1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    dankuu, is me gelukt :D
     
  2. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat je het juist niet snel moet doen.

    als je te snel light kick light kick light kick doet krijg je ene rapidfire chain en die kan je niet cancellen naar specials (scissor kicks in dit geval). Je moet de light kicks linken dus heel langzaam de 3 lightkicks en de laatste cancellen naar scissor kicks.
     
  3. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Voed ons met je kennis :9

    Still waiting on that stick :mad:. Gelukkig zit ik nu met een project, houdt me wat bezig :).
     
  4. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    kaneda's dhalsim is niet lief.... :mad:
     
  5. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet ook liever geen mensen pijn, maar het is voor een goed doel;)
     
  6. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, had nog nooit tegen een dhalsim gespeeld.

    eerste ronde rushen ik denk, ow lol dat wordt makkie...

    toen ging je teleport -> aanval

    heb die nog geen 1 keer geblokt van je geloof ik :p

    snel effe een keer over doen... vind het leuk om gepwnd te worden door dhalsim :p

    Was ook echt uitzoeken welke aanval prioriteit heeft.. mn jump ins waren allemaal tevergeefs... maar er moet toch wel een aanval zijn die jouw anti jumpin move verslaat ????

    /me gaat shoryuken lezen .... :)

    wacht jij maar... :9
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  7. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, nu kan ik je hebben :confused::lol:

    KEN vs. Dhalsim

    - Make him whiff his limbs if you're out of range around 3/4 of the screen, but the yoga fire is there. You want the yoga fire to be off the screen before you proceed to move in.

    - After you make him whiff, he will yoga fire to start to zone again. Walk and block this as close as you can, then focus the limb that comes after it and dash in.

    - If he starts to yoga fire your focus (because yoga fire + limb after > focus), then it gives you a jumping opportunity. It's like jumping any projectile and hitting it, you should be pretty neutral when you jump it, and you can hit his 2nd yoga fire.

    - If he starts to wait and anti air you, then you move in close with your pokes. Walk up low forward, f+forward, all good pokes.

    - You can wait around and feel out when they like to yoga fire. When they try to zone you, people usually have a certain time they like to throw out their projectile. When you feel them out, you can jump over and punish it if you time your jump when they input their projectile.

    - Don't neutral jump yoga fires here. You will get anti air'd fairly easily. Walk and blocking is the way to go as far as feeling them out, then you can apply focus dashes and jumping accordingly.

    - Don't match your fireball with his yoga fire, especially if he has let it out and the yoga fire is traveling to you. The reason being is he can punish the recovery of your fireball with his limb.

    - Jump around with tatsu messes with his anti airs, I'll have to test more vs his ultra+super though.

    - When you focus his limb and get close, you can shoryu FADC if you have the meter which is pretty safe, throw, f+forward, low forward fireball (pushes them back a little though), or whatever.

    - Kara throw is pretty good against him, his normals aren't fast at all.

    - If you spot him pressing buttons on the way down from his back jumps, shoryu can clip his limb easily.

    - Oh and same thing goes with jumping over the yoga fire as it is for neutral jumping. It has to be a clean jump, if the yoga fire is traveling across the screen, don't jump over it, you will get anti air'd.

    - I just jab his teleports around me, and start to mix up, he was pretty much asking for me to get close .

    - Once they run into the corner, contain them there. Don't be in a hurry to do damage, catch the teleports if they try to get out, watch for it. When you do this, they will start to teleport closer to mid screen. So just be patient and contain them, control your side of the screen so that he doesn't slip away.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  8. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ultra van Ryu is voor mij echt onmogelijk met een normale controller. Ik kan gewoon niet snel genoeg 3x slaan. Iemand hier nog tips ?

    Edit:
    Ei dat ik ben, loop de hele tijd die rechter bumper te gebruiken. De linker bumper doet wonderen ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  9. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb de 3x punch staan op RB, gaat veel sneller, die beweging en meteen klikken zit je hand niet in de weg ! ;)
     
  10. Champagne Powder

    Champagne Powder -Shredical-

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Nick je zou eens moeten proberen of je ook gebruik kan maken van het zogenoemde "Negative edge" (check voor voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=HyDIoDu5mPc)

    Dat houdt in het kort in dat je ipv qcf,qcf+PPP ook eerst PPP kan indrukken, dan pas de qcf,qcf bewegingen maken en dan tijdens de laatste f(forward) je PPP loslaten. Dan komt als het goed is je ultra er ook uit. Kan ook met andere moves. Leuk om mee te rommelen en zal je zeerzeker kunnen helpen in de hard trials.

    (*QCF= halve cirkel vooruit)
     
  11. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt zal het eens bekijken. Heb daarnet ook wat andere challenges gedaan, om van elk personage zijn vaardigheden te leren. Daarnet ook mijn eerste wedstrijdje online gewonnen, het ging niet echt slecht. Moet i.i.g nog wel wat sneller in alles worden, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
     
  12. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    QCF is kwart cirkel ;)
     
  13. Champagne Powder

    Champagne Powder -Shredical-

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    dat dus :) zo mistyp je wel ns wat 8)
     
  14. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het spel nu een week. Super!!! Heb street fighter 2 en opvolgers vroeger vaak gespeeld en dit blijft toch het leukst eigenlijk (sorry DOA4 en SC4). Op een of andere manier zit in deze fighter gewoon meer tactiek dan in andere fighters. Nadeel is wel dat je tegen gasten moet spelen die het spel ook kennen, anders verlies je gewoon echt nooit. Althans ik kan niet verliezen van iemand die niet weet wat hij doet.

    Heb nu alle fighters. Challenges zijn wel lekker moeilijk.
    Voor mij blijven Akuma, Ken en Ryu de beste. Ik ben blij dat SF weer terug is. Jammer dat ik geen Live Gold heb, ik spaar liever door voor PS3.

    Ik had trouwens meegedaan aan het SF4 Media MArkt toernooi. Ik had het spel nog niet en dacht met m'n Alpha skills de boel te kunnen ownen hahahaha....ik ging er dus direct uit :p
     
  15. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Duurt 30 euro sparen dan zo lang :confused:. Laat je niet afzetten door winkelprijzen :).

    En dhalsim is echt een irritant char ja (hoewel ik alleen kingkaneda ken die er mee speelt). Als je lang met "snellere" chars gespeeld hebt, dan gaat die jump van dhalsim je zo enerveren :lol:.
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Iemand hier met ervaring met psx roms spelen op een pc? Ik heb epsxe geïnstalleerd maar zou graag m'n hori ex2 gebruiken. Kan zeker niet? Zie alleen de ps controller afgebeeld... Achja, ook wel grappig om te doen met toetsenbord. :emo:
     
  17. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap je niet dat die gast met een pad speelt?

    Kan wel...ergens is er een tutorial op shoryuken.com in het Tech forum...
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  18. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie t nut niet echt voor neg edge voor ultras (behalve in een aantal specifieke situaties).
    ik zou dan trouwens ggpo gebruiken om online roms te spelen (fighters dan). ggpo gebruikt FBA emu.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  19. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    damn me 10 win streak verbroken, nog nooit zo kut gevoeld bij een verloren partij
     
  20. Champagne Powder

    Champagne Powder -Shredical-

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik hier uit opmaken? Anyway, het lijkt me een gegeven zelfs dat ie op een pad speelt dus wat wil je hier duidelijk maken Nindo?

    Ik gebruik hem bijvoorbeeld nu voor Ken Hard trial 4. shdwnja922 van het shoryuken forum kwam met een goede tip om deze uit te voeren en het was voor mij een eye-opener omdat ik dat negative-edge in 3rd strike aan mij voorbij is gegaan. Werkt goed!

    Wat hij schreef:
    "Trial 4 took me about two weeks to complete, playing on and off for about an hour a day. This may be redundant but for anyone still unable to complete this, here's what I did:
    Jump in hk, [press/hold df], c.lp, c.hp, [release df], df+hp
    * this should get you to hp srk
    On second hit of srk, [press/hold mp+mk], f, f, d, df, [release mp+mk]
    * if done fast enough, should position you under/slightly to the right of mid-air Dan and hit him with mp srk
    As soon as Ken touches the ground, Shinryuken."
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina