De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nu komt het bij mij voor op een Jap. Kan het de rijprestaties beïnvloeden (lees: hij rijd onrustiger)? Man man man, ik was bijna bang dat ie ging ontploffen :p.

2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik weet alleen bij crossmotoren en quads enzo een gaatje in de dop zit waardoor de tank kan "ademen" dit zit ook op mijn brommers maar hoe een motor dat moet doen weet ik niet.

maar daar waar mij moet ademen zal wel verstopt zitten ofzo. want dat mag niet.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Een tweede rijschool gevonden waarbij je snel je (motor) rijbewijs kan halen, 5 of 10 dagen.
    Namen net niet meer op, dus morgen maar even bellen. Ben benieuwd wat er uit komt en of er een wachtrij voor staat.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    als ik mij net heel erg vergis werkt het bij een motor ongeveer hetzelfde :)

Volgens mij als je de tankdop los haalt (6-imbusschroefjes) kan je het al zien. Heb het zelf nog nooit hoeven doen, maar zoveel herinner ik mij van mij van de theorie :+

Laatst bewerkt: 6 apr 2009
  5. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een mooie kleurstelling voor dit soort motor?
    Krijg hem van me vader voor het 25-kwtijdperk maar vindt het echt lelijk, hopelijk met wat vette kleuren is het mooi te maken.

Edit: dit is de huidige kleurenshit ding van de motor

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Egale kleur is het toch een prima motortje?

Zwart is altijd goed 8)
    R1 Blauw :+

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
  8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik moet al om de 30 km stoppen om te tanken :b:

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Net even gebeld met rijschool die motorrijles geeft. Aangezien ik rijbewijs op dit moment nog niet heb, moet ik eerst Theorie A halen. Ga straks in het dorp even voor een boek kijken en dan proberen theorieexamen zo snel mogelijk aan te vragen. Dan kan ik daarna contact opnemen voor een intest en als het meezit rond mei/juni flink aan de bak met motorrijlessen. Heb er nu al zin in. :)

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mooie plannen. Als je het ook daadwerkelijk haalt in 10 dagen dan heb je nog een paar mooie maandjes te gaan! Weet je al wat voor motor je wilt?

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nog niet. Rijschool waar ik wil gaan lessen heeft ook redelijk veel vrijheid qua tempo. Krijg dan eerst nog een intest, waarna ze schatten hoeveel lessen ik ongeveer nodig heb. Zou lekker zijn als ik in mei kan beginnen met behendigheidsdeel. 4u p/d, 3dagen en dan examen. Dan erna 1 of 2 weken voor verkeersdeelname. Hoop hem zelf in juni dan te halen, wat in feite goed mogelijk moet zijn (tenzij er dan wachtrij voor lessen of examens dan flink is toegenomen).
    Net alvast theorie boeken gehaald, heb ik wat te doen van het weekend in Frankrijk. :)
    Na het weekend snel theorie examen aanvragen en dan zien we wel verder. Ondertussen ook nog bezig met auto rijbewijs en hoop 28 mei te slagen.

Nog niet echt een idee wat voor motor ik wil. Ligt beetje aan budget en wat ik daarvoor kan krijgen. Wil wel zo een sport style. Kawasaki, Suzuki, Honda en Yamaha hebben mooie motorren, maar exact type/merk heb ik nog niet in gedachten. Moet niet al te oude zijn, want de hele oude modellen vind ik vaak weer niet zo heel mooi, zijn dan ook die van begin jaren 90.
    Paar afbeeldingen van wat leuke motoren die ik net even snel tegen kwam:

[​IMG] [​IMG]

12. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    niks aan veranderen.. als je kijkt naar wat hij je op het eind weer kan opbrengen(of je vader) is originaliteit het beste.

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook al enige prijsindicatie gehad van de rijschool? Heb nu bijna 2 jaar mijn auto rijbewijs en heb altijd al me motorrijbewijs willen hebben. Maar heb echt geen idee hoe duur de lessen en examens zijn en hoeveel lessen mensen gemiddeld hebben.

14. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    mijn broer had voor 800 euro ongeveer het rijbewijs..

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat is weinig.
    Ligt beetje aan de rijschool en hoeveel lessen je nodig had.
    Bij motor zit je al snel rond de 25 lessen. Bij de een 20 lessen van 1,5 uur, bij de ander weer 20-25 lessen van een uur. Bij de een betaal je 50/60 euro voor 1,5 uur, bij de ander weer 40 voor een uur. Bij de een ben je tussen 1200 en 1800 kwijt, bij de ander weer wat meer.
    Waar ik wil gaan lessen, heb ik (gemiddeld gezien) ongeveer 12 lessen nodig voor behendigheidsdeel en ca 12-16 lessen voor deel verkeersdeelname, en zou ik rond de 1600-1800 euro uitkomen.

16. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    nou, dat vind ik heel erg duur. je kunt beter een hele week ervoor uit trekken en dan in 1x doen. is veel goedkoper en leuker

17. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zat eerst te denken aan Zwart/goud of Zwart/rood.

Blauw wil ik niet gebruiken, neem ik over 2 jaar met de R6 8)

Hij is nu al bijna geen drol waard, daarom gaan we hem niet inruilen/verkopen en mag ik er (binnen grenzen) mee doen wat ik wil :+

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik vind hem zo in het rood juist wel vet.

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik ook een redelijk duur grapje...

Ik was plus minus 1000 euro kwijt (vorige lente). Had nog minder gekund als ik niet van rijschool was geswitch't O-)

Ik vind 12-16 lessen voor verkeersdeelname veel... Ik had er lang niet zoveel. Ik had wel veel ervaring met het verkeer door auto te rijden (+100.000 km), misschien dat jij er daarom meer nodig hebt, maar dat kan je toch pas inschatten als je er aan begint. Ik had volgens mij 8 uur les voor motorbeheersing.

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja, weet ook nog niet of ik op dat aantal uitkom. Al heb ik nu met autorijles ook wat meer lessen nodig dan gemiddeld. Koppeling had ik mezelf wat verkeerd aangeleerd, waardoor ik daar wat extra lessen voor nodig had, eer ik die redelijk goed beheerste en inzicht moet nog wat beter. Verder vooruit kijken en eerder / op tijd handelen enzo.
    Geen idee hoe het bij motorrijles gaat, maar lijkt me persoonlijk voor mij prettiger en effectieven om in korte tijd veel les te krijgen. Nu heb ik zo af en toe een les (gemiddeld 1x per week, vorige week niet) en dan kom ik er af en toe ook niet echt verder mee op deze manier.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina