De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je een heel reële schatting maakt. Veel mensen hebben op internet vaak wel een grote mond en hebben het in enkele lessen gehaald. Kijk naar motorforum, je bent daar eerder een uitzondering dan gemiddeld met 20/25 lessen, terwijl dat in de praktijk toch wel de standaard is. Mensen die ervan uitgaan dat het 800 euro gaat kosten zal het vaak vies tegenvallen. Thumbs up als het wel lukt maar een combinatie van aanleg, ervaring, inzicht en geluk speelt dan ook een grote rol in de je begroting.

Ik zelf ben voor theorie, AVB in één keer geslaagd en de eerste keer gezakt voor mijn praktijkexamen (AVD) en terecht. De nacontrole op de snelweg verzuimde ik structureel. Daar onder andere nog 3 lessen aan besteed en de tweede keer was ik wel geslaagd. Ben achteraf blij dat de examinator dat opmerkte want het structureel niet nacontroleren op de snelweg is echt niet verkeersveilig.

Vandaag weer een lekker stuk gereden op mijn Kawasaki en wat is motorrijden toch heerlijk door de stad. De lange rijen voor de stoplichten voorbij waar je met de auto vaak 3 stoplicht beurten voorstaat, heerlijk. Zal binnenkort is foto's posten van mijn Kawa, er5 aka "de lesmotor". Erg tevreden mee.

2. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    8) Mijn lesmotor, rijdt wel lekker alleen heeft 1 van de 2 super gevoelig gashendel ding. Veder echt een vette motor

3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Huh, 2 gashendels?

wat bedoel je daarmee dan?

Koppeling/Voorrem/snelgas/gewoon gas wat bedoel je?

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt dat 1 van de 2 motors een gevoelige gashendel heeft.

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
  6. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel idd 1 van de 2 motors.

7. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Weet niet waar jij werkt maar niet iedereen kan zomaar een week vrij nemen.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ambtenaren :emo:

9. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Afschaffen die lui, werkschuw tuig. |:-

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik werk nog niet, zit op 4 havo:p

ik weet dat ik makkelijk kan praten. maar begijp het niet verkeerd.

mijn broer deed het in de eerste week van de bouwvak.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Doe ff normaal...

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    hahaha, men beseft nooit dat ambtenaren in zo'n andere situatie zitten als normale werknemers... Als ambtenaar heb je nou eenmaal direct te maken met de politiek, omdat je het werk uitvoert dat de politiek uitstippelt.... Politiek is nou eenmaal kut, kunnen de ambtenaren niks aan doen.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Daarnaast zou de wereld zonder ambtenaren (gemeenten/overheid/leraren/politie etc etc) vrij zinloos zijn.

Maar goed back ontopic :)

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hebben jullie wel eens met opzet/per ongeluk wat stunts uitgehaald op de fietsen? Wheelies, stoppies?

Ik was vorig jaar even bij wat vrienden op bezoek, jochie van 16 had wel zin in een ritje achterop dus ik natuurlijk even stoer aan het gas hangen, je voelt hem al:Voorwiel de lucht in.
    Dat was nog niet het ergste maar bij het neerkomen voelde ik wel dat het stuur niet helemaal recht was 8).

Ik zou wel graag willen leren hoe je echt goed wheelies maakt..

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  16. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag mijn eerste rijles gehad op een kleine honda (CB 250 denk ik), omdat ik al in het verleden weleens op een schakelbrommer had gereden wou hij het achterop meerijden met hem overslaan (gelukkig...). Daarna eerst 20 minuutjes door een woonwijk gereden en heeft hij wat dingen uitgelegd. Daarna de rest van de les door de stad gereden. Ging naar mijn gevoel best goed en ik vond het zelf ook wel goed gaan.

Volgende keer 2 uur op de pakeerplaats crossen, ben benieuwd of het lastig is om die pionnenoefeningen te doen.

17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Weer een nieuwe muis :D
    Ga je voor het lichte rijbewijs?

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Langzame oefeningen in het begin zijn een pain in the ass..

19. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Kwam er vandaag achter dat rollerbanken absoluut NIET accuraat zijn.. was lekker aan het rondrijden op mijn RS met 70+ km. Kwam op 3 verschillende plekken de gebruikelijke rollerbankcontroles tegen..

3 keer op de rollerbank, 3 keer een verschillend resultaat.. 1e keer 45km/u 2e keer 55 km/u en de 3e keer 50 km/u :confused: wazig, terwijl mijn teller toch echt 75 km/u aangeeft (dus ongeveer 70 op een echte teller) dus of ze trekken hem niet ver genoeg door, of mijn teller is focked :+ wat mij sterk lijkt aangezien hij 6 maanden oud is.

Agenten weten schijnbaar dus niet wat een schakelbrommer gemiddeld aan aantal toeren draait 8) (in mijn geval zo rond de 10k)

Niet dat ik het heel erg vindt aangezien ik 3 keer een boete had kunnen vangen.. :thumbs:

20. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    heb je RS50 MY08? zo ja welke kleuren? zijn mooie brommers dat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina