Okééé, hoeveelste disqualificatie/straf/protest is dit?
Hamilton -> zoveel plaatsen terug ivm versnellingsbakwissel
Glock -> Achteraan gezet na kwali ivm illegale achtervleugel
Trulli -> Achteraan gezet na kwali ivm illegale achtervleugel
Vettel -> 10 Plaatsen terug ivm ketsen met Kubica -> Wordt heroverwogen
Trulli -> 25 sec straftijd ivm inhalen onder safetycar -> Heroverwogen en 3e plaats terug gekregen
Hamilton -> geschrapt uit GP wegens liegen tegen stewards
Kovalainen -> geschrapt uit GP wegens liegen McLaren en Hamilton
Brawn GP, Williams, Toyota -> mogelijk in toekomst gedisqualificeerd wegens illegale diffusers
Red Bull, Ferrari, STR (?) -> wanneer de boven genoemde 3 teams DSQ krijgen, zal er tegen de aerodynamische onderdelen aan de spiegels waarschijnlijk wel een officieel protest worden ingediend.
Dat was de dan Australische GP.
Loopt een beetje uit de hand tegenwoordig. Daarnaast moet je je afvragen in het geval van Trulli en Hamilton er nu echt straffen nodig zijn.
Er wordt ingehaald achter de safetycar met amper 100 km per uur, vrijwel gevaarloos. Echter, wanneer al die coureurs de safetycar mogen inhalen rijden ze bijna op volle racesnelheid rond.
Er worden tegenwoordig straffen uitgedeeld op dingen die officieel niet mogen, omdat het gevaar zou kunnen opleveren. Maar dat inhaalverbod is er om te voorkomen dat coureurs tegen elkaar gaan racen. Dat was hier niet het geval. Complete bullshit dus.
Ik ben geen fan van Trulli en al helemaal niet van Hamilton, maar hier slaat de FIA echt de plank mis. De FIA wil het racen terughalen met de nieuwe regels. Maar wie durft er nu nog te racen? Vettel en Kubica deden het, maarja, dan krijgt 1 van de 2 een straf. Iedereen die iets probeert of risceert, maakt vette kans op een straf. Well done FIA.
Edit
Overigens, Hamilton krijgt wel erg veel Schumitrekjes. Hadden we vorig jaar niet de Hamilton Shuffle? Dan nu dit weer. Hamilton wil winnen, of dat nou vies is of niet, het maakt hem niet veel uit. Schumistyle dus. Vooral midden en eind jaren 90
Laatst bewerkt: 2 apr 2009