[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Als Glock de pits in was gedoken kwam hij er ook achter, hij gokte en verloor. Hamilton had gewoon geluk dat hij nog net op tijd er voorbij kon.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mooie race, schitterend einde en een prachtig podium! Mag Trulli wel dus jammer dat ie terug is gezet, maar Hamilton is ook prima :thumbs: Benieuwd of dat nog een langer staartje krijgt.

Button \o/

:lol:

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Die goeie oude tijd toen iedereen nog dacht dat Fisico weleens een WK kon winnen :x :'-(

Even voor de gein de laatste 12 jaar op een rijtje gezet wie de eerste race won en wie WK werd:
    1997: Coulthard won Australië, Villeneuve werd WK
    1998: Hakkinen won Australië, Hakkinen werd WK
    1999: Irvine won Australië, Hakkinen werd WK
    2000: M. Schumacher won Australië, M. Schumacher werd WK
    2001: M. Schumacher won Australië, M. Schumacher werd WK
    2002: M. Schumacher won Australië, M. Schumacher werd WK
    2003: Coulthard won Australië, M. Schumacher werd WK
    2004: M. Schumacher won Australië, M. Schumacher werd WK
    2005: Fisichella won Australië, Alonso werd WK
    2006: Alonso won Bahrein, Alonso werd WK
    2007: Raikkonen won Australië, Raikkonen werd WK
    2008: Hamilton won Australië, Hamilton werd WK

Afgaande op deze cijfers komt het 1x in de 3 seizoenen voor dat de wereld kampioen niet de openingswedstrijd wint. Als je ziet hoe dit patroon loopt (niet, wel, niet, 3x wel, niet, wel, niet, 3x wel), wordt Button dit jaar geen WK.

Dus ik zeg: FISICO KLAP D'R BOVENOP EN WIN DIE OPENINGSRACE VOLGEND JAAR!!!

4. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Button, na Kimi toch mijn nummer 1. Geweldig dat die weer eens op het podium staat, Hamilton is dan weer niet zo nice op nummer 3.

Geloof dat mn race ook niet veel punten heeft opgebracht trouwens..8)

5. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Haha al naar die bandjes van Glock gekeken dan?

Maar het was een leuke race. Jammar van Vettel en Kubica, maar laat wel zien dat het twee echte coureurs zijn die er altijd voor gaan. Waar is trouwens de voorbeschouwing en nabeschouwing (oke die was er al jaren niet meer) gebleven bij RTL. :confused:

En Fisichella die volgend jaar de openingsrace wint :+ Hij mag blij zijn als hij er volgend jaar nog bij is ben ik bang. Niet dat het een slechte coureur is, maar ik snap sowieso niet waarom hij bij Force India wil rijden.

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nee, nu gaat Fisico geen potten meer breken. Qua talent had ie het imo wel in zich, maar hij heeft het mentaal volgens mij niet zo voor elkaar. Hij kan maar moeilijk met druk omgaan. Neem dat voorbeeld van het laatste ronde incident met Raikkonen maar of toen hij in Maleisië 2005 wist dat ie schade aan z'n auto had en toen uit paniek Webber weer wilde inhalen waar het niet kon en toen beide uitvielen door een botsing. In 1999 kon ie z'n eerste wedstrijd winnen, maar hij spinde gewoon van de baan op de Nürbürgring. En hoevaak heeft ie in goede positie al niet z'n motor laten afslaan bij een pitstop? Jammer van het talent die hij was toen hij nog onbevangen binnenkwam bij Jordan in 1997..

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dat vroeg ik me ook af. Toen zette ik over naar de BBC, was het daar ook meteen afgelopen :eek: Had wel behoefte aan wat interviews

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Talent heeft hij zeker, maar talent alleen is niet genoeg. Alle coureurs, zeker in professionele sporten en eigenlijk helemaal in de F1 hebben talent. Sommige iets meer als anderen, maar talent hebben ze allemaal. Wat het af maakt is het mentale plaatje, doorzettings vermogen, e.d. Zeker in het geval van meervoudige kampioenen gaat dit op. Neem b.v. maar een Senna of Schumacher.

De kans is zeer klein dat Fisi ooit nog in een positie komt waarin hij een race zou kunnen winnen. Aan de andere kant, kijk naar Button en Barrichello. Niemand had die twee nog een kans op winst gegeven na het vorige seizoen. En nu zitten beide misschien in een potentiele kampioensschap auto.
    Nou ja, niet misschien, Barrichello wordt wereldkampioen :)

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Idd, en bij Fisichella heb ik bij heel veel momenten uit het verleden zoiets van 'zou hij dat ook gedaan hebben als ie z'n normale plaats reed?'. Hij maakt vaak rare fouten als ie op een hoge positie ligt, bij Renault was dat een podiumplaats. Nu bij Force India is dat een kans op punten en niet dat hij die vandaag gehaald zou hebben. Maar op het moment dat ie vandaag weer zijn team voorbij reed, lag ie wel op een puntenpositie. Je hebt coureurs die beter gaan rijden als ze onderdruk staan, maar hij gaat juist slechter rijden en daarom is het geen topper.

Ik had trouwens Button nog wel een kans op een overwinning gegeven (niet vandaag, had ook volgend jaar kunnen zijn), dat is nog maar een 20'er, alleen Barrichello had ik niet meer verwacht :D

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dit wordt gewoon een saai kutseizoen, omdat Barrichello alle volgende races gaat winnen. :+

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ga er niet van uit dat Brawn GP zo dominant blijft. Of de diffuser wordt binnenkort verboden of over een race of 3-4 hebben Ferrari/McLaren hem ook. Dan is hun voordeel en dan wil ik nog wel eens zien wat er van over blijft

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, hèhè, maar ik leefde mij even in de wereld van Peter. ;)

13. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik vroeg me af wat dat rare toerengeluid is op het einde ongeveer van het rechte stuk
    van 6 naar 7 hoor je iets van huuuh nuuh, het is heel raar en je hoort het alleen maar daar

Je hoorde het trouwens bij de onboard beelden

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  14. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat viel mij ook op. Meerder teams hadden dat...

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is het kers systeem dan gaat die van 18 naar 19000 toeren en dan weer terug.

16. JeePee

JeePee Guest

Het zou KERS kunnen zijn, maar KERS zorgt er niet voor dat de toeren omhoog schieten:

- KERS zorgt alleen maar voor een boost in PK's, niet in toeren
    - Tijdens het geluid reden de auto's niet op topsnelheid, dus 18.000rpm is niet mogelijk
    - Als ze van 19 naar 18.000 zouden gaan, zouden ze snelheid verliezen terwijl ze vol door stampen

Ik dacht zelf ook eerst dat het KERS was die geactiveerd en weer losgelaten werd, maar tijdens het geluid met die KERS graphic ernaast hoorde je dat rare sprongetje maar liep de batterij niet leeg... Geen idee wat het is, maar sowieso iets met KERS want alleen de Mclaren, Ferrari's en ik dacht ook de Renaults die het hadden.

17. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ook de Brawns

18. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Williams en Toyota hadden de diffusor ook, maar Brawn was toch een klapje sneller.

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Dan lijkt het mij dat Trulli zijn positie wel weer terug krijgt :)

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Race niet gezien, maar wel 150 punten gepakt met mijn f1 manager. Heb Barrichello en Button als coureurs namelijk. \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina