[nieuws] Drager corrupt-shirt alsnog gedaagd

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 4 apr 2009.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Een man uit Tilburg moet alsnog voor de rechter verschijnen omdat hij twee jaar geleden een T-shirt droeg dat beledigend zou zijn voor de politie.

Op het shirt stond het politielogo en het woord 'currupt'. De man kreeg een boete, maar hij weigerde die te betalen. Justitie dreigde met een rechtzaak, maar de zitting werd uitgesteld na een aangekondigde protestactie. Het blad Revu had iedereen opgeroepen met zo'n T-shirt naar de zitting te komen.

De man (30) hoorde gisteren dat hij nu alsnog wordt gedagvaard. Justitie denkt sterk te staan door uitspraken van rechters in vergelijkbare zaken.

Bron: NOS Teletekst

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Misschien een tikkie overdreven, een eigen thread voor dit bericht, maar goed.

8) Hoe belachelijk is dit?! En welke sneue agent met ongelooflijk lange tenen heeft hem toen die boete gegeven? Echt triest dat dit het haalt tot in de rechtzaal. Zonde van iedereen z'n tijd en geld.

=(

3. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Hoezo geen recht op vrijheid van meningsuiting, zelfs al is het beledigend voor de politie.

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Soms schieten die politie lui echt te ver door.
    Want in een land zoals dit is zoiets gewoon onzin.
    Kan me mischien nog wel voorstellen dat de agent het niet grappig vond.. maar kom op man.

Laatst las ik ook op een ander forum dat een motorrijder een wheely maakte met 100 km/h op een weg waar je 80 mag.
    En er werd direct beslag gelegd op zijn motor en rijbewijs. :{
    Ik bedoel what the hell? Iemand die stomdronken achter het stuur zit komt er nog beter vanaf.

Dat zijn van die dingen dat ik soms echt denk er word gemeten met 2 maten.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    WTF 8). Een wheely maken met 100 km/u is een gevaar voor jezelf en weggebruikers. Wordt dan lekker stuntman ofzo, ik zou die gozer 2 jaar rijontzegging geven. Wat een idioot.

En over dat t-shirt, tja, beetje lullig ja.

6. Sherman

Sherman Guest

Iemand vervolgen omdat hij een tshirt draagt...:{

En laatst hoorde ik ergens dat ze een verkrachter moesten laten gaan omdat er een fout was gemaakt in de procedure ofzo. =(

Bovendien, hoe kun je een T-shirt opvatten als een mening of uitspraak van een persoon? Een T-shirt is een kledingstuk, geen uithangbord voor meningen of uitingen daarvan. Dan kun je iemand daar toch ook niet voor vervolgen.

7. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Inderdaad. Trouwens ook appels met peren vergelijk dit.

Dit slaat ook echt totaal nergens op. Laat hem lekker dat shirt dragen. Het is niet zo dat hij een politiebureau binnen kwam met "Brigadier Henk de Vries uit Maastricht is een eikel" op zijn shirt.

Beetje dezelfde nonsens zoals dit:
    Groningen en Tilburg, dus het is wel te verklaren :+

8. Sherman

Sherman Guest

Dan kan je het Ministerie van VROM dus aanklagen omdat ze je beledigen met: 'Verschrikkelijke Rokende Ontheemde Mongool' . :{

9. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, meen je niet.
    Mensen kunnen overdrijven hoor.
    Die shirts kun je ook overal bestellen toch..? Niet dat hij hem speciaal heeft laten maken ofzo. Tering !

10. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Tilburg :+ daar is niks mis mee maar wel met de agenten.

Maar om een rechtzaak te maken voor een t-shirt gaat wel heel erg ver.

11. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad wel erg lullig!

Maar wat ik me afvroeg: Mag je tegen een agent(e) zeggen van ik vind jouw een SCHELDWOORD? In mijn ogen is het gewoon een mening.

12. GomoRra

GomoRra Guest

Die gast heeft dat shirt toch gekocht? Als hij nou de maker was dan zou ik er anders tegenaan kijken. Maar dan nog is het kansloos...
    Linkse politie ga is boeven vangen!

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Welke idioot heeft er nou ACAB als tatoeage 8)

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Iemand die 8 cola en 8 bier op een avond drinkt?

15. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  16. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Aanpakken die gasten, als iedereen met zo een shirt loopt is het hek van de dam. Respect tonen voor gezag, anders heb je een probleem zo moet het zijn. Hij komt er waarschijnlijk vanaf met een boete, in Thailand had ie 3 jaar in een cel allerlei ziektes op mogen lopen. Zo een shirt wordt bovendien alleen maar gedragen om te provoceren, niet omdat het mooi is. Hij wilde stoer overkomen, komt hem duur te staan :)
    Als je 16 bent snap ik het nog, beetje puberen enzo. Maar een 30 jarige met zo een kinderachtig provocerend shirt, grow up, wat een kind.

Laatst bewerkt: 4 apr 2009
  17. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    All hail Mao.

|:-

Sommigen dragen zoiets vanwege de komische factor weet je? Niet om te provoceren.

18. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    echt gewoon te dom

en ACAB ik ken iemand die dat als vest had die kreeg een waarschuwing

ik heb btw ook een ACAB pet wat is daar toch weer mis mee,

echt gewoon dat shirt laat em toch gewoon doen niet zo zeuren. ( dit is misschien een goede redne om die pet op te gaan zetten)

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik word hier zo moe van he. Al die regeltjes en kneuterig gedoe, ik word er gek van.
    Als iemand wil roken in een kroeg, laat hem dat doen!
    Als iemand een mening heeft over de politie, laat hem die hebben.
    Tegenwoordig moet je overal vergunningen voor hebben, mensen worden dom gehouden.
    Echt, ik wil in zo'n land niet wonen in de toekomst.

pure frustratie deze post :+

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wat was je originele reden om zo'n pet te dragen dan? Ik vind dat toch wel achterlijk. Snap die dat de coppers hier boetes om geven, maar waarom mensen zulke dingen dragen is mij ook een vraag. Humoristisch vind ik het allerminst.

Deel Deze Pagina