De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een leuk testritje zou worden pakte toch net wat anders uit vandaag.

Mijn vader heeft een Piaggio MP3 400cc gekocht, omdat je daar ook met je autorijbewijs op mag rijden. Ik wist zelf niet wat ik er van moest denken, is het nu een veredelde scooter of is het wel een fun apparaat? De reviews waren wel positief. Anyway hier nog een foto'tje. Wij hebben hem alleen in het grijs.

Gisteravond brachten ze de Piaggio. Omdat het zo'n honden weer was hebben we maar heel klein testritje gedaan. Vandaag wou ik eens echt testen of het nu iets is. Ik reed vandaag een half uurtje en toen viel hij uit tijdens het rijden. Probeerde hem nog te starten, maar de accu was dood.

Gelukkig en grappig genoeg viel hij uit recht voor een politiebureau. Ik ben daar naar binnen gelopen en ja hoor, 3 agenten kwamen mij wel even helpen met een accu-jump-kit. De kit aangesloten en de piaggio startte perfect en liep goed. 25 minuutjes laten lopen met de kit aangesloten en toen moest volgens ons de accu zeker toch wel vol zat zijn. Wij halen de kit los en de piaggio deed het even goed. Na 1 min viel hij weer uit. Dit verhaal hebben we nog zo'n 3x geprobeerd.

Ondertussen kwamen ook steeds meer motoragenten kijken wat er aan de hand was en wat voor een 'raar' voertuig ik bij had. Veel discussies over of dit nu iets is of dat je met de piaggio voor lul staat en welk rijbewijs je nou nodig had volgde. Aan het einde had ik 5 politiemotoren om me heen staan. Iedereen die langs kwam lopen keek mij wel heel raar aan, alsof ik een maffiabaas en/of hells angel ben. Vooral de oude omaatjes gingen in een grote bocht om mij heen :+

Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven om de Piaggio aan de praat te krijgen. De eerste motoragent wilt vanuit de berm wegrijden over een fietspad, vergeet de lambal te spiegelen en snijdt een scooter af waarna ze boven op elkaar knalde. Schiet ik daar in de lach kijken de andere politiemotormuizen mij niet al te aardig aan.

Uiteindelijk de motor maar laten ophalen door een garage en hebben we er een nieuwe accu in gelegd. Ook gelijk maar alles door gemeten en wat bleek, de motor laad de accu niet op. Vanavond gaat de Piaggio dus mooi terug naar de dealer en ze zoeken het er maar mee uit. Er staat 29 KM op de teller, dus over garantie kunnen ze niet moeilijk doen.

Het half uurtje rijden beviel opzich wel trouwen. Eerst miste ik mijn eigen motor heel erg, maar na 10 min begon het te wennen. Op +80KM wegen mist de Piaggio gewoon te veel vermogen naar mij smaak, maar in de stad maakt hij veel goed. Hij stuurt beter als ik had verwacht en is echt heel makkelijk plat te leggen in een bocht. In de stad heel slome scherpe bochten maken gaat ook gewoon stuk simpeler als met een echte motor. Iedereen kijkt je ook na als je erop rijdt, waarschijnlijk omdat het nog 'nieuw' is.

Zou ik hem ruilen tegen mijn eigen motor? No way.. maar ik denk dat ik hem wel af en toe ga lenen als ik alleen de stad in hoef en/of boodschappen ga doen.

Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  2. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Een RS50 MY08 Lorenzo Replica om exact te zijn. rijdt heerlijk.. maarja tis dan ook eigenlijk een Derbi :+

Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ja weet het, heb je de Lorenzo met nummer 1 of met nummer 48?

kameraad heeft er ook 1. heb net een mail gekregen dat het goed is dat ik volgende week zaterdag in harderwijk kan kijken naar een 2007 Derbi GPR met 6652km op de teller. deze moet een kleine onderhoudsbeurt hebben(accu vervangen, beetje bijwerken met spuiten etc. voor de rest helemaal goed) dus die hopelijk kopen en dan opknappen en met winst verkopen..

4. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben nu 20 en me theorie verloopt voor mijn verjaardag, dus ga voor mijn lichte. Vind het wel een beetje jammer maar als ik een beetje snel slaag scheelt het hooguit 1 seizoen, denk wel dat ik het wel 2 jaar aankan op alleen 25kw.

Ik hoop dat ik niet al te lang zal doen over dat eerste examen, maar dat ga ik meemaken...

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Regelmatig per ongelukexpres een wheeliehopje de laatste tijd. En af en toe bij stevig remmen een stoppie. Wheelie omhoog lukt inmiddels wel, niet angstvallig gas dichtdraaien en fatsoenlijk landen nog niet :+ :emo:

6. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Leuk dat iemand het ding echt heeft gekocht ook :p Moet echt een keer een testritje maken op zo'n ding alleen maar om te kijken hoe het is.\o/

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet ze in Frankrijk/Parijs echt megaveel. Een enorm succes daar. Begrijpelijk, ze zijn wendbaar, handig, 3 wielen (spreekt meer koekblikkers aan die toch niet op de motor durven), betrouwbaar en simpel. Zag er laatst een rijden. Ik vind het opzich wel een gaaf ding maar toch, het is een scooter :+. En het is wel naar dat hij met autorijbewijs bestuurt mag worden en dus in feite dus niet mag profiteren van de voordelen van de motor. Ondanks dat het een motorscooter is gaat hij voor de wet door als personenauto categorie B. Hij moet dus gewoon aansluiten in de file!

8. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    is vaak de schrikreactie. vind op de fiets een eitje, maar op m'n brommer durf ik het gewoon niet.

op de crossmotor vroeger ook geen probleem maar het idee nu dat je met een brommer van bij elkaar opgeteld bijna 4500 euro rijd maakt de gedachte niet echt beter.

9. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    :'-(

Kun je een hele nette motorfiets van rijden. Een groot voordeel is dat de politie je motorfiets nooit in de shredder zal gooien als hij harder kan dan 100.

Het risico is echt veel te groot om op zo'n snelle brommer rond te rijden, zou er bloednerveus van worden.

10. Speedy NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nummer 48, inmiddels wel het originele kuipruitje verwijderd en er een Puig Smoked (van een RS 125) op gezet, en wat andere accesoires voor de 125cc versie (o.a Evotech Tailtidy, dus geen klimrek meer achter :thumbs:). Ziet er wel ruig uit.. moet alleen ff een nieuwe uitlaat onder want de originele is brak :mad:

Maar alles bij elkaar opgeteld had ik er ook een leuke motor van kunnen kopen nu ik met mijn rijbewijs bezig ben :+

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Jullie ook! Alleen kennen wij in Nederland gelukkig het gedoogbeleid :)

Ga ook altijd in de file wat extra naar links....Zou het zelf ook doen over 1,5 jaar (dan ben ik 21 ;) ) en kan de jaloezie van mensen niet begrijpen die jullie de ruimte niet geven =(

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    @ killaz
    Het was deze motor, die die kennis van een maat van mij had.

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het tussendoor rijden in de file is niet gedoogd.

Het is toegestaan, of beter nog, het is nergens verboden gesteld. Wel zitten er wat regels aan afspraken aan vast maar die spreken voor zich (alleen tussen de 2 meest linker rijstroken en nergens anders). Kmerk bij mezelf dat ik in de file altijd sowieso heel erg naar links ga rijden omdat ik zelf ook nog langs de file wil kijken :+

14. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Het is een heel verschil tussen de Randstad politie en de Politie hier in Twente, ook die verhalen over de shredder zijn veelal bangmaak verhalen want het gebeurt eigenlijk nooit, alleen als er geknoeid is framenummers enzovoorts.

Mijne loopt 110km/h en heb nog maar 1 bekeuring gehad(op de dag dat ik mijn certificaat haalde gepakt met 86km/h waar je 45 mocht. 180euro boete.

heb een begrenzer(zelfgemaakt) die 57km/h doet:D

maar als je nou ander ruitje hebt. dan mis je toch die sticker op het ruitje? is dat niet lelijK?

wat voor een uitlaat zit je aan te denken? ik vind een Turbokit GP erg gaaf:

[yt]o-QEFmPdS1Y[/yt]

ook Giannelli's zijn leuk. alleen mindere dempers.

Laatst bewerkt: 11 apr 2009
  15. Speedy NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel het underseat model houden, dus het word waarschijnlijk een Leovince V6.. Giannelli heb ik al nare ervaringen mee.

Kuipruitje is best mooi zo eigenlijk, want ik heb die 48 op de voorkant eraf gehaald :+

+ dat ik nu een mooi rs logo op de voorkant heb 8)

16. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Dat is waar, Twentse politie zal een stuk relaxer zijn dan die gestapo waar 16-17 jarigen hier mee te maken hebben.

17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik ben nu al een behoorlijke tijd bezig, wordt volgende week 20. Denk ik achteraf wel van ja, als ik een jaar had gewacht had ik gewoon meteen vol kunnen rijden. Maar punt 1: had niet verwacht dat ik er zo lang over zou doen, punt 2 ik ben het openbaar vervoer spuug en spuug zat :+

En verder, ach zo'n ramp is het ook niet om licht te beginnen vind ik. Van een 250cc Rebel naar een 400cc begrensde motor (waar ik aan zit te denken) zal al een behoorlijke stap zijn qua snelheid, rijgedrag etc. Maar goed niet iedereen lest op zo'n motor natuurlijk hehe.

Begint weer gezellig te worden trouwens met motoren op de weg de laatste maand!

Lijkt mij ook best leuk om een keer testritje op te maken, maar er echt één kopen, nee. Ik vind het er zelf niet uit zien, net als andere motorscooters. Maar ja das mijn mening. Het idee zelf vind ik wel een apart, een soort tussenweg voor een auto en een motor.
    Maar idd, gewoon achteraan sluiten in de file!

Laatst bewerkt: 11 apr 2009
  18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
  19. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Ik heb wat hulp nodig. Ik ben de grootste leek die er bestaat als het aankomt op scooters, brommers en dergelijke, en ik heb er dan ook geen :+. Over ruwweg 6 maanden heb ik echter mijn (auto)rijbewijs, en alsnog een snorbrommertje kopen lijkt me wel wat (uiteraard komt er ook een auto tzt maar goed, dat is voor een ander topique).

Zoals ik zei ben ik echter de grootste leek die er is op dit gebied, dus ik heb wat tips nodig. Wat zijn bijvoorbeeld leuke dingetjes om naar te kijken (en evt te kopen)? :+ Een vriend van me heeft een Peugeot Fox, en hij is er erg tevreden mee. Schijnen niet teveel onderhoud te hebben en gaan lang mee oid. Maar goed, wil alle kanten belichten, dus heeft er iemand tips? :) Moet uiteraard kwalitatief degelijk zijn (zoals ik zei ben ik een leek dus ik wil er niet teveel zelf aan moeten knutselen om hem werkend te houden). Budget is zo'n €1300 (wil eigenlijk wel een nieuwe halen).

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er geen vier takt snor fietsen? Dat lijkt me onderhoudstechnisch en financieel gezien wel verstandig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina