[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik twijfelde aan mezelf of ik het nu zag onweren daar ja of nee. Maar na die eerste hard inslag waarbij ook even het tv signaal wegviel wist ik beter :p Het is gewoon 1 complete zooi daarzo. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Zal mij benieuwen of de race nog doorgaat ja of nee. Ik heb er zelf niet echt veel vertrouwen meer in :)

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik denk niet dat ze nog starten! Er ligt veel te veel water op de baan en het is ontzettend donker geworden waardoor ze weinig meer zien. Wat gebeurt er dan trouwens met de uitslag van de race?

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Is net gezegd he! ;)

Is minder dan 75% van de race gereden, dan worden halve punten toebedeeld naar de huidige uitslag. Degene die nu op 1 staat dus maar 5 punten.
    Is er 75% of meer van de race gereden, dan worden de punten zoals altijd toebedeeld, naar de huidige uitslag!

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Zit BBC te kijken, en Coulthard was aan het ouwehoeren en die versta je soms echt niet!8)

Maar mooi, dan weet ik dat ook:) Bedankt;)

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, oké. Ik kijk RTL ja.

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    En het is voorbij! Button, Heidfeld en Glock op het podium!

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    mooi podium weer. Het is natuurlijk jammer dat een race zo moet eindigen, maar zondermeer terecht gestopt. Veiligheid voor alles.
    Heidfeld gewoon met 1 stop op het podium, erg cool.
    En voor wagens die tot op vandaag nog niet in de regen hebben gereden deden beide Brawns het toch best goed.

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vind het eigenlijk best nep allemaal zo. Nu zijn niet alle tactieken tot uiting gekomen, neem de 12e plaats van Alonso maar als voorbeeld. En ik moet nog zien of Heidfeld genoeg brandstof bij zich had.

Maar goed Fisico haalde ooit ook zo zijn eerste overwinning, hoewel ik daar ook zo'n nep gevoel bij had..

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een geweldige race weer. Jammer dat het zo moest eindige maar het was niet anders helaas.

10. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja ze konden ook niet doorrijden. Daar was het veel te nat voor en de televisiezenders konden het niet uitzenden...

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Erg jammer dit. Heeft er grotendeels mee te maken dat de race naar een later tijdstip is verschoven. Maar veiligheid voor alles, dus heel erg begrijpelijk!! Maargoed, Button gewoon echt weer geweldig! _O_ Button had een slechte start, maar bleef in de buurt van Rosberg en Trulli zitten. Langer doorrijden en flink stampen en voila, er voorbij! Super gedaan. De snelheid van Button in de regen was echt super en dat voor een auto die nog geen spatje water had gezien zeg. Hij had gewoon de ruimte om die extra pitstop te maken en alsnog aan de leiding te blijven. Echt super gedaan van Button en BrawnGP! Button de terechte winnaar! Alonso had trouwens een lekkere start zeg! Maar hij was te zwaar om voorin mee te kunnen blijven doen. Heikki weer in de eerste ronde eruit en Raikkonen ook weer uitgevallen, weer gezeik met KERS. Was tevens een verkeerde gok met Raikkonen en de regenbanden. Glock en Heidfeld hebben ook allebei een top race gereden zeg! Vooral Heidfeld. Erg leuk! Mooi podium. Hamilton en Webber hadden trouwens mooie gevechten zeg! Ferrari weer nul punten, McLaren slechts 1 puntje. Maar heb nog liever van dit soort ''halve'' races dan de optochten van afgelopen jaren. Gewoon weer een spektakel! Trouwens mooi om te zien dat Webber gelijk optreed en gelijk aan de slag gaat in dit soort situaties! Ook super mooi om te zien dat je Ross Brawn opeens met zo'n bandenwagen op de grid ziet lopen! :lol: Wel balen van Glock zeg, die dacht 2e te zijn, maar is dus 3e!

De officiële uitslag:

1 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 31 Winner 1 5pnt
    2 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 31 +22.7 secs 10 4pnt
    3 10 Timo Glock Toyota 31 +23.5 secs 3 3pnt
    4 9 Jarno Trulli Toyota 31 +46.1 secs 2 2.5pnt
    5 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 31 +47.3 secs 8 2pnt
    6 14 Mark Webber RBR-Renault 31 +52.3 secs 5 1.5pnt
    7 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 31 +60.7 secs 12 1pnt
    8 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 31 +71.5 secs 4 .5pnt

Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  12. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Erg jammer dat de race zo is afgelopen. Wel terechte beslissing om stil te leggen. Maar zo zie je weer een nadeel van het racen later op de dag.

Kimi was wel de snelste...met aankleden:lol:

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Met Magnum ijsje en een blikje Cola!

Zo dan!!! Ziet het nog wel ooit eens gebeuren dat Hamilton weg gaat bij McLaren. Hamilton's imago heeft door dit hele gezeik met McLaren een flinke deuk opgelopen, maarja, zelf is hij ook schuldig.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hamilton gaat echt niet zomaar weg hoor... niet als het om imago o.i.d. gaat. Kijk, als hij nu overhoop ligt met McLaren / de hoge piefen daar, dan kan ik het me voorstellen. Maar anders zie ik het in ieder geval niet zo snel gebeuren. :+

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja, Hamilton kan zelf ook nadenken. Ik vind dan ook dat zijn imago door hemzelf is beschadigd, niet zozeer doordat in Australië opzich maar meer omdat dit al het zoveelste GHI'tje is.

Raikkonen reed trouwens wel erg lang achter Alonso aan als je zag hoe snel Webber er even later voorbij ging.

16. JeePee

JeePee Guest

Raikkonen was zwaarder en ik denk ook dat op het moment dat Kimi langs Alonso ging, Alonso's banden hun beste tijd gehad hadden, waardoor Kimi en Webber er binnen een paar rondes voorbij waren. Webber haakte daarna ook weer aan bij Raikkonen dus die Reb Bull had sowieso meer snelheid.

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja dat is waar. Het zit hem dus niet alleen in die diffusers van die 3 teams, want RBR heeft niets. McLaren en Ferrari hebben nog zat werk te verrichten en eigenlijk zijn, afgezien van de diffuserteams, Vettel en Kubica de grootste concurrenten maar die staan ook nog op nul. Ze komen dus vooralsnog wel goed weg, want ik heb het gevoel dat die diffusers afgekeurd gaan worden. Het is al vaak zat voorgekomen dat iets eerst wel wordt goedgekeurd, dan volgt protest en dan wordt het opeens toch afgekeurd.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Kom net thuis. Flinke regen. De een gaat naar binnen voor full wets, de ander juist voor intermediates. Niet veel later is wedstrijd stilgelegd vanwege de regen. Benieuwd of het nog verder gaat.
    En ja, heb hem helaas niet live kunnen zien.

Edit:
    Dat was het. Weinig rondes gezien. Volgende race hoop ik wel weer volledig te kunnen zien. :)

19. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er weinig meer aan toe te voegen. :) Was een leuke race, maar inderdaad jammer dat het moest worden afgelast.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu even Indy Car kijken. Gaat RTL dit het hele seizoen uitzenden?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina