Ik ben niet van plan mot met hem te maken, ik vertik het alleen om als slaafje voor hem elke keer koffie te halen. Wat ik dus bedoelde met dat ie een andere kant van mij gaat zien is....dat ik dus niet meer als een braaf 'jochie' (van 26,lol) alles ga doen wat hij vraagt...dus als ie weer gaat zeuren, dan zeg ik gewoon 'mankeert er wat aan je handen ofzo' of iets dergelijks. Of ik loop gewoon weg en zeg niks, ...het zal er misschien voor zorgen dat hij geirritteerd raakt, nou jammer dan, hij is niet mijn baas ofzo hoor, hij is helemaal niks van mij, kom nou zeg. Daar maak ik verder ook helemaal geen vijanden mee, er is daar zelfs een man die er al heeeeeel wat jaren werkt, die in de pauze tegen mij zei dat ik gewoon koffie moest halen wanneer ik dat zelf wilde...en als die gozer dan bleef zeuren, dat ik 'fuck off, haal zelf je koffie' . Dus tja....
eentonigheid zit op allerlei niveau's, ik ben zelf nu ongeveer 3 jaar werkzaam en mijn huidige baan is zeer eentonig geworden. Ik werk er sinds januari en heb sinds deze maand een vast contract gekregen. Kei fijn en mooi in deze tijden maar ik weet nu al dat ik dit niet langer dan een jaar ga doen. Sowieso is de functie niet uitdagend genoeg en betaald het niet goed waar ik voor gestudeerd heb. Gelukkig heb ik het getroffen verder met mijn collega's, werktijden, locatie en de baas is ook relaxed. Deze punten wegen op het moment zwaarder dan de werkzaamheden. @bigkabuto: ik begrijp je situatie en je mag best opkomen voor je situatie vind ik, op een nette manier natuurlijk. Is bij de post geen positie vrij bij jou in de buurt, hier bij ons zoeken ze het hele jaar door mensen. Ik weet niet of je veel uur wilt maken aangezien ze bij de post nooit 40uur geven, meestal 25-30uur. Of als courier, lekker beetje rond rijden en pakjes afleveren/ophalen. Ik vind zelf als je met tegenzin naar je werk gaat en daar ook geen verbetering, of vooruitgang in iets beters ziet, dat je dan op zoek moet gaan naar iets anders. Mits de situatie dat toelaat.
Dat zou mij helemaal niet verkeerd lijken, maar volgens mij zoeken ze niemand hier. Ik eind februari nog gekeken op de site van de TNT geloof ik, en er stonden geen vacatures. Ook niks op vacatures op internet. En het zou mij ook verbazen als zij niet een bepaalde opleiding vragen....ik heb namelijk helaas niet veel. IVBO, en that's it.....maar ik ga er wel achteraan, you never know. Sowieso ga ik me denk ik bij veel uitzendbureaus hier in Groningen inschrijven.
Er staan nooit vacatures bij TNT. Als je geinteresseert ben in postbode moet je gewoon via de site een sollicitatie versturen, weet zeker dat ze je binnen een paar dagen antwoorden. Je heb er geen opleiding voor nodig, en het is zeer afwisselend werk. Je begint met post sorteren, en dan rond het middaguur mag je je post gaan bezorgen. Lekker in de buitenlucht(zeker in de zomer). Vaak loop je ook afwisselend verschillende wijken. Dus als je van afwisseling houd moet je zeker bij TNT proberen.
Dat klinkt zeer goed, maar ik ga niet gelijk mezelf te blij maken, ik wacht het gewoon rustig af. Ik zal morgen gelijk ermee beginnen. Klinkt in elk geval goed, en afwisseling is altijd goed vind ik. Thanks.
beste is zelfs gewoon even binnen wandelen bij de vestiging zelf, heb ik toen ook gedaan. Tegenwoordig wordt veel via randstad gedaan, maar dan verdien je wel minder. Zorg dat je iig een contract krijgt als zaterdag postbode of als gewoon postbode, want het bezorger contract is zeer slecht. ze vragen volgens mij niet echt naar je opleiding, ik heel wat types voorbij zien komen waar ik zo'n mijn twijfels bij had. succes ermee iig! Pakketdienst is ook erg leuk om te doen vond ik dan.
Dat is ook een optie uiteraard. Zelf had ik een formulier ingevuld op de site van TNT en de volgende dag kreeg ik een belletje voor een gesprek. En van wat ik hoor zijn ze overal wel opzoek naar mensen. En vind het persoonlijk de ideale baan. Ik ben namelijk snel verveeld, en zoals ik zei begin je met sorteren, na een aantal uur begint dat redelijk saai te worden maar dan is het ook meestal tijd om naar buiten te gaan. Perfect voor mij.
