ik zeg niet dat ze relaxter zijn. ze kunnen meer hebben.
alhoewel. ik ben zaterdag avond 3x aangehouden.
2x Alcohol Controle
1x Papiercontrole
en dat binnen 3 uur.
uiteraard alles voor elkaar. geen boete
1 van de agenten maakte in mijn ogen de stomste opmerking over mijn brommer ooit,(als je bedenkt dat ik een Hoogtoerige Giannelli Conti Enduro heb, zonder demperwol in de demper)
Zij: Hij loopt wel standaard he? tenminste, als ik hem zo hoor is de uitlaat nog standaard
Ik: *knikkend, diep van binnen was ik serieus geraakt
4-takt is zuiniger, langzamer, goedkoper in onderhoud(2takt wil nog wel eens vastlopen etc) en het grote voordeel is dat je geen mengsmering hoeft te tanken. gewoon benzine. is vaak in de stad handiger. ook hebben ze minder lawaai als 2 takt en trekken eigenlijk altijd. misschien voor mij een nadeel omdat ik graag snel ga is dat ze redelijk moeilijk op zijn te voeren. uitlaat maakt zeer weinig tot niks uit bij 4-takt scooters. wil je sneller moet je al met carb's aan het knoeien.
Owja tip: mocht je opzoek gaan naar een scooter/bromscooter. vermijd de Aprilia SR DiTech. DiTech's werken met injectie. en zijn serieus goedkoper maar gaan ook erg vaak kapot. je word ze aan de straatstenen niet kwijt en het is gewoon nog niet goed doorontwikkelde techniek. en opvoeren kun je ze niet.
Laatst bewerkt: 13 apr 2009