Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Bluh, weer 3 projectweken.. We moeten een of ander achterlijk spel over de Franse Revolutie maken, met de vakken Geschiedenis, Frans, Engels en Duits! Die eerste 2 en de laatste zijn al erg genoeg, maar zeker met zo'n achterlijk project! =(

Ook zo'n achterlijke vraag bij Engels: Noem minimaal zeven personen/gebeurtenissen in Engeland ten tijde van de Franse Revolutie 8) Hoe dom kan je zijn! 3 weken... *kreun*

2. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Kut man. Maar ik vind Engels en Frans eigenlijk alleen klote. Duits is bovendien niet echt super moeilijk vind ik. (Duits is mijn beste vak)

3. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Kan iemand mij in normaal Nederlands uitleggen wat structurele inkomsten zijn? :+ Het is voor een PO Economie. Danku

EDIT: Nvm, gevonden.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  4. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb dinsdag een referaat. Iemand nog goede recente onderwerpen?

5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Rookverbod? Alcohol gebruik onder jongeren? Geweld door videogames?

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zoek een programmatje voor op de pc, waar je tekst kan invoeren, waarna je het met de usb > mini-usb kabel naar de TI-84+ (grafische rekenmachine) kan overzetten.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.127
    Heeft iemand nog een CKV verslag voor me? Het liefst iets wat er is gebeurd rond Sneek/Friesland, ik moest het in december inleveren :+

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Wat betekend ''leven van het land''?
    Ik heb zometeen een SE geschiedenis over onder andere de Napoleontische oorlogen en dit zie ik vaak terugkomen, betekend dat dat wanneer soldaten over een bevolkt gebied heen trekken dat ze alles daar leeg plunderen (waaronder eten)?

9. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Het ging wel ok denk ik, alleen heb ik Napoleon en Lodewijk een aantal keer doorelkaar gehaald (is there any difference..?)

Morgen Wiskunde, waar op je rekenmachine vind je NCR en NPR ookalweer?O-)

5) Bij een bepaald medicijn heeft een patient een genezingskans van 75%. Het medicijn wordt toegediend aan 60 patienten.
    a) Leg uit dat dit een bionomiaal kansexperiment is en geef de waarden van n en p. P = 3/4, Q= 1/4, N= 60
    b) Hoe bereken je de kans dat de eerste 52 oatienten wel genezen en de andere niet? 4,9 x 10-12 (de -12 zit op machtshoogte)

Het 2de antwoord las ik in me antwoorden boekje, hoe kom je daarop? 4,9x10 en dan tot de -12de?
    Help me..

nog een klein vraagje daarnaast; hoe doe je dit:
    (5 )
    (3 ) = 10?

Dan zitten de 5 en 3 bovenelkaar onder een groothaakje om grote getallen te berekenen maar wat houdt het in en hoe doe je dat?

Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Math--> PRB

Edit: Over dat laatste stukje: dat betekent dat er sprake is van een combinatie. Op je rekenmachine vul je dat in als 5 Ncr 3(maar op de toets moet je altijd tussen haakjes noteren).

11. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    aha, thanks.
    Ik dacht al dat het me bekend voorkwam:thumbs:

Is er nog iemand die me met die vraag kan helpen of is het een foutje in het antwoordenboek8) (die staan er trouwens wel vaker in..)

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vanalles geprobeerd maar kom echt niet op dat antwoord uit. :+

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471

Ik heb niet de tijd om aandachtig naar je opgave te kijken of het voor je na te rekenen, maar ik waag snel een poging. Realiseer je je goed wat een binomiaal kansexperiment inhoudt? De bi in binomiaal staat voor 2, wat betekent dat er maar twee opties mogelijk zijn. De kans wordt dan altijd gegeven door:
    (n ncr k) p^k (1-p)^(n-k)
    n = het aantal experimenten
    k = het aantal keer succes dat je wilt
    p = is de kans op succes
    Het mooie aan binomiaal is dat je het kunt omdraaien. (n ncr k) is hetzelfde als (n ncr (1-k)).

In jouw geval wordt het dan:
    n is het aantal mensen dat het wordt toegediend: 60/
    p is de kans op succes, wat 0,75 is.

b.) Normaal wordt dat : (60 ncr 52) 0,75^52 (1-0,75)^8
    MAAR, er staat de eerste 52 wel en de laatste 8 niet. Daaruit kun je opmaken dat de volgorde vastligt! De term met ncr is bedoeld om alle mogelijkheden mee te nemen. Er is echter maar één mogelijkheid volgens de vraag gedefinieerd. Dat betekent dat je de ncr term vervangt door 1 en dan houd je dit over:
    0,75^52 (1-0,75)^8

denk ik

edit:
    Volgens mijn GR is het antwoord goed. :+

14. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    iemand hier relaxte samenvattingen van GS HAVO 5 eindexamen.. dynamiek en stagnatie én Europese oorlogen..

15. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks Giel, dit onderdeel snap ik nu wel enigszins..;)

Ik zal vanmiddag even voor je kijken Bas, ik had dat SE eergisteren en had over de oorlogen van 1792-1918 een hele goede samenvatting gekregen van een vriend.

Edit://

Al gevonden, kan ik hem naar je mail sturen? pm die maar;)

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had voor het eindexamen van die handige samengevat boekjes :) Daar stond echt alles in wat je moest weten. Erg handig om even gauw alles te scannen of je wel alles weet. Heb ze nog steeds, vind ze wel handig :9

17. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb me wiskunde verneukt.. boeie ik stond een 6,8 op me se en herkans hem gewoon, morgen eco. tres importante..

18. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal je B effe uitleggen :cool:. 0,75^52 * 0,25^8 (snap je dat? De kans is 0,75 op genezing, dus eerst doe je 0,75 * 0,75 * 0,75 [...] en dat 52 keer , dus dat is gewoon 0,75^52) en daarna 8x 0,25 kans (0,25 * 0,25 * 0,25 [...] 8 keer, dus 0,25^8). Als je dat uitrekent krijg je 4,86e-12 (oftewel, 4,9 x 10^-12).

Edit: Oh, The Matrix was me al voor. :mad: Denk ik een keer nuttig te zijn...

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Haha, nou ja dat is me in ieder geval iets duidelijker geworden;)
    Thanks.

Is er trouwens iemand die een samenvatting van Economie: Buitenland 1 en 2 weet te vinden..?:)

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb jij zelfde lesbrieven ofzo:9..
    Buitenland 1+2 heb ik ook. meestal staat op scholieren.com wel iets.

Net even gekeken in me lesbrief maar staat geen samenvatting of iets in, alleen stencil van wisselkoers.

Je hebt trouwens PM terug;).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina