[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me vrij logisch. Hier op de aarde lopen ook al duizenden soorten beesten rond, heb nog nooit gezien dat er eentje vrede probeerd te stichten. Ook kunnen we ze niet verstaan en hun gedachtegang niet volgen. Waarom zou dat met aliens dan wel zo zijn?
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom niet?
    Ze kunnen vijandig zijn en ons willen uitmoorden, maar ze kunnen net zo goed ook in vrede komen? Weet jij (ik) veel.

    Dolfijnen zijn trouwens ook lief tegen ons. En dat is 'maar' een beest, dus het kan goed dat een intelligentere levensvorm ook best wel vrede kan stichten. (en nu aub niet de discussie of wij als mens of de dolfijnen slimmer zijn. :+)

    We hebben toch al vertaalmachines op internet? Dan zal er vast ook wel een manier zijn om ervoor te zorgen dat we eventueel met Aliens kunnen communiceren. Dat lijkt me niet het grootste probleem. (misschien vliegen ze daarom zo vlaak rond; ze proberen voordat ze landen onze taal te leren. :p)
     
  3. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, als ze meer over ons te weten zouden willen komen, hoeven ze alleen maar onze satellieten te hacken. Dan kunnen ze zo tv kijken, internet op en nog meer. Lijkt me dat je dat eerst van een veilige afstand doet voordat je boven steden gaat zweven.

    Verder wordt er meestal maar aangenomen dat, als ze al bestaan, buitenaardse wezens ons als gelijkwaardig zullen zien. Wie zegt dat wij voor hun een intelligente levensvorm zijn. Wij zijn op aarde de intelligentste levensvorm (alhoewel bij bepaalde mensen zet ik ook mijn vraagtekens, leven we allemaal op een ander niveau van bewustzijn?), maar dit houdt niet in dat we voor buitenstaanders intelligent zijn. Misschien zien zij ons net als dieren. Proeven, opsluiten, als huisdier houden, werk laten verrichten geen probleem...
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Wat een gedachte gangen hier allemaal 8).
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zijn ze er wel, maar kunnen we ze niet zien. Dus is er meer dan licht. :+
     
  6. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Morale denkbeelden zijn mijns inziens onderdeel van zelfbewust-zijn
     
  7. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kleine baby ball lightnings zien er schattig uit :)

    koel muziekje trouwens.
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand wel eens bij stil gestaan dat de mens en misschien een groot deel van het dierenrijk niet aards is?

    De evolutietheorie van Darwin is aannemelijk, maar niet sluitend. We gaan ongeveer 7 miljoen jaar terug. Alles daarvoor is onduidelijk. Natuurlijk, we stammen af van apen, maar zijn die apen wel inheems.

    Het is niet zo dat ik geloof in deze theorie, maar vind het ook niet onaannemelijk. De aarde zou een relatief jonge planeet zijn. Heeft nu zo'n 3,5 miljard jaar aan leven op zich.
    De dino's hebben er 160 miljoen jaar geleefd. De 'mens' 7 miljoen jaar (c.a. 400.000 jaar als je het over Homo Sapiens hebt). Als je ziet hoe de mens evolueert, dan is het misschien vreemd dat dat nooit eerder is gebeurd. Waarom pas 7 miljoen jaar geleden, terwijl de mens juist zo snel gaat?

    Je zou kunnen denken dat er primaten op aarde zijn gedropt door een ander volk dat planeten op die manier koloniseerd.

    Nogmaals, het is maar een hersenspinseltje, maar op zich klinkt het niet onaannemelijk.
     
  9. smisser

    smisser Girlpower!

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat er buitenaardse wezens bestaan :D
    Men zegt dat Mars ook op de aarde lijkt maar nu bedekt is met een ersntige stof in de lucht op Mars ofzo :D
    En er zijn EXTREME GAVE stormen op MARS IK WIL ZIEN :D
     
  10. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou de reden zijn dat andere volkeren primaten op aarde droppen? Verder lijken wij qua lichaam sopmaak (bloed, hart, nieren, darmen, (2) ogen, oren, neus, mond etc.) ook veel op andere dieren die op deze aarde leven..
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had me al ingedekt!

    "misschien een groot deel van het dierenrijk niet aards is"

    Daarnaast is het niet ondenkelijk dat leven zo als wij dat kennen vrij veel lijkt op leven op een andere planeet. De evolutie past zich ook nog eens aan aan zijn omgeving.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  12. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Goeie post:)

    Ik heb trouwens ook zo'n boek van iemand die zegt een buitenaardse ervaring meegemaakt te hebben. Was boekje van 238 blz en kostte toen €0,75:b: Het heet Encounter en is geschreven door kelly cahill.

    Denk zelf trouwens wel dat er buitenaardse wezens bestaan. Vooral ook door eigenlijk dat alles door Amerikaanse regering wordt ontkent en geen normale uitleg word gegeven.

    Vind eigenlijk ook wel dat de mensheid zich moet voorbereiden op een aanval van buitenaardse wezens. Al denk dat de mensheid dan vrij kansloos is:emo:
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  13. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, laten we overal beveiliging en militairen neerzetten, stel je voor dat de aliens aanvallen!

    Hmm, is wel goed tegen de werkloosheid.
     
  14. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het wel :). Als je een bepaalde omgeving neemt op aarde en ziet hoeveel variaties er zijn om te overleven, kan je nagaan hoe veel het leven op een vergelijkbare planeet als de aarde varieert van het leven op aarde.

    Neem onze armen en benen. Die hebben we op deze manier omdat ze geëvolueerd zijn uit vinnen. Bij elk gewerveld dier met armen, benen of poten zitten ze op dezelfde plek. Ook de botten en spieren zijn grofweg hetzelfde. Stel je nu eens voor dat die vinnen er nooit waren geweest bij vissen. Dan had het leven er nu heel anders uitgezien.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar net als met zoveel ideeën en theorieën is het (voorlopig) ontestbaar. Het kan best, maar dan zijn we hier waarschijnlijk wel gedropt als zeer primitieve organismen (eencelligen ofzo), en niet als 'volgroeide' wezens zoals we nu dieren en mensen zien.

    De evolutietheorie is wel sluitend, er zijn wagonladingen vol ondersteunende bewijzen voor. En we stammen niet af van apen.

    Je gaat er hier vanuit dat de evolutie een lineair iets is, wat een misvatting is. Zo zijn er talloze perioden voorbij gegaan waarin onze voorouders niet of nauwelijks evolueerden, waarna men opeens vertrok vanuit Afrika en zich verspreidde over de rest van de wereld (dat is wat de wetenschap nu aanneemt althans) en zich als een gek begon te ontwikkelen. Evolutie is een proces van aanpassing en toevalligheden en de snelheid van de ontwikkeling fluctueert dus.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  16. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja hoe bereidt je je voor op iets waar de helft niet in gelooft. En als die aliens inderdaad duizenden lichtjaren ver kunnen reizen zullen onze wapens ook weinig doen vergeleken met die van hun. (zoiets als independence day ^^)

    Wie weet stammen wij van mars af. Was die planeet aan het einde (global warming :+) en rezen onze voorouders naar de aarde. Echter is alle technologie/kennis verloren gegaan en zijn de beschavingen bedolven. Maar dit is ook slechts een theorie.

    Ik heb een tijd terug een boek gekocht met een heleboel onverklaarbare dingen er in. Van mythes en verhalen zoals UFO's, Atlantis, Aliens tot en met oude beschavingen, de raadsels van de pyramiden etc. Vrij interessant om te lezen dat we vandaag de dag nog niet weten hoe sommige beschavingen iets 5000 jaar terug hebben gebouwd, of waarom?
     
  17. MARK-X

    MARK-X Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er buitenaards leven?

    Als er astronauten in hun spaceshuttle naar het ISS gaan. Zijn zij dan niet buitenaards leven?

    Ik geloof dat er buitenaards leven bestaat. Beetje egoïstisch om te denken dat wij de enige in dit gigantische heelal zijn.
    Als je dat filmpje over de Hubble telescope kijkt, en je ziet hoeveel sterrenstelsels zijn, hoeveel sterren daarin voorkomen, en hoeveel sterren planeten hebben. Dan lijkt het mij dat daar ook leven voorkomt.

    Wat ik denk is dat de kennis die wij vandaag de dag gebruiken en toepassen, ons heel lang geleden is gegeven. Wellicht door de Anunnaki.

    Ik bedoel, van eenvoudige steenhouwers, hadden de oude Egyptenaren INEENS verstand van hogere wiskunde, en bouwden ze piramides van 150 meter hoog. Het schrift, geneeskunde, kleding weven.

    Iets of iemand moet ons die kennis gegeven hebben.

    Of is dat evolutie ofzo?

    Ikzelf denk dat ons vroeger die kennis gegeven is. Anders hadden we, naar ik aanneem, nog steeds in berenvellen rondgelopen.
     
  18. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Vliegende shoarma schotels.

    En ik geloof wel in buitenaards leven, maar niet in die UFO's die hier de hele tijd langs vliegen. :9
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Maar dat filmpje wat ik plaatste waren geen UFO's, maar bolbliksems, Harry ;)
     
  20. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Wat heeft dat dan met buitenaards leven te maken. :+

    Ennuh, ik had het trouwens over het filmpje van Dulle. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina