[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Speciaal voor jou Fiasco een lijst met antwoorden:

* Het dagboek, de ring van, het medaillon, de beker van Huffelpuf, de diadeem van Rowena Ravenklauw, Nagini en Harry zelf zijn de zeven Horcruxes/Gruzielementen die Voldemort heeft gemaakt.
    * R.A.B./R.A.Z. is niemand meer en niemand minder dan Regulus Arcturus Black/Regulus Arcturus Zwarts.
    * Sneep/Snape wás betrouwbaar!
    * The Deathly Hallows/De Relieken van de Dood zijn The Elder Wand/de Zegevlier, The Resurrection Stone/de Steen van Wederkeer en The Invisibility Cloak/de Onzichtbaarheidsmantel.
    * Zweinstein ging terug open
    * Harry gaat slechts op het einde even terug naar Zweinstein
    * Amycus Carrow/Amycus Kragge is de nieuwe leraar DADA/VTZK
    * Charity Burbage/Clothilde Bingel was de oorspronkelijke lerares Dreuzelkunde
    * Alecto Carrow/Alecto Kragge is de nieuwe leraar Dreuzelkunde
    * Lucius Malfoy/Lucius Malfidus komt vrij uit Azkaban, net als andere Dooddoeners/Death Eaters
    * Harry gaat dood, maar keert eruit terug en kan Voldemort vermoorden.
    * Lily moest niet sterven omdat Sneep/Snape dat vroeg aan Voldemort
    * Het plannetje Sneep/Perkamentus was wel degenlijk een plan
    * Perkamentus had op het moment dat James en Lily stieven de Onzichtbaarheidsmantel bij zich omdat hij die wou onderzoeken (met de Relieken van de Dood in z'n achterhoofd natuurlijk).
    * Viktor Krum(l) werd uitgenodigd op het trouwfeest van Fleur en Bill
    * Remus en Tonks trouwen, krijg een baby, maar sterven op het einde
    * Harry en Ginny blijven een koppel en krijgen drie kinderen; Albus Severus, Lily Luna en James Sirius
    * Hermelien en Ron worden een koppel en krijgen later twee kinderen, Rose en Hugo genaamd.
    * Harry en Ron gaan werken op de Schouwersafdelingen in het Ministerie. Harry wordt na enkele jaren ook het hoofd van het Departement. (Ron gaat eerst ook nog bij z'n broer George in de winkel werken en later wordt hij ook Schouwer, net als Harry)
    * George zet de Tovertweelingstopfopshop verder samen met zijn vrouw en krijgt in het begin ook nog hulp van Ron.
    * George trouwt met Angelina. Samen krijgen ze twee kinderen; Fred en Roxane
    * Hermelien gaat ook werken op het Ministerie. Ze strijdt onder andere voor de rechten van minder gewaardeerde wezens als huiselven op het Department for the Regulation and Control of Magical Creatures. Later gaat ze op het Deptartement of Magical Law Enforcement werken, waar ze als enige doel heeft de rechten die 'pro-volbloed' zijn, tegen te gaan en aan te passen.
    * Bill en Fleur krijgen ook kinderen, waarvan het oudste Victoire heet, die eigenlijk een beetje verliefd is op Teddy (het zoontje van Tonks en Lupin). Victoire d'r broertjes: Dominique en Louis.
    * Ron, Hermelien en Harry zorgen ervoor dat het Ministery een nieuwe plek wordt, een echte goede plek.
    * De geschiedenis van het trio is ook terug te vinden op Chocokikkerplaatjes
    * Neville Longbottom/Marcel Lubbermans trouwt met Hannah Abbot/Hannah Abedil.
    * Hannah Abbot/Hannah Abedil houdt voortaan de Lekke Ketel/Leaky Cauldron open
    * Neville/Marcel is leraar op Zweinstein in het vak (je raadt het vast) Kruidenkunde
    * Luna Lovegood/Loena Leeflang wordt een belangrijke bioloog in de geschiedenis van Toverkunst.
    * Luna trouwt met Rolf Scamander en krijgt twee kinderen; Lysander en Lorcan
    * De ouders van Marcel blijven voor altijd in het St. Holisto
    * Zweinstein heeft een nieuw schoolhoofd, een nieuwe leraar VTZK/DADA en de vloek die op de baan rustte, bestaat niet langer.
    * Ginny Weasley/Ginny Wemel speelt een tijdje bij het professionele team Holyhead Harpies, maar stopt daarmee om haar kinderen op te voeden. Later gaat ze schrijven bij de Ochtendprofeet (als commentator bij Zwerkbalwedstrijden)
    * Umbridge/Omber kwam terug in het boek en werd later bestraft voor de feiten die ze pleegde.
    * Percy is nu een hoge pief op het Ministery, hij werkt onder Kingsley
    * Percy trouwt met ene Audrey, samen krijgen ze twee kinderen; Molly en Lucy
    * Charlie Wemel/Weasley blijft voor altijd alleen en krijgt dus ook geen kinderen
    * Teddy Lupin (het kindje van Tonks en Lupin) groeide op bij z'n oma Andromeda Black/Zwarts
    * Firenze is opnieuw aanvaardt in de groep Centaurs in het Verboden Bos
    * Winky de huiself werkt nog steeds in de keukens van Zweinstein
    * Mr. Weasley/Mr. Wemel kan de motorfiets van Sirius herstellen en die wordt natuurlijk Harry's eigendom
    * Albus Perkamentus is homosexueel (Klik!)
    * Het grote geheim rond tante Petunia is uiteindelijk ook opgeheldert. Petunia wilde heel graag heks zijn, maar werd niet toegelaten op Zweinstein.
    * Hagrid krijgt geen kinderen en ook geen vrouw
    * Sneep/Snape heeft een zilveren Hinde/a Silver Doe als Patronus
    * James en Lily zetten zich na hun schoolcarrière op Hogwarts/Zweinstein volledig in voor de Orde, waardoor ze werkloos waren
    * Kingsley Schaklebolt/Romeo Wolkenveldt wordt de nieuwe Minister of Magic
    * Draco Malfoy/Malfidus trouwt met Astoria Greengrass/Astroria Goedleers. Ze krijgen een zoon, Scorpious Malfoy/Malfidus.
    * Het grootste taboe in de Tovenaarswereld is je bloedstatus.
    * Hermelien heeft haar diploma op Zweistein nog gehaald. Ron en Harry echter niet.
    * Tops werd vermoord door Bellatrix
    * Lupin werd gedood door Dolochov
    * De pijn die Harry voelt in z'n litteken is het stukje ziel van Voldemort dat terug wil naar de 'hoofdziel' (Voldemort dus)

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    :eek:, thanks. :D

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    En voor meer antwoorden zal het 'Scottish Book' zijn. Als JK Rowling nu verdorie eens doorwerkte... :+

Ga je trouwens de Vertelsels van Baker de Bard lezen?

4. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik ? Nah, zijn alleen sprookjes toch. Boeit me weinig, ik wil Harry Pottaaaah :mad:

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, maar dichterbij een HP boek dan dit zullen we voorlopig niet komen. :'-(
    Ik moet er g*dver nog in beginnen. :mad: Kom er maar niet aan toe.

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Nu moet je eigenlijk de erfgoed boeken gaan lezen Fiasco. Die zijn ook erg leuk _O_

Jammer dat ik daar ook al doorheen ben :emo: Deel 4 duurt nog wel minimaal een jaar :+

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wel leuk dat je tenminste weer iets hebt om te wachten. Het is beter dan wat je nu hebt bij HP: een grote leegte.

Al zal wachten op de Erfgoed boeken nooit zo leuk worden als wachten op HP boeken. :+ Dat is onvervangbaar.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Harry Potter is stom!!!

(kijken of Dulle hapt voor zn 10.000e post :D )

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hier telt de postcount niet! :+

En je hebt de boeken niet eens gelezen, gij stomme barbaar! :mad:

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wel,.. de eerste 2 (geloof ik)

ik heb wel alle Discworld boeken gelezen, telt dat ook? Daar zit ook een halfzacht tovenaartje in :D

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De eerste 2 is niet genoeg! Je moet het echt nog een kans geven! Ga er maar eens lekker voor zitten op een zonnige dag in je tuin, of op een regenachtige dag binnen. whatever. :+
    Ik weet zeker dat je het helemaal geweldig zal vinden.

Discworld nog nooit van gehoord, dus dat telt niet. :9 En Harry is niet halfzacht, hij is een bikkel.

12. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Harry is baas, dus tijd om te lezen Delpikie :+

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik weet het goed gemaakt, als ik alle Harry's lees die ik nog niet gelezen heb lezen jullie alle Discworld's die jullie nog niet gelezen hebben :D

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Klinkt niet eens zo slecht. :+

edit: Maar €9? http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-colour-of-magic/1001004001062011/index.html
    Dan wil ik het best eens proberen.

Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    is het ook niet, het is fantastische satire , ook is de formule onderhand erg voorspelbaar na zo'n 40 delen

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    wtf, 40 delen? 8)
    Jij geeft HP een kans, ik geef DW een kans, maar ik ga ze niet allemaal lezen. :+

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je moet ze wel echt in het engels lezen, de humor vertaalt namelijk totaal niet goed dus in het nederlands is het veel en veel minder leuk :)

Mag ik ook de laatste 3 of 4 films gaan kijken? dan ben ik ook weer up to date :D

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Uiteraard. Bij boeken die gebaseerd zijn op humor moet je het altijd in de oorspronkelijke taal lezen.
    http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-colour-of-magic/1001004001062011/index.html 'januari 1985'
    Damn, oud boek. :+ Merk je hopelijk toch niet aan de schrijfstijl? Vind ik altijd een afknapper.

En nee, dat is niet goed genoeg. O-) De boeken zijn zoveel beter dan de films. :)
    Je mág ze natuurlijk kijken, en dan weet je in grote lijnen ook wel hoe het zit, maar het is totaal niet te vergelijken met de boeken.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    nee dat merk je niet, pratchett schreef in 85 al vlotter en moderner en leesbaarder dan de meeste schrijvers nu doen. Wat mij betreft is hij bijna zo goed als Douglas Adams, tijdloos dus :)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Die heb ik ook nog staan. Weirde shit. :+
    Heb pas 2 boeken gelezen (wil veel lezen, maar kom er steeds om verschillende redenen niet aan toe)
    Eerste kon ik nog goed volgen, want dat had (min of meer) een verhaal...een rode draad, maar bij dat 2e boek... 8) Eerste wat ik dacht toen ik em uit had was W-T-F heb ik nu net gelezen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina