[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ben zelf ook enorme fan van Lamb of God. Ligt imo lekker in het gehoor. Probeer daar eens wat, misschien is het niet gelijk tof, dat had ik namelijk in het begin ook :)

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
  3. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ( ik heb anderhalf in een de startpost lopen neuzen, geweldigste startpost ooit :lol: )
    Ben metal toch maar is gaan proberen en moet zeggen dat het best wel super vet is :+ .
    Alleen sommige dingen als black metal en dat satanische zooi kan ik egt niet luisteren :+.
    Ik vind ook altijd alleen het drummen en gitaar enz. vet want dat zingen... tja.... van grunten krijg ik gewoon nachtmerrie's :lol:, et klinkt ook gewoon helemaal nergens na (imo teminste ).
    Ik ga weer even in de startpost rond neuzen :+

4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nou, dan moet jij gewoon Metallica, Iron Maiden en Black Sabbath als klassiekers nemen...

...en van de moderne bands raad ik jou My Dying Bride, Disturbed en Kamelot aan. Gewoon om van alles te proberen. ;)

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Vergeet Scar Symmetry niet !! (alleen net wat andere grunt :))

6. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Disturbed _O_

7. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Tnx, die startpost heeft wel een avondje gekost 8) Maar over dat Black Metal. Dat luister ik ook niet, weet niet hoeveel lieden er op XBW zijn die het beluisteren maar ik niet.

Precies. Metallica en Iron Maiden zeker. Black Sabbath kan ook niet missen. Led Zeppelin misschien? Disturbed is inderdaad goed om mee te beginnen, misschien wat van het oudere Linkin Park werk ook?

Shit! Scar Symmetry is ook vet alleen zijn de grunts idd wel wat anders. Maar zeker een hele toffe band :)

8. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn ook precies de bands die ik luister op het moment :thumbs:
    ik heb trouwens ooit een liedje pray for the horizon ofzo gehoord van een ''emo meisje'' op school, soooo :+ en het waren kindertjes :lol:

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
  10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Bring me the Horizon? Is beetje emocore/screamcore dacht ik... dunno, twee genres die me niet interesseren. 8)

11. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jaaaa!! dat:lol:
    toen ik zag dat het tieners waren schrok ik me echt rot dat er zo geluid uit kan komen:+

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jij bent toch ook een tiener? :+ Ik ben ook een tiener en luister genoeg 'herrie'. ;) Maar je hebt inderdaad bands als Bring me the Horizion die een vreemd extreem geluid hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=AWggPLXeOkU

[yt]AWggPLXeOkU[/yt]

:emo:

13. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel eigenlijk de lead zinger was een tiener maar door dat grunten klonk het alsof het een man van 35 was

14. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tijd om wat meuk te plaatsen:

[yt]Ab6lr2b66Ig[/yt]
    Clutch! Is natuurlijk geen metal, maar ik denk dat het wel wat liefhebbers kan krijgen hier.
    [yt]Q4M1-Y-DO3k[/yt]
    Alabama Thunderpussy! Helaas uit elkaar.
    [yt]p5vNZ1YYBWU[/yt]
    This is called DOMINATION!
    [yt]9qJjrESPwb8[/yt]
    Replica!

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    O, ja, dat zeker! Ik dacht dat je bedoelde dat degene die het aan jou liet luisteren heel jong was en er helemaal wild van werd ofzo, van die schreeuwmuziek. :+

Goedzo jongen. :thumbs:

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Luister zelf veel naar 36 CrazyFists, zanger heeft een soort van 'geitenstem' maar ik vind het bruut :)

17. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van Avenged Sevenfold? :cool:

En nogmaals bedankt Winterbase. Ben nu verslaafd aan As I Lay Dying.

18. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn grens ligt zo'n beetje bij Dimmu Borgir. Dat is een stuk melodieuzer dan de pure Norwegian Black metal zoals Mayhem oid. HOewel iets als Naglfar ook wel eens leuk is om zo nu en dan te luisteren.

Maar eigenlijk heb ik een heel kieskeurige smaak wat muziek betreft. Er zijn bijvoorbeeld tientallen bands waarvan ik denk: ja, leuk. Maar als ik dan de vocals hoor haak ik 9 van de 10 keer af. Op een of andere manier vind ik Power Metal vocals bijvoorbeeld nooit boeiend (uitzondering is Blind Guardian live).

Ik ben dus meer fan van de grunt, maar daar is het ook heel variërend. Bands al Trivium vind ik dus niks, maar bijv. Amon Amarth weer wel. Dat is de veel krachtigere, echtere grunt voor mij.

En dan moet de band nog goede melodieën hebben. Dat is namelijk een van de redenen dat ik metal luister; het is een van de weinige muziekstromen met echte melodieën vol passie.

Mijn smaak is in de jaren wel meer geshift naar folk metal.Dus ook wat meer cleane zang, maar bij voorkeur niet.

Dan nog een lijstje met favo bands en dan weet je waar je met mij aan toe bent:

• Children of Bodom
    • Amon Amarth
    • Dark Tranquillity
    • Equilibrium
    • Eluveitie
    • Ensiferum
    • Wintersun
    • Made of Hate
    • Turisas
    • Finntroll
    • Manegarm
    • Insomnium
    • Kalmah

Dus om op het punt terug te komen: Ja er zijn leden van XBW die meer luisteren dan Metallica, Iron Maiden, Disturbed etc.

19. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    A7X :D

Ik luister er niet veel naar, maar vind het zo nu en dan wel wat hebben..

20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb nergens gezegd dat er geen leden zijn die meer luisteren dan Metallica, Iron Maiden, Disturbed etc. Ik zei alleen dat ik geen black metal beluisterde maar me afvroeg hoeveel mensen dat hier WEL deden. Wel even lezen hé!

Wat mij betreft, hebben vooral de Amerikaanse metalbands mijn interesse. Lamb of God, Killswitch Engage, God Forbid, 36 Crazyfists, All That Remains etc. Van de bands die jij hierboven noemt ken ik er een aantal maar het zijn geen bands die ik dagelijks beluister ;)

Nieuwe Hatesphere is ook goed te doen:
    [yt]cIPXI5t6mVs[/yt]
    Beelden kunnen erg onsmakelijk zijn ;)

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina