[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bevestigde ook alleen dat ik er een van was;)

2. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Vind dit echt een heel bruut nummer. Al moet ik toegeven dat ik in eerste instantie sceptisch was tegenover BMTH. Vooral door het feit dat veel van hun fans 15 jarige emotjes zijn die allemaal netjes in een kudde achter elkaar aan lopen.

Na deze band echter twee keer live gezien te hebben moet ik toegeven dat ze heel erg vet zijn. Ze beheersen hun instrumenten, schrijven heerlijk brute nummers en bouwen live een flink feest.

Het zal nooit een band als Terror, Born from pain of Sick of it al worden, maar vet zijn ze zeker.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  3. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Die gast kan schreeuwen als een motherfucker! Maar de muziek is echt troep..

4. Ashavan

Ashavan Guest

Ik luister wel eens Black metal en ga dan ook met een maat mee. Hij is helemaal into black metal terwijl ik dat met death heb. Maar hij klaagt ook over veel black metal bands. Te commercieel en luisterd dus alleen naar underground bands waar volgens mij bijna niemand ooit iets van hoort :p

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb laatste de nieuwe Tyrann van een collega van ZwareMetalen mogen beluisteren, wat volgens hem één van de betere bands in het black genre en dat ook die nieuwe cd met kop en schouders boven de rest uitstak. Vond er zelf echter weinig aan...
    Denk dat ik ook niet vastzit aan één of een paar genres, die ik meer vind dan een ander. Mijn favoriete bands passen in allerlei genres, en het is eigenlijk het eigen geluid en niet het genre (stom hokje) dat mij aanspreekt.
    Ben nooit zo van de doom metal, maar My Dying Bride vind ik erg vet. Dat hele nu-metal interesseert me geen drol, maar Disturbed kan er af en toe ook wel in. Net als bijvoorbeeld Nebukadnezar en Nile.

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    BMTH is overigens gewoon metalcore voorzover ik weet ;), enigste zonde is dat het een stel pubers zijn. (op graspop heb ik ze nog live gezien, hoor je zo'n gast (zanger) wall of death roepen, en dat past gewoon niet)

7. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nu het hier toch net over black metal ging: de nieuwe CD van Peste Noire is uit, getiteld 'Ballade cuntre lo Anemi francor'. Wat mij betreft is Peste Noire de beste black metal band van het moment, dus het is het zeker waard om wat obscure postorders af te struinen naar hun werk (Those Opposed, De Profundis, Northern Silence). Voor degenen die hun werk niet kennen:

Ik heb inmiddels hun hele discografie maar besteld bij Those Opposed Records en als het goed is komt de hele meuk aankomende week binnen.

Oh, en even off-topic: geniale avatar, Willem. _O_

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Pff de nieuwe Candlemass is pas een goed album zeg. Die gaat serieus hoog eindigen op mijn jaarlijst, misschien wel op nummer één. Hangt er vanaf hoe lang A-Lex van Sepultura mij nog kan vastgrijpen. Ik voorspel in ieder geval een beter metaljaar dan vorig jaar. Al een zooi vette albums uitgekomen. Moet de nieuwste Mastodon ook nog even checken.

Mijn voorlopige jaarlijst:
    Even gecopy-paste van Metalfan

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    De nieuwe van Kreator vond ik ook heel erg lekker :) Ben benieuwd wat er nog gaat uitkomen dit jaar aan moois.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Even verder met Black...

Dimmu Borgir vind ik zelf redelijk. Is meer theatrale shows met ellenlange titels. Leuk om te zien, maar om veel naar te luisteren...nah

Marduk :thumbs:
    Black Metal is niet per definitie exclusief gericht op satan/duivel, maar als je dat onderwerp zoekt dan is Marduk 1 van de weinige die zich zover er in heeft verdiept dat de teksten nog kloppen ook. In tegenstelling tot het popie jopie kijk mij interessant doen Gorgoroth en het overgrote merendeel van de huidige BM bands die gewoon te hard proberen om "black" te zijn. Alleen jammer dat die lead zanger van Marduk 9 van de 10 jaren door brengt in de gevangenis omdat ie weer eens iemand vermoord heeft. En dan krijg je een vervanger waardoor het eigenlijk toch afzwakt.

Bathory _O_
    Is en blijft een geweldige Black band. Ja...black en geen viking/folk crap wat ze tegenwoordig maken.
    [yt]prQCTBQlN20[/yt]

[yt]wO4VnM-yJuQ[/yt]

Hades Almighty kun je ook niet echt omheen
    [yt]jZl0341wbeg[/yt]

En dan was er nog band die verscheidene genres van metal maakt, maar ook duistere black-achtige shit.
    [yt]ru_OX2Yqtvs[/yt]

Zoals je ziet luister ik meer de "commerciele" black metal af en toe. Vind de unground bands niks. Te veel geschreeuw en gerag op gitaar met posers.

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt Ashavan. Heb je video's ook even in de startpost geplaatst :)

12. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens A7X hebben heel verschillende muziek:
    Vreemd:
    [yt]e8rPt4HL_l8[/yt]
    Rustig:
    [yt]1Ie9UdFxqlI[/yt]
    Hard:
    [yt]fQyxENKNGMI[/yt]

13. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]s6QWHL3Ek7w[/yt]

[yt]fTpQOZcNASw[/yt]

Oude zware shizzle :D

[yt]D2MWrvJu8zg[/yt]

[yt]uBVLYunMKbM[/yt]

[yt]k1kE2fr3zU8[/yt]

[yt]wKt3Jz-jk1A[/yt]

[yt]ibRasBCfnMs[/yt]

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    WinterBase... ik zou die acoustische Harvest video van Opeth ff veranderen voor Bleack, live @ Roundhouse. Of videoclip van Grand Conjuration.

15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    As I Lay Dying- Nothing Left

Dat drum en gitaarwerk in de eerste minuut is echt geniaal. Jammer dat ik de zang niet leuk vind.

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Die hele cd is in mijn optiek briljant, vind de zang echt tof :cool: Maarja grunts horen gewoon bij metalcore :)

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0

Simone simons kan ook nog flink headbangen in de laatste 20 seconden :+

18. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Dat is zeker van die samenwerking van Kamelot en Epica.. ik heb er zelf ook een liedje van op mijn mp3 staan genaamd Center of the Universe geniaal nummer.
    Als je van power metal houdt (Kamelot = power metal, Epica = symphonic metal) of symphonic metal kan ik zeker de volgende bands aanbevelen.

Power metal: Hammerfall (veel gitaarwerk), Rhapsody of Fire (meer episch, moet je van houden maar mijn favo band), Dragonland
    Symphonic metal: Within Temptation (Hollands glorie! :thumbs:), Sirenia en het oude werk van Nightwish

Tot slot wat Sonata Arctica om wat zieltjes te werven ;)

[yt]h2SGIzjgXzI[/yt]

Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  19. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0

Ik luister vrij veel power en symphonic metal. Vind het altijd wel mooi :+ Vooral de oude Nightwish

20. Ashavan

Ashavan Guest

Qua powermetal heb ik een band gevonden wiens album ik de laatste tijd grijs heb gedraaid

[yt]vGGTtkRw3R8[/yt]

[yt]7h2a2T9D7XQ[/yt]

Wat oude Thrash

[yt]ty_-HXzXqyY[/yt]

[yt]nkWDDPqez4o[/yt]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina