Wat een leuk testritje zou worden pakte toch net wat anders uit vandaag.
Mijn vader heeft een Piaggio MP3 400cc gekocht, omdat je daar ook met je autorijbewijs op mag rijden. Ik wist zelf niet wat ik er van moest denken, is het nu een veredelde scooter of is het wel een fun apparaat? De reviews waren wel positief. Anyway hier nog een foto'tje. Wij hebben hem alleen in het grijs.
Gisteravond brachten ze de Piaggio. Omdat het zo'n honden weer was hebben we maar heel klein testritje gedaan. Vandaag wou ik eens echt testen of het nu iets is. Ik reed vandaag een half uurtje en toen viel hij uit tijdens het rijden. Probeerde hem nog te starten, maar de accu was dood.
Gelukkig en grappig genoeg viel hij uit recht voor een politiebureau. Ik ben daar naar binnen gelopen en ja hoor, 3 agenten kwamen mij wel even helpen met een accu-jump-kit. De kit aangesloten en de piaggio startte perfect en liep goed. 25 minuutjes laten lopen met de kit aangesloten en toen moest volgens ons de accu zeker toch wel vol zat zijn. Wij halen de kit los en de piaggio deed het even goed. Na 1 min viel hij weer uit. Dit verhaal hebben we nog zo'n 3x geprobeerd.
Ondertussen kwamen ook steeds meer motoragenten kijken wat er aan de hand was en wat voor een 'raar' voertuig ik bij had. Veel discussies over of dit nu iets is of dat je met de piaggio voor lul staat en welk rijbewijs je nou nodig had volgde. Aan het einde had ik 5 politiemotoren om me heen staan. Iedereen die langs kwam lopen keek mij wel heel raar aan, alsof ik een maffiabaas en/of hells angel ben. Vooral de oude omaatjes gingen in een grote bocht om mij heen
Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven om de Piaggio aan de praat te krijgen. De eerste motoragent wilt vanuit de berm wegrijden over een fietspad, vergeet de lambal te spiegelen en snijdt een scooter af waarna ze boven op elkaar knalde. Schiet ik daar in de lach kijken de andere politiemotormuizen mij niet al te aardig aan.
Uiteindelijk de motor maar laten ophalen door een garage en hebben we er een nieuwe accu in gelegd. Ook gelijk maar alles door gemeten en wat bleek, de motor laad de accu niet op. Vanavond gaat de Piaggio dus mooi terug naar de dealer en ze zoeken het er maar mee uit. Er staat 29 KM op de teller, dus over garantie kunnen ze niet moeilijk doen.
Het half uurtje rijden beviel opzich wel trouwen. Eerst miste ik mijn eigen motor heel erg, maar na 10 min begon het te wennen. Op +80KM wegen mist de Piaggio gewoon te veel vermogen naar mij smaak, maar in de stad maakt hij veel goed. Hij stuurt beter als ik had verwacht en is echt heel makkelijk plat te leggen in een bocht. In de stad heel slome scherpe bochten maken gaat ook gewoon stuk simpeler als met een echte motor. Iedereen kijkt je ook na als je erop rijdt, waarschijnlijk omdat het nog 'nieuw' is.
Zou ik hem ruilen tegen mijn eigen motor? No way.. maar ik denk dat ik hem wel af en toe ga lenen als ik alleen de stad in hoef en/of boodschappen ga doen.
Klik om te vergroten...