Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    mofo :+ Ik wil dat ook. 10 uurtjes in de week a 7/7,50 zoek ik nu. Als ik terug kom van me werk even een solicitatie mailen naar de bibliotheek hier.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

HAVO...:emo:
    Dan mag jij niet eens meer dan 3,82 verdienen _0/

Iemand in zijn waarde laten is de basis van respect. Wij lachen jou toch ook niet uit omdat je 'maar' HAVO doet en 'maar' 3,82 krijgt?

3. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Nou sorry hiervoor dan voor het geringe respect maar was niet echt bedoelt om iemand af te kraken omdat hij 'maar' bij carglass werkt (al werkte die al als advocaat of chirurg..). Was meer als grapje bedoelt maar komt niet echt zo over via het internet...

4. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uitzendbureau's helpen niet goed vaak hoor je er niks meer van zodra je bent ingeschreven of ze willen je in ploegendienst laten werken voor weinig geld

ik sta bij 6 verschillende uitzendbureau's ingeschreven heb 1 maand in ploegendienst gewerkt maar kon daar niet goed tegen ik hoor niks van de uitzendbureau's en als bellen is het vaak maar voor 1 of 2 dagen ze verdienen op zich wel veel als jij voor hun bij een bedrijf gaat werken

5. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan ik me zo aan ergeren. Sommige mensen denken echt dat alles in hun schoot geworpen wordt. Je moet blij zijn dat je kunt werken.

Uitzendbureaus zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Zij moeten ook geld verdienen!

Edit: en respect voor Kabuto. Waren er maar meer mensen zoals jij met zo'n werkinstelling!

Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou inderdaad! Zo iemand moet je in je bedrijf hebben, nooit te beroerd om te helpen en altijd alles van de postieve kant bekijken. :thumbs:

Bigkabuto, ik denk dat wanneer je je zo goed blijft inzetten en de wil om te werken blijft tonen, je best bij dat of een ander bedrijf zou kunnen doorontwikkelen.

Ik las dat je in de metaalbewerking hebt gezeten. Misschien een baan als leraar assistent op een technische school (mbo/hbo/..) zoeken ofzo? Ik weet niet wat daar de eisen voor zijn, maar voorzover ik het kan beoordelen zit het met je hersens en motivatie toch behoorlijk goed!
    Vaak kan je dan ook in deeltijd een cursus didactiek volgen.

Toen ik nog Industrieel Product Ontwerpen studeerde was er in de werkplaats (hout/metaal/kunstof bewerken) ook zo'n assistent. Enorm goede gozer en hij kon goed met de studenten opschieten.

//edit, maar een studie oppakken is natuurlijk nog beter voor je toekomst! Al kost dat ook veel geld..

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vandaag een brief gehad dat mijn contract niet verlengt wordt bij de Appie :emo:.

Boeit mij vrij weinig ALS ik snel weer aan een baan kan komen, vanaf 22-04 heb ik namelijk geen werk meer.

Bibliotheek bij mij in de stad heeft geen vacatures, maar ik kan wel een open sollicitatie mailen. Ik heb echter totáál geen ervaring met een sollicitatiemail schrijven. CV moet erin, dat ik 17 ben en 5vwo doe. Morgen even rustig de tijd nemen om een goede e-mail te schrijven, zal goed letten op spelling etc. Dat soort details moeten natuurlijk in orde zijn. Zullen ze denk ik extra naar kijken als ze geen openstaande vacatures hebben.

Tips zijn welkom :thumbs:.

Eventuele tips voor andere soort baantjes zijn ook welkom, ga het nog een keer bij TTF (callcenter) proberen (desnoods voor tussen twee banen in) en anders had een vriend van mij een voorstel. Ik zal nog even details navragen en dan hoop ik dat iemand ervaring heeft met dat soort werk hier O-). Gaat er vooral om dat het redelijk goed verdient (plusminus 6-7 euro per uur om met een laag aantal uren toch nog een beetje te kunnen sparen voor de vakantie).

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Zaterdag gaat de speeltuin weer open en kan ik weer aan het werk:D

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39

? O-)

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Callcenter verdient meestal wel goed, en je ontwikkelt kwaliteiten waar je in de rest van je leven profijt van heb. Al is het niet altijd even leuk.
    Tips voor je CV kan je met google vinden, er zijn enorm veel sites met tips hoe je een goede cv kan schrijven.
    Je kan ook overwegen om bij TNT te gaan werken verdient goed als je op de zaterdag werkt, verdien nu bijna 9 euro per uur. De zaterdag werkers gaan zelfs 1% salarisverhoging krijgen. En het wordt binnenkort weer zomer, dan is het helemaal een mooi baantje. Lekker buiten in de zon.

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    voornamelijk eigenlijk gewoon: 6 maanden AH daarvoor 2x in zomervakantie 2 maanden Bunnik Plants jaar daarvoor in zomervakantie tomatenplukken. Hoeft denk ik niet een super uitgebreid curriculum.

En bedankt, al is zaterdag wel een voetbaldag voor mij. Wil eigenlijk wel aangenomen worden bij TTF, dan krijg je ook nog soort van mini opleiding die ook weer op je CV kan later.

12. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Hoppa:)!

Vandaag gebeld dat ik bij administratiekantoor kan gaan werken in de zomer voor vakantie baan. Beetje vacatures maken etc. Wel echt brak als je binnen zit en het zwaar warm is! Maar in ieder geval in mijn eigen dorp dus ben ik wel zwaar blij mee! Had eerst werk in een ander dorp gekregen maar vond die afstand echt te ver voor wat ik ervoor kreeg.

13. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paar dagen geleden opgebeld door de Appie omdat ik in het verleden een sollicitatie formulier had ingevuld daar. Ik kon vandaag komen en het gesprek ging goed, ze bellen mij volgende week terug, ik hoop dat ik word aangenomen. Ze waren best positief volgens mij want ze hebben mij voor alles opgeschreven (kassa, vakkenvullen, bij de broodjes etc. staan:9) en het verdient ook goed. (4.50 per uur, niet slecht voor een 16 jarige) In ieder geval een leuke aanvulling op mijn zaterdagwerk als ik word aangenomen.

Ach het is geen intensief werk, muziekje erop en het zal vast wel te doen zijn, beter als geen werk in ieder geval. ;) Mag ik vragen wat je uurloon is?
    Moet trouwens zelf ook nog even achter vakantiewerk aan..

Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  14. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Geen idee eigenlijk;). Ben allang blij dat ik werk heb gevonden;). In dat bedrijf waar ik eerst ging werken verdiende ik 3,80 (18-jarig minimumloon). Dat vond ik de moeite niet waard om per dag 30 km voor te fietsen. Nu weet ik niet of het aan de bedrijfstak ligt hoeveel je verdient dus zou het echt niet weten;).

Anders zuidzorg, dat verdient 6, 7 euro. Maar is wel snikheet binnen werken (poetsen, strijken etc.)

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je zeker dat het snikheet is dan? Of denk je dat? Want 6-7 euro per uur is natuurlijk wel nice.:) Ik heb vorig jaar vakantiewerk gedaan bij een autobedrijf waar ik dus vrijwel alleen binnen aan het werk was, voor ik er ging werken was ik ook bang dat het er snikheet zou zijn maar dit viel heel erg mee.

16. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Ja nja binnen werken is altijd niet echt relaxt als het warm is. En Zuidzorg is vooral bij oudere mensen en daar is het meestal niet zo modern dus geen koeling systeem e.d. Maarja is pure intuïtie maar nergens op gebasseerd;).

Vind het bij mij oma ook altijd snikheet, vandaar:cool:..

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik werk nu 5 weken bij Carglass, en afgezien van de goeie sfeer bevalt het echt niet goed genoeg. Er zit zeer weinig variatie in het werk, voor mij persoonlijk word het er ook niet leuker op want ik begin mij daar overbodig en gewoon dom te voelen....ik was echt meer gewend, meer verantwoordelijkheid,meer variatie....bij mijn vorige werk.

Dan is iets als dit toch wel een flinke tegenvaller, het schoonmaak werk opzich is helemaal niet zo erg. Maar dag in dag uit, in het zelfde gebouw, elke keer weer
    autoruiten schoonmaken met een doekje en kort stofzuigen van binnen.....nee.
    Als ik nou naar andere lokaties moest gaan, DAT is eigenlijk al variatie voor mij.

Maar het is voornamelijk van maandag tot vrijdag, van 8:15 tot 17:00, wachten tot autos naar binnen worden gereden, ramen schoonmaken..op krukje zitten om te wachten (of bezem pakken om voor de zoveelste keer te vegen....zodat ik in elk geval iets te doen heb...) daarna stofzuiger pakken en de auto-interieurs lichtjes schoonzuigen....

Ik ben daar aangenomen als schoonmaker, ik weet het..maar pas nadat je het geprobeerd hebt, weet je echt wat het nou precies inhoud. Ik ben hoe dan ook gewoon rustig aan het kijken op sites van uitzendbureau's, reageren op vacatures..etc...
    schoonmaakwerk opzich is geen ramp (tot ik kan gaan leren waarschijnlijk) maar gewoon 7 uur per dag de hele tijd daar zitten......nee. Ik ga dus met best wat tegenzin naar werk en dat vind ik jammer. Maar vooral het gevoel dat je je overbodig en
    dom voelt....das echt shit. En dat wil ik niet.

Plus dat er een vent rondloopt, een monteur....die eigenlijk al vanaf het begin volgens mij denkt dat ik ben aangenomen om fucking koffie te halen voor hun de hele dag. Er was mij verteld door het uitzendbureau dat het voornamelijk schoonmaken was van autoruiten..etc..en soms ze naar binnen/buiten rijden...en zo nu en dan koffie voor de monteurs zetten.

Zeker wel 3 of 4x per dag zet ik dat voor hun....en hem mankeert echt niks aan zijn handen. Vent staat vaak genoeg te roken buiten en te relaxen, en als ik dan gewoon even aan het relaxen ben en op een krukje zit (nadat ik alle autos klaar heb) komt ie naar me toe (zoals gisteren) en zegt ie 'Heb jij inkt aan je kont? ' nou begrijp ik niet volledig wtf die lul ermee bedoelt..maar hij zal wel bedoelen 'Zit je alweer met je reet op die stoel' en daarna gelijk vroeg ie 'kun je even koffie voor ons zetten' ..........

Net als vorige week, had ik om iets van 11:30 koffie voor hun allemaal gezet...toen eenkorte pauze..even een paar autos schoongemaakt en toen bij de automaat even wat te drinken voor mijzelf gehaald. Liep ik de werkplaats weer op en ja hoor...weer jan lul..'ik denk dat iedereen wel wat koffie lust ' waarop ik zei dat ik genoeg te doen had...en dan rtoch nog zeggen ' maar kun je even koffie voor ons maken dan? ' fuck off man.

Misschien mijn eigen schuld...velen vindnen mij veel te goedaardig, een veel te grote goedzak, als sommige lui dat zien..tja, dan maken ze er maar wat graag misbruik van. Echter gisteren zei ik gewoon dat ik niet de hele dag koffie ga zetten, dat ik er nogal moe van begin te worden. Waarop hij zei dat het wel bij mijn taken hoorde, dat ik daarvoor was aangenomen...en dat ik dat maar aan de chef moest vragen. En hij dit 'een beetje jammer vond' joh....donder op. Trieste lui.

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wat je bedoelt, ik heb zelf ook veel in autobedrijfen/schadebedrijven gewerkt (werk nog steeds in een schadebedrijf trouwens) en in het begin ben je gewoon vaak de pineut, je moet vaak koffie halen, krijgt grapjes naar je hoofd geslingered die je niet begrijpt (Bij mij gebeurde dat vaak in het Twents :9). Het is vrij moeilijk om van de status als 'groentje' af te komen, je moet gewoon even doorbijten, hard werken en niet gaan zeuren. De meeste monteurs zijn namelijk heel harde werkers en zij denken waarschijnlijk dat jij de hele dag op een krukje zit. En als je niks te doen hebt is het toch niet zo erg om een paar keer per dag koffie te halen (3 of 4 keer per dag valt nog mee). Als je druk bent met een auto is het natuurlijk een ander verhaal, dit kun je dan ook wel zeggen en dit zullen ze dan ook wel begrijpen.
    Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, als je wat langer blijft werken bij Carglass en gewoon jezelf blijft dan zullen ze je vanzelf gaan respecteren.
    (Monteurs zijn vaak lompe boeren, die alleen respect hebben voor harde werkers en niet voor mensen met gladde praatjes)

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het is voornamelijk één gast die dit doet hoor, de rest niet. Een paar zijn inderdaad lomp en een paar niet. Het is hard werken ja, maar de hele dag ramen schoonmaken is net zo goed hard werken....en ik zie de hele tijd wat ze precies doen. Heel erg zwaar en moeilijk is dat werk echt niet, dat kan iedereen zien. En zoals ik al zei..maar wat vaak staan hun gewoon te relaxen, en te roken en ben ik gewoon volop bezig. Ik blijf bezig. Niemand denkt daar dat ik de hele dag op een kruk zit...ze zien mij bezig zodra de autos eraan komen. Het is gewoon die ene gast die denkt heel veel te zijn...terwijl ie er nog maar een jaar of iets langer werkt.

Ook een week geleden had een monteur (die via het uitzendbureau er is gekomen) mot met twee gasten daar...omdat de hele dag een radiokanaal aanstond waar ze alleen maar palingpop rommel draaien, en vrolijker word je daar echt niet van. Hoe dat ging , was allemaal behoorlijk kinderachtig gewoon....ik had er weinig moeite mee, want ik negeer die muziek gewoon...maar hij kon er niet tegen.

Verder valt het qua grappen vreselijk mee, dat heb ik allemaal niet. Maar zelfs zonder dit zou het niet je van het zijn, mensen zeggen dat het lastig is om werk te vinden tegenwoordig en dat het geen zin heeft om naar andere baantjes te zoeken. Ik zie dat zelf eerst wel, ik ga het gewoon proberen...gewoon kijken of er andere dingen worden aangeboden, waarom niet?

En volgende week uiteraard gewoon weer erheen, en ongetwijfeld zal hij weer gaan zeuren om koffie, hij als enige..wat meneer zelf is te lui. Vaak genoeg gebeurd dat die kneus gewoon wat stond rond te hangen, niks deed..en dat toch mij weer vragen om koffie, anders haal je zelf een keer lekker even! Ben er nu ook gewoon klaar mee...hij gaat nu een andere kant van mij zien als ie weer gaat fucken, simple as that.

20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk goed na wat je doet.. je moet ook even kijken of andere mensen hem graag mogen, want anders zou je nog wel eens problemen kunnen krijgen als je mot met hem maakt. Hoe is de sfeer verder dan? Haalt hij ook wel eens koffie voor jou bijvoorbeeld?

Deel Deze Pagina