[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    De Eragon trilogie aangeschaft, ben benieuwd de eerste 100 pagina´s zijn in ieder geval zeer veelbelovend.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Derde Takeshi Kovacs boek aan het lezen; Woken Furies. (eerste en tweede boek; Altered Carbon en Broken Angels). Wederom masterlijk, of course.

Zouden ze tactische shooter of Deux Ex style role-playing game op moeten baseren, stoere spelwereld. Alle drie de boeken ook flink anders, goed gedaan.

Hierna misschien Forever War, of The World is Flat, dunno, nog zo veel liggen.

Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Net uitgelezen:

Paar dagen aan het lezen in dit boek:

@ Conquistador

Die serie is echt supergoed ;) Leest echt net zo snel weg als harry potter 8) Kan in ieder geval niet wachten op deel vier.

Maar ik lees de laatste tijd wel minder. Meestal een hoofdstuk in bed omdat ik anders slecht slaap.Overdag raak ik bijna geen boek meer aan.

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik ben bezig aan de Darkwar Saga. Ik heb net Flight of the Nighthawks uit. Feist is echt de shit!

Deze boeken heb ik al van hem gelezen:
    Magician
    Silverthorn
    A Darkness at Sethanon
    Servant of the Empire
    Prince of the Blood
    The Kings Buccaneer
    Shadow of a Dark Queen
    Rise of a Merchant Prince
    Rage of a Demon King
    Shards of a Broken Crown
    Talon of the Silver Hawk
    King of Foxes
    Exiles Return
    Flight of the Nighthawks

Na Flight of the Nighthawks heb ik nog twee boeken liggen:

Into a Dark Realm
    Wrath of a Mad God

Daarna is het eerste boek van de laatste trilogie al uitgekomen. De volgende komen in 2010 en 2011...

Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  5. Wildsurf

Wildsurf Echoes.

Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment Day of the Triffids van John Wyndham. Op zo'n Engels.

6. marieke

marieke Brrrrrrrrrrrrr

Leuk Bevonden:
    0
    De serie van Feist is inderdaad erg goed!
    Ben nu bezig met de kronieken van de eerste ijstijd (boek 1 de verlossing van Althalus) van D. Eddings.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ook gelezen, was boeiend genoeg om hem in 3 avonden uit te lezen. Ik hou wel van dat soort boeken.

8. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik heb heel veel boeken van Eddings gelezen, maar ik vind hem eigenlijk neit zo goed. Ik heb ze toen wel met veel plezier gelezen hoor, maar eigenlijk zijn al die boeken net iets te simpel. Alles wat de hoofdpersonen doen, lukt ook altijd. En ook nog de eerste keer. Hij maakt het zijn hoofdpersonen gewoon te simpel.

Ben klaar met Feist, ik wacht nu even tot 2011 tot hij zijn nieuwe trilogie klaar heeft. Iemand tips voor series die ik in de tussentijd kan lezen? De meeste bekenden ken ik al: Gaiman, Goodkind, Eddings, Hobb, George (die met die wolfskinderen), Sage, Pratchett, Rowling, Tolkien....?

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Iemand die de Tom Clancy boeken leest? Heb ooit The Sum of All Fears gelezen (engels). Viel een beetje tegen IMO. Is Ludlum beter?

Laatst bewerkt: 24 apr 2009
  10. GameKid360

GameKid360 Guest

Op school lees ik op dit moment de ''Griezelbus 3'', oud boek.
    Maar zo fockin vet.

Thuis lees ik ''Bijna veertien'', Ach, is wel leuk

11. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    C.S. Friedman heeft erg leuke boeken, de Koudvuur Trilogie is best moeilijk om te lezen, je moet er even inkomen, de magister trilogie is wat makkelijker, maar daar is het 2e boek ook pas 2 maanden van uit.

Verder is ook Elizabeth Haydon wel leuk, daar zijn er nu 6 boeken van uit.

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ok cool, dank je. Ik heb net de eerste 3 boeken van R.A. Salvatore besteld. Die schijnt ook goed te zijn...

13. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind HP natuurlijk wel gaaf, en Verboden en Verbannen van James Clemens volgens mij is ook erg leuk. Serie van 5 delen. Ben nu bezig in deel 5 maar moet er een keer de tijd voor nemen om hem uit te lezen.

De Grijze Jager serie vind ik ook vermakelijk, leest makkelijk weg en ze zijn best wel kort maar het verhaal is goed. Er zijn nu 6 boeken van, de boeken zijn van John Flanagan.

_0/

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nice. ;)

Ben zelf nog steeds bezig met deel 3 van De Dwergen. :+ Schiet niet echt op.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik lees altijd Donald Duck pockets :+ Ik heb er nu 62.

16. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook, heb er alleen geen 62

Ik heb alle harry potter boeken uit dude, ik wil er meer.

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Als ik nou hou van science-fiction drama, zonder te veel fratsen en waarbij de nadruk duidelijk NIET op actie of vechten ligt (kan wel belangrijk zijn voor het verhaal, maar hoef geen bladzijdes te lezen over hoe een knakker aan het schieten is), zijn beide series dan een aanrader? En kan ik die in de bieb vinden, denken jullie?

Haha, ik heb het boek eenmaal uitgelezen en nog eens een tweede keer in begonnen, maar voelde toen totaal geen drang nog verder te lezen. Precies wat jij zegt; droog, het is een soort scheppingsverhaal, en TE FOKKING VEEL namen. :+ Begon ook al zo mooi met dat de wereld geschapen werd uit geluid, enige dat ik me nog kan herinneren is dat verhaal over de zon en maan (twee bomen), de bad-ass baas van Sauron (naam kwijt) en waarom de Hoge Elven vertrokken en alle elven die we kennen uit LoTR eigenlijk mietjes zijn.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Net begonnen aan

19. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn broer heeft volgens mij deel 1 van de Dwergen maar is er nog nooit in begonnen :p

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze alle vier gelezen maar deel vier kan je beter in de winkel laten liggen... uitgemolken zooi. Deel 3 was al een mooi einde maar hij wilde er gewoon nog een slaatje uit slaan :emo:

Ben momenteel alweer halverwege deel drie van Verboden & Verbannen. Lees iedere dag zo'n 30 tot 60 min in bed :9 Lekker luchtig spul met veel actie en magie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina