union members. Kiss of Life resurrect alleen dode union members.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2009
  2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik zie dat ik nog een hoop kan levellen met healing. Kiss of Life wil ik toch wel hebben.

Ik kan nu 15 units verdeeld over 5 unions hebben. Ik heb er voor gekozen om drie unions van 5 te hebben. Heb wat soldaten met mystic healing en item arts healing erbij genomen. En Emma als leader toegevoegd.

Met hoeveel unions lopen jullie rond. Ook 3 van 5, of meer met minder man per union?

Wat ik overigens wel jammer vind van het spel is dat je het zonder guide eigenlijk niet kunt spelen. Qua quests dan. Dan heb je al snel kans dat je niet meer alle quests kan doen. Dat is toch wat minder game design imho.

Maar het levellen he ... :D

Laatst bewerkt: 20 mrt 2009
  3. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, BR66 en alle sidequests tot Nest of Eagles? Waar ben je in story dan? Ik heb nu net Nest of Eagles gedaan in story en ik heb ongeveer de helft van alle sidequests van disc 1 gedaan (iets van 22 uit de 41)... BR30.

En ik heb ook 3 unions van 5 ja.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb heel uitvoerig gespeeld. Elke area tot in alle uithoeken verkend, alle quests gedaan, zoveel mogelijk monsters bevochten en soms wat gegrind.

Ik ben nu BR69 en heb alle quests op twee na gedaan op disc 1, heb de nest of eagles gedaan en ga zo weer verder met de storyline...

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Heh, maar ik ken wel meer JRPGs op dat gebied. ;)

Heb zelf drie unions van vijf personen en eentje van drie personen. Zo heb ik voldoende mogelijkheden om te flanken, word ik zelf niet te snel geflanked en zijn de unions toch sterk genoeg.

Vallen die unions van jou niet snel om? Gezien ze allen maar drie man sterk zijn.

Voor als je in de Ancient Ruins komt: Ancbolder, Ancbolder, Ancbolder. Echt gemakkelijke tegenstanders om te grinden en ze leveren een bak aan stat upgrades op. Stond net voor Demigod op het laatste level, maar dat was toch net iets teveel. Hij gebruikt Curse en daar kan ik moeilijk onderuit komen. Alhoewel, Irina is op de een of andere manier bestand tegen Curse, dus ik laat haar de volgende keer op de leiderspositie staan (om "botch" tegen te gaan). Alleen dat enthrallen... raakt je groep enthralled, dan is het meteen game over. Toch maar even voor een Ragna Rock sparen... :D

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik had eerst drie unions van 4 man en nu drie unions van 5 man (niet vijf van 3 :) ). Zo'n 3000HP per union.

Overigens heb ik wel een echte bug in het spel ontdekt. Ik heb al eerder gezegd dat het spel mijn combat arts niet gebruikte en dat toen bleek dat ik een zwaard ipv mijn lance gebruikte. Ik heb dus nu de Golden Axe gemaakt, een groot 2H axe, en in het begin kreeg ik weer geen combat arts. Wat blijkt, het spel ziet het wapen als one handed en omdat rush geen shield equipped heeft (wat ook niet kan, het is een 2 handed weapon) past hij de combat arts van powergrip toe. Ondertussen heb ik ook al weer redelijk wat combat arts van de powergrip geleerd dus maakt het niet zoveel uit, maar het is toch wel een echte bug!

Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  7. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maare Zifnap, heb jij nou The Fallen, Absolute Conquerer etc gekilled of wat?

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Over dat flanken gesproken. Als ik met mijn drie unions 1 vijandelijk union (boss) aanval, dan zou ik denken dat de eerste union een deadlock doet en de andere twee flanken. Maar in de praktijk heb ik eigenlijk bijna nooit een flanking attack (laat staan rear assault), maar altijd een multi-deadlock ??

Wel leuk overigens, gisteren 10 monsters gelinked en dat werd een enorme battle. Leverde nog een achievement op ook nog (meer dan 30 units in een battle bevochten) :)

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    @Gakkie: Klopt, bosses en sterkere tegenstanders beschikken over multi-deadlock.

The Fallen wel, maar Absolute Conquerer is gewoon het eindgevecht. De Absolute Conquerer vervangt de Conquerer als je alle quests in het spel hebt gedaan en daarna met een vrouwtje spreekt. Op dit moment grind ik om Demigod te kunnen verslaan, daarna ga ik de laatste achievements halen en het spel uitspelen.

10. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah op die fiets :9 Nice.

Gamertag? Ik wil je achievements van TLR wel es zien. :)

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ga voor alle quests en het verhaal uitspelen. Achievements let ik niet zo op. Zit geloof ik pas op 240G ofzo.
    Nu maar hopen dat ik niet op een bepaalde boss vast kom te zitten :)

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik heb zojuist ook de achievement voor Hero of Dawn en Reuse Items gekregen. Nu moet ik alleen nog de Monster Collector, Item Collector (formatie) en de Endgame Achievement. Eff genoeg TLR voor vandaag gedaan. :)

13. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb nog een paar spellen uit te spelen, maar daarna ga ik me volledig op deze titel richten!

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik wil binnenkort verder gaan met deze titel. Op mijn huidige TV is het te onduidelijk dus daarom ben ik gestopt. Ook was ik gestopt omdat de laadtijden te lang waren en ik nu een Elite met grotere HDD heb (zit nog steeds in de doos ><) zodat ik de disks kan installen.

Mijn vraag nu: ik wil voor 1000/1000 gaan. Ik gebruik de guide van xbox360achievements.org en ik het de strategy guide van Piggyback. Ik lees echter dat je BR laag moet blijven omdat het dan makkelijker is. Maar 1000 is toch ook te halen op iedere andere manier? Dus bv. met een hoge BR? Of komen bepaalde vijanden dan niet meer?

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik neem aan dat het spel ook te halen is door 'gewoon' te spelen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je battlerank laag moet blijven. Als dat echt zo is dan is dat imho een serious design flaw! Ik ben momenteel BR73 en aan het einde van disc1. Tot nu toe was alles goed te doen.

Ik was voordat ik door de Aquaducts ben gegaan naar het diepere gedeelte van de numor mines gegaan en daar ben ik de zwaarste monsters voor mij tot op nu toe tegen gekomen, met veel HP en heavy attacks:
    Allereerst groepen Spiritwoods (soort treants). Een groep van drie kon met 3 x natural gas III in een keer een hele union van mij wegvagen (zo'n 3000HP!). Daarnaast liepen er ook greater demons rond die blijkbaar veel defense hebben, want mijn klappen kwamen nog niet voor de helft aan!
    Bij een side quest kwam ik Jhana mages tegen die zelfdestruct deden: zo'n 6000HP ineens weg, poef! Ok kwam ik mobs tegen die hun drie aanvallen konden combineren (synergy) en daardoor een mega hoeveelheid HP konden wegsnoepen.

Ik ben ondertussen denk ik op het einde van disc1 beland. Ik heb zelfs met groot gemak, zonder dat een union ook maar ko of out ging, de beruchte
    Gates of Hell verslagen. Voor het eerst in dat gevecht een summon gehad, de cyclops. Geen idee hoeveel HP die heeft, maar veel damage deed ie in elk geval niet, zo'n 2000HP per turn.

Ik ben benieuwd wat disc2 voor mij in petto heeft en ik hoop echt dat ik niet afgestraft word door onhaalbare bosses, omdat ik 'normaal' heb gespeeld...
    The battle is on :D

Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik hoorde dat de vijanden mee scalen met jou BR en sommige dan bijna niet tot niet te verslaan aren. Ook hoorde ik dat als je BR te hoog was sommige vijanden niet meer spawnden.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Mja, als dat echt zo is dan ben ik screwed :D. Tot nu toe heb ik er niks van gemerkt. En je leest genoeg verhalen met mensen met een BR150+.
    Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om de battlerank laag te houden. Je zult toch in veel gevallen moeten vechten. In de smalle dungeons is het vaak erg lastig om alle monsters te ontlopen. En bovendien battlen is toch een belangrijk onderdeel van het spel ? Voor het verhaal speel ik het niet, want dat vind ik echt waardeloos. Ik weet maar vaag waarover het gaat :9

Wat ik overigens vreemd/jammer vind is dat ik met tonnen aan equipment (belts, swords, amulets, etc) rondloop en niemand die erom vraagt?!?

EDIT;
    Ik heb wat rond gelezen over BR en het lijkt erop dat er niet een eenduidig antwoord is. Wat me wel opvalt is dat de boss die ik zojuist verslagen heb (zie spoiler hierboven) volgens velen te moeilijk wordt als je een hoge BR hebt. Ik had BR73 toen ik aan het gevecht begon en ik had er geen enkele moeite mee. Dus tsja, ik weet het ook niet hoe het zit met BR. Ik hoop wel dat ik door mijn hoge BR straks niet tegenover een onverslaanbare The Fallen sta...

18. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de mensen op GameFAQs/IGN forums en Xbox360achievements.org forums mag geloven, is dat eenduidige antwoord er wel degelijk. BR is niet echt "jouw" level, je moet het meer zien als het level van de vijand. Je stats bepalen je sterkte. Daarom is het de bedoeling dat je je BR zo laag mogelijk houd (door weinig te linken etc) en de zo hoog mogelijkste stat boosts haalt op mobs waar je morale bij bijna 0 begint (ie die veel sterker dan je zijn). Als je die killed krijg je dus enorme stat boosts terwijl je je BR zo laag mogelijk houdt, en word jij dus relatief sterker dan je vijanden (aangezien het spel wat meescaled met BR).

EDIT
    Zoals jij in je edit zegt inderdaad, als jouw BR te hoog is (eigenlijk de BR van de vijand dus) worden ze veel sterker. Het is handiger om jouw BR laag te houden (en je vijanden dus slapper) en hogere stats te hebben (dus jij bent dan in principe sterker). :)

Ik raad je toch aan de beginpost van de Stat grinding sticky te lezen. Maakt veel duidelijk.

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Mja, als dat echt zo is dan is het game design echt ballen! Ik heb inderdaad veel gelinked, ervan uitgaande dat omdat het erin zit het ook een functie heeft, bijvoorbeeld uitdagender gevechten en meer loot. Als ik door mijn 'normale' manier van spelen straks vast kom te zitten, dan is dit mijn grootste timesink ever geweest :x
    Door die BR verhalen begin ik me steeds meer af te vragen of ik wel verder moet spelen... doh!
    EDIT:
    Bovendien als je alle quest doet dan gaat je BR ook een stuk omhoog. daar zou je dan voor gestraft worden ??? En voor grinden om bijvoorbeeld components en gold bij elkaar te sprokkelen ook ??? Dan is de game echt gaar, dan word je negatief beloond voor het spelen en gebruiken van de mogelijkheden van het spel.

Ik begin me wel meer en meer te ergeren aan het battlesysteem. Ik zit nu bij de boss battle in Wyrmskeep
    Jager & Lob Omen
    , en daar heb ik veel meer moeite mee, alleen door het feit dat ik niet de gelegendheid krijg om mijn AP te gebruiken: baulson en Rush hebben beide rond de 200 AP en Rush krijgt de optie voor een normal attack (alle 5e units in zijn union) en Baulson's union krijgt de optie voor combat arts 36 AP. Als beide unions de optie zouden krijgen om alle units met combat arts te laten vechten, dan zou ik per union met gemak 35k damage doen (x2 is 70k in een beurt!)!
    Het battlesysteem is echt gaar en niet uitgebalanceerd.... |:-

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Natuurlijk niet. Je BR -moet- ook wel omhoog, dat sowieso. Maar je wilt het relatief laag houden in vergelijking met je stats. Daarom heeft die stat grinding guide dus ook guides van BR10-25, 40-[..], etc. Er zitten gaps tussen, die zijn ingecalculeerd qua forced fights, sidequests die je doet, enz.

Als ik jou was zou ik sowieso niet stoppen door dit. Gewoon verdergaan en kijken wat er gebeurt en of je het nog haalt (qua Fallen, Absolute Conquerer, etc). Het gaat uiteindelijk toch ook om de lol? :9 Misschien lukt het niet meer om The Fallen enz neer te halen, maar ach... Je kan altijd later nog een nieuwe game starten? ;)

Deel Deze Pagina