Ja bij mijn weten heeft de coalitie gewoon het recht dit te doen. Zij bezitten de meerderheid in de kamer en hebben theoretisch gezien de gehele oppositie niet nodig. Men heeft in feite het regeer akoord herschreven. Hierin heeft de oppositie zoiezo geen rol. De sociale partners ontkom je nou eenmaal niet aan in ons stelsel.
Ik vind in deze de oppositie (zowel links en rechts) ronduit irritant. Het schreeuwt onzinnige en voornamelijk onhaalbare oplossingen. En zouden er onderling net zo min uit komen. De oppositie heeft nou eenmaal de taak de zeiken. Of ze gelijk hebben of niet is een 2e.
We leven nou eenmaal in een concensusdemocratie. Waarbij een compromis zeg maar altijd het eind resultaat is.
Of het een verstandige opmerking is geweest van van Geel is een andere questie. Hijs vrij helder geweest, veel meer valt er binnen deze coalitie ook niet uit te halen.
Had ie het niet zo cru gedaan had de coalitie vermoedelijk toch ook de meeste oplossingen van de oppositie naast zich neer gelegd en dan had de oppositie net zo hard geschreeuwd.
Ik heb het debat grotendeels gevolgd en ben van mening dat de oppositie wel degelijk gehoord is. Maar de oppositie zelf komt er onderling al niet uit. En iedereen roept wat anders. Het heeft 0 zin dat allemaal nog is in overweging te nemen als je weet dat er binnen de coalitie van drie zoiezo altijd wel 1 partij is met mitsen en maren.
De actie van Wilders ga ik verder niet te veel woorden vuil aan maken : hij is een klein kind met een te grote mond. Zijn actie getuigt van niks meer dan dat ie heel hard kan schreeuwen. Maar zoals gewoonlijk niet met een functionele haalbare oplossing komt of kan komen.
kleine edit : al hadden ze dit debat niet gehad, had de oppositie net zo hard geschreeuwd. En was het debat er vermoedelijk als nog gekomen op aanvraag van de oppositie, met dezelfde uitkomst en ook dan was het niet goed geweest. In zovere is het nooit goed
Laatst bewerkt: 1 apr 2009