Oke laat ik het maar hier pleuren, vage zooi. Ik moest vanochtend zoals gebruikelijk werken van 8.00 tot 13.00 bij de plaatselijke Dirk van den Broek. Was lekker aan het werk vanochtend toen een gast tegen mij zei: "Je moet even naar die en die gaan want ze hebben mensen tekort op versafdeling". Ik heb dat al vaker moeten doen en mijn zus ook maar in principe ben ik daar niet voor aangenomen, het zijn twee aparte vacatures. Dus met een gemengd gevoel liep ik naar die baas toe waarna het volgende gebeurde. Hij: "Ja, jouw zocht ik loop maar even mee naar de versafdeling" Ik: "Oke, moet ik daar gaan werken dan, want dat wil ik dus niet" Hij: "Waarom niet dan?" Ik: "Ja, daar ben ik niet voor aangenomen. Ik werk in de winkel en niet op de versafdeling. Dat hun mensen tekort hebben is niet mijn probleem". Hij: -- Stil en kijk voorruit--- Dus opeens kijkt ie me aan houdt zijn gezich vlak voordat van mij en zegt: Hij: "Dus, ik vraag je dit en je wilt het niet doen?" Ik: "Uh.. nee ik wil gewoon lekker in de winkel werken" Hij: "OKEE, FLIKKER DAN MAAR EEN EIND OP. WIE DENK JE WEL NIET DAT JE BENT, MAFKEES!" Ik stond echt versteld. Al drie jaar lang doe ik daar eigenlijk alles wat me wordt opgedragen en nu kom ik voor mezelf op omdat ik niet op die afdeling wil werken omdat het niet mijn baan is en ik wordt gewoon naar huis gestuurd. Het is werkweigering dat weet ik maar ik heb drie jaar geleden gesolliciteerd voor de functie winkelmedewerker en niet voor de functie versmedewerker. Enfin, ik ben dus naar huis gegaan maar moet straks sowieso terug omdat ik wat in mijn kluisje heb laten liggen. Ben benieuwd of ie me dan ziet en er wat van zegt of niet. Ik heb ook totaal geen idee of ik nu volgende week zaterdag gewoon weer mag werken of dat ik nu na drie jaar te hebben gewerkt om deze woordenwisseling wordt ontslagen en anders werk kan gaan zoeken. Best heel triest dit...
Als je em ziet zou ik zeggen "Ey henk, nog even over gister.. ik vind niet dat je zo tegen je personeel kan praten.. Ik weet ook niet wat er nu de bedoeling is, maar ik wil graag mijn werk voortzetten als winkelmedewerker"
dit is miscchien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een versmedewerker en een winkelmedewerker? Je werkt toch in beide gevallen in dezelfde supermarkt?
Vers is vrij specifiek.. Ik weet niet welke vers hij bedoelt, of het groente is of vleeswaren e.d. maar daar komt nog best wat bij kijken.. Als je normaal gewoon bij kruidenierswaren staat, en dan naar vers moet, is vrij vervelend.. Al is werken in een supermarkt sowieso verschrikkelijk werk.. Ben blij dat ik daar vanaf ben
ik vondt het werken op de vers afdeling altijd veel chiller. hoefde je nouwelijks wat te doen, en alles wat je moest vullen lag redelijk veel bij elkaar en hoefde je dus niet zoveel te lopen
Heb zo ongeveer wat Artii zei gedaan. Ben er naar toe gegaan excuus aangeboden voor mijn gedrag Mag nu gewoon blijven werken daar, hij vond het goed dat ik mijn excuus kwam aanbieden etc. In deze tijd ben ik liever niet mijn baantje kwijt. Toch nog goed gekomen allemaal. Dit had ik niet verwacht toen ik vanochtend opstond
Ik zou hetzelfde gereageerd hebben als je 'baas'. Je werkt immers in een supermarkt en of je dan de chips moet vullen of nou een uur of twee moet helpen op het vers, who cares? Het is een geheel en het kan nou eenmaal gebeuren dat de ene afdeling even een tekort heeft. Als de winkelafdeling het kan hebben om een medewerker af te geven aan het vers lijkt het me heel redelijk om dat gewoon te doen. Ik moet zelf ook wel eens achter de kassa en heb ook een aantal keer op het vers moeten helpen. Niet de hele dag, maar wel een uur of twee. Ik snap je probleem in ieder geval niet. Snap dat je liever in de winkel werkt maar af en toe op het vers is toch niet zo erg ..
Lees je arbeidscontract er even op na. Ik meen me te herinneren dat daar staat dat je ook op de andere afdelingen ingezet mag en kan worden! Ik vind wel dat jouw baas erg hard reageert, als die letterlijk die woorden heeft gebruikt. Als die letterlijk heeft gezegd dat je op moet flikkeren vind ik dat niet kunnen en zou ik daar zeker melding van maken bij het bestuur. Ik vind het daarnaast ook raar dat die je niet eerst een waarschuwing geeft, zoals dat ook hoort. Wanneer je niet naar behoren functioneert dient er altijd eerst een officiƫle waarschuwing aan vooraf te gaan. Succes
Ja dat vond ik ook wel vreemd. Maar goed, het is goed afgelopen. Ik weet dat ik fout ben geweest aangezien ik werk heb geweigerd. maar goed weer wat geleerd zullen we maar zeggen
Zwaar belachelijk dat die vent zo tegen je praat hoor, hij noemde je ook mafkees, terwijl jij rustig bleef? Fijne manier om met mensen om te gaan..poeh poeh.
Volgens mij is dit geen geldige reden om iemand te ontslaan. Ik neem aan dat je niet zwart werkt? Je kan het in ieder geval aanvechten bij de rechter of dreigen dat je het gaat doen. En is hij de eindverantwoordelijke of gewoon een soort opzichter? Anders kun je altijd nog naar de "hoge" baas gaan om er met hem over te praten. Is bij mij op het werk ook al eens gebeurd.