Mijn grens ligt zo'n beetje bij Dimmu Borgir. Dat is een stuk melodieuzer dan de pure Norwegian Black metal zoals Mayhem oid. HOewel iets als Naglfar ook wel eens leuk is om zo nu en dan te luisteren.
Maar eigenlijk heb ik een heel kieskeurige smaak wat muziek betreft. Er zijn bijvoorbeeld tientallen bands waarvan ik denk: ja, leuk. Maar als ik dan de vocals hoor haak ik 9 van de 10 keer af. Op een of andere manier vind ik Power Metal vocals bijvoorbeeld nooit boeiend (uitzondering is Blind Guardian live).
Ik ben dus meer fan van de grunt, maar daar is het ook heel variërend. Bands al Trivium vind ik dus niks, maar bijv. Amon Amarth weer wel. Dat is de veel krachtigere, echtere grunt voor mij.
En dan moet de band nog goede melodieën hebben. Dat is namelijk een van de redenen dat ik metal luister; het is een van de weinige muziekstromen met echte melodieën vol passie.
Mijn smaak is in de jaren wel meer geshift naar folk metal.Dus ook wat meer cleane zang, maar bij voorkeur niet.
Dan nog een lijstje met favo bands en dan weet je waar je met mij aan toe bent:
- Children of Bodom
- Amon Amarth
- Dark Tranquillity
- Equilibrium
- Eluveitie
- Ensiferum
- Wintersun
- Made of Hate
- Turisas
- Finntroll
- Manegarm
- Insomnium
- Kalmah
Dus om op het punt terug te komen: Ja er zijn leden van XBW die meer luisteren dan Metallica, Iron Maiden, Disturbed etc.
Klik om te vergroten...