De Grote Voetbaldraad [Deel 20]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Op zich wel een leuke discussie, maar het is wel allemaal gissen omdat al die verschillende clubs nauwelijks tegen elkaar spelen, omdat er geen Spaans-Italiaans-Engelse competitie is.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waarom verschilt mijn manier van conclusies trekken zoveel van die van jou? Deportivo? Kom op zeg, ik durf te zweren dat een Fulham daar van wint.
    Je kunt gewoon niet met feiten aantonen welke competitie beter is, dat kan ik niet en dat kan jij niet. Maar ga dan alsjeblieft niet mijn manier van conclusies trekken in twijfel trekken :lol:.
    Ik probeer gewoon een beetje objectiviteit te nemen door naar UEFA cup in het verleden te kijken, en daar doen Engelse clubs het ook wel redelijk (dit jaar belabberd maar ach).

We kunnen nu eenmaal nooit met zekerheid zeggen wie een wedstrijd Aston Villa - Sampdoria zou winnen.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hierom:

Als je het nooit ziet hoe kan je dan conclusies trekken aangaande de kwaliteit van een competitie? En dan hebben we het dus over 'de rest', want dat de top van Engeland sterker is dan de top van Italië is niet eens punt van discussie. Ook zeg je dat je niks meer hoort van Parma, Lazio en Napoli. Nee, da's niet zo gek als je niet naar de Serie A kijkt. Van Spanje heb ik ook niet echt het gevoel dat je er vaak naar kijkt, als je durft te zweren dat Fulham van Depor wint.

Dat bedoelde ik dus. Volgens mij heb je weinig grond om je conclusie op te baseren. Dat het niet objectief meetbaar is ben ik met je eens.

En trouwens, ik kan me weinig Engelse ploegen herinneren de afgelopen jaren die het goed doen in de UEFA Cup. Spaanse ploegen, ja, die wel (Espanyol, Sevilla, Osasuna, Getafe).

Laatst bewerkt: 23 mrt 2009
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Middlesbrough, Arsenal en Liverpool hebben dit decenium de finale bereikt, waarvan Liverpool er 1 gewonnen heeft, en Arsenal er 1 had moeten winnen.

En met geen Serie A kijken bedoel ik dat ik het gewoon niet wekelijks volg, dan kun je nog wel een hoogte hebben van de kwaliteit die er rondloopt :/.

Maarja, laten we dit maar afsluiten.

5. 1989

1989 Keeping it real

Leuk Bevonden:
    0
    Conclusie: FC BARCELONA wint de Champions League

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    'Dit decennium'? Een beetje recent houden lijkt me wel vrij logisch als je de competities van nu wil vergelijken. Er heeft al een tijd geen Engelse ploeg meer wat gepresteerd in ieder geval (alleen M'brough, maar die werden met 4-0 afgedroogd door Sevilla). Liverpool-Alaves was ergens in 2001 ofzo als ik me niet vergis. Edit: Arsenal was zelfs in 2000 :lol: Als je ver genoeg teruggaat kom je wel wat Engels succes tegen ja. Ten opzichte daarvan hebben in het laatste decennium 5 Spaanse ploegen de finale gehaald, waarvan er drie ook daadwerkelijk wonnen, en de meesten (behalve Alaves (finale) en Valencia (winst)) ook nog eens recentelijk. Dat gaat Engeland dus keihard afleggen met drie finaleplekken waarvan één winst, en ook nog eens van tien jaar terug.

Als je niet eens weet dat de subtop in Italië nu niet meer bestaat uit Lazio, Napoli en Parma (die zijn zelfs gedegradeerd) en nu bijvoorbeeld Genoa, Fiorentina en Roma de subtop vormen, vraag ik me serieus af hoe veel 'hoogte' je hebt van de Serie A.

Maargoed, laten we het maar afsluiten ja...

7. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Weinig kans;), Liverpool!:)

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mweh, Liverpool gaat in de halve finale eruit door Barça. \o/

9. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Vind Barca nog niet altijd overtuigend spelen. (alhoewel gister 6-0:9, thuis wedstrijd Lyon) Maar de uit wedstrijd vond ik ze zeer zwak en 2 competitiewedstrijden voor de 6-0 verloren ze ook 2x (toch?). Ze spelen echt prachtig voetbal maar soms zitten er wedstrijden tussen die dan toch worden verloren. Denk als Liverpool in Barca de 0 houdt ze het thuis op Anfield wel kunnen afmaken. Alhoewel ik liever de finale: Liverpool-Barca had gezien.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    In Spanje heb je geen Liverpool of Manchester United. Ik moet het nog zien.

11. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Is Roma niet meer top? Spelen toch structureel Champions League en overleven nagenoeg altijd de groepsfase, en hebben vorig jaar tot het einde meegedaan om de titel. Roma is meer zo'n ploeg die zwerft tussen sub en top.

Anyway.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Momenteel subtop (plaats 6) ;) Qua potentie zitten ze ook net onder Inter, Juve en Milan.

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Misschien leuk voor een polletje,

Wie wint de champions league?

Barcelona
    Liverpool
    Manchester United
    FC Porto
    Chelsea
    Arsenal
    Bayern Munchen
    Villarreal

Ik vraag het Cookie wel ff;)

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ja, was al mijn idee voor het volgende deel aangezien het nog maar een paar posts zal duren :+

15. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Dan moeten we maar veel posten:cool:

Nog 25 totdat ik Liverpool kan aanvinken:)!

16. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Jottem:D

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Leuke poll.

18. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    ben benieuwd wat de mensen hier gaan voorspellen

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik denk een van de bovenste 3.
    Of Guus heeft het weer voor elkaar. Ik hoop btw op Liverpool.

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ga voor een gok: Villarreal of Bayern.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